"Çocuk Üniversitesi" yenilenerek hizmete açıldı

"Çocuk Üniversitesi" yenilenerek hizmete açıldı
"Çocuk Üniversitesi" yenilenerek hizmete açıldı
ANKARA (AA) - Ankara Üniversitesi Çocuk Bilim Merkezi (Çocuk Üniversitesi) Koordinatörlüğü, Ankara Kalkınma Ajansının desteğiyle yenilenerek, hizmete...

ANKARA (AA) - Ankara Üniversitesi  Çocuk Bilim Merkezi (Çocuk Üniversitesi) Koordinatörlüğü, Ankara Kalkınma Ajansının desteğiyle yenilenerek, hizmete açıldı.

Ankara Üniversitesi Rektörü Erkan İbiş, açılışta yaptığı konuşmada, çocukların kendileri için çok önemli olduğunu ifade etti.

Çocukların özgür düşünme, ifade edebilme, muhakeme, araştırma, sorgulama yeteneklerinin gelişmesi gerektiğine dikkati çeken İbiş, "Çocuklar günümüzde doğadan uzak, bilgisayar aleminde hapsolmuş durumda. Bu da onların yalnızlaşmasına, toplumdan soyutlanmasına, asosyalleşmesine neden olan bir sorun. Bunun değişmesi yönünde bilimsel sosyokültürel ya da topluma yönelik projelerin ortaya koyulması gerekiyor" diye konuştu.

İbiş, Çocuk Bilim Merkezinin amacının bilimi çocuklara sevdirmek olduğunu söyledi. 

Ankara Üniversitesi Çocuk Bilim Merkezi Koordinatörü Neriman Aral ise 2007'de bilim ve sanat alanında çalışmaların hız kazandığını bunun üzerine merkezin açıldığını belirtti.

"Bilim Üniversitede Çocuklarla Buluşuyor" projesi kapsamında, merkezin yenilenerek çocuklarla eğitim çalışmalarının başladığını anlatan Aral, "Amaçlarımızdan birisi çocukların bilimi sevmeleri ve sanata ilgi duymalarını sağlamak. Esas amaç ise toplumla üniversitenin bağlarını güçlendirmek" dedi.

Aral, önceliklerinin bu eğitim fırsatını yakalayamayan sosyal dezavantajlı bölgedeki çocuklara ulaşmak olduğunu kaydetti.

İbiş, açılış törenin ardından okulu gezdi, eğitim gören öğrencilere katılım belgesi verdi.

-Ankara Üniversitesi Çocuk Bilim Merkezi

Çocuk Bilim Merkezi (Çocuk Üniversitesi) Koordinatörlüğü, çocukların üniversiteyi tanımalarını, bilim ve sanatın eğlenceli boyutuyla tanışmalarını sağlamayı amaçlıyor.

Üniversitenin toplumla bağlarının güçlendirilmesi, toplumda söz sahibi erişkin bireyler olarak yer alacak çocukların sosyal, kültürel ve bilimsel anlamda gelişmesi, çocukların yaparak, yaşayarak, eğlenerek, bilimsel ve eleştirel düşünme, yaratıcı olma, yargılama, sorgulama, soru sorma, merak duyma, sorun çözme gibi becerilerini kazanması hedefleniyor.