Adıyaman'da "yaşlı ve engellilere" pozitif ayrımcılık

Adıyaman'da "yaşlı ve engellilere" pozitif ayrımcılık
Adıyaman'da "yaşlı ve engellilere" pozitif ayrımcılık
- Adıyaman Belediyesinde yaşlı ve engellilerin işlemleri, kurum görevlileri tarafından yapılıyor

ADIYAMAN (AA) - Adıyaman Belediyesi tarafından kurulan "Yaşlı ve Engelli Masası" sayesinde yaşlı ve engellilere pozitif ayrımcılık yapılarak, işlemleri görevliler tarafından gerçekleştiriliyor.

Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü bünyesinde yaşlı ve engelli vatandaşlara yardımcı olmak amacıyla yaklaşık bir ay önce "Yaşlı ve Engelli Masası" kuruldu. Belediyenin giriş katında bulunan masada 5 kişi görev yapıyor.

Belediye gelen engelli ve yaşlılara ilk olarak çay ve kahve ikramında bulunan çalışanlar, sorunlarını dinlediği kişilerin belediyedeki işlemlerini bizzat takip ediyor. 

Belediye Başkanı Fehmi Hüsrev Kutlu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Engelli Masası'nı yaşlı ve engellilere yardımcı olmak için kurduklarını söyledi.

Her türlü işlemin masada hazır bekleyen personel tarafından gerçekleştirildiğini anlatan Kutlu, "Bu sayede engelli ve yaşlı vatandaşlarımıza pozitif ayrımcılık imkanı sunmaya çalışıyoruz" dedi. 

Yaşlı ve engellilerin bu uygulamadan çok memnun kaldığını vurgulayan Kutlu, onların mutluluğunun kendilerine ödül gibi geldiğini belirtti.

Bu düşüncenin belediyede çalışan engelli personellerin önerisiyle hayata geçirildiğini dile getiren Kutlu, şöyle konuştu:

"Masanın sorumluluğunu da yine engelli bir çalışanımız yürütüyor. Kuruma gelen vatandaşlarımız çay ve kahvelerini içerken, personelimiz onların evrak işlemlerini tamamlıyor. Düşünemediğimiz, akıl edemediğimiz bir şeyi engelli arkadaşımız görüp onu bize iletebiliyor. Onun için onların halinden en iyi anlayabilecek, birikimli, bu görevi en iyi şekilde yürütecek olan engelli arkadaşımıza sorumluluğu verdik."

Kutlu, yaşlı ve engelli vatandaşların hayatlarını kolaylaştırmak için yeni adımlar atacaklarını da vurguladı. 

Su aboneliği için belediyeye gelen 80 yaşındaki Hüseyin Çakır ise hizmetten duyduğu memnuniyeti dile getirdi.

Yaşlı olduğu için evraklarını dolaştırmakta zorlandığını belirten Çakır, "Bizim için hazırlanan bölümde dinlenip çayımızı içerken, işlemleriniz tamamlanıyor. Gerçekten örnek bir çalışma olmuş. Umarım diğer belediyeler de benzer uygulamayı hayata geçirir" diye konuştu.