Zeytinyağında "Asırlık" tat

Zeytinyağında "Asırlık" tat
Zeytinyağında "Asırlık" tat
- Tariş Zeytin ve Zeytinyağı Birliği, 350 yıllık ağaçlardan elde edilen zeytinyağını "Asırlık" adıyla tüketiciye sundu - Tariş Zeytin ve Zeytinyağı Birliği Başkanı Çetin: - "Birinci öncelik tüketicimize ölmez ağacın iksirini sunmak, ölmezliği paylaşmak"

İZMİR (AA) - Tariş Zeytin ve Zeytinyağı Birliği, Kuzey Ege'deki 350 yıllık ağaçlardan elde edilen zeytinyağını "Asırlık" adıyla satışa çıkardı.

Tariş Zeytin ve Zeytinyağı Birliği Başkanı Cahit Çetin, Asırlık'ın tanıtımı amacıyla Ege Bölgesi Sanayi Odası'nda düzenlenen basın toplantısında, zeytin ağacının en önemli özelliğinin "ölmezliği" olduğunu, bunu tüketiciyle buluşturmak istediklerini belirtti.

Türkiye 'nin zeytinyağının ana vatanı olduğunu, çok eski zeytin ağaçlarına sahip olduğunu aktaran Çetin, Kuzey Ege'de 350 yıllık ağaçlardan elde edilen zeytinyağını tüketiciyle buluşturmak istediklerini söyledi.

Çetin, bu yıl 650 kilogram civarında elde edilen ve "Asırlık" adıyla 700 mililitrelik sınırlı sayıdaki şişede satışa çıkarılan zeytinyağının miktarını seneye Güney Ege'yi de katarak artıracaklarını ifade etti.

Zeytinyağını tüketenlerin tarihsel süreci içinde hissedeceğini kaydeden Çetin, şunları kaydetti:

"Değerlerimizin uluslararası pazarda kullanılması önemli. 'Bakın, bu zeytinin ana vatanında neler var' mesajını da vereceğiz bu yağla. Birinci öncelik tüketicimize ölmez ağacın iksirini sunmak, ölmezliği paylaşmak. Tat olarak fark var. Toprakta kendini binlerce yıl yaşatacak şeyleri toplamış ağacın tüketicisine vereceği herhalde bir şeyler vardır."

"Asırlık" adıyla tüketiciye ulaştırılacak ürün, İzmir, İstanbul ve Ankara 'daki Tariş'in satış mağazalarımızda, www.ta-ze.com.tr adresli sanal mağazadan, 86 liraya temin edilebilecek. 

-Zeytinyağı piyasası

Çetin, zeytinyağı piyasasına ilişkin değerlendirilmesinin sorulması üzerine, bu yıl üreticinin emeğinin karşılığını aldığını söyledi.

Üreticiyi bu yılki kazanç seviyesinin altına düşürmemek gerektiğini dile getiren Çetin, şöyle devam etti:

"Üretici ucuz versin, tüketici ucuz yesin düşüncesinden uzaklaşmazsak zeytinciliğin gelişmesine katkı sağlayamayız. Üretim esastır, üretim olmadan tüketici olmaz, Türkiye hedeflediği dünya ikinciliğine ulaşamaz. Zeytinyağının değer kazanması için bir başka ülkenin felaketini beklemek bizim düşünce anlayışımıza uygun değil. Piyasanın hareketlenmesi için üreticiye prim ver, '20 gün içinde yağının faturasını bana getirirsen 3 lira primini alırsın' de. Bak millet yağını nasıl satıyor. İthalat zorundan kurtulursunuz. Spekülatif amaçlı zeytinyağı biriktiren varsa onlar da boyunun ölçüsünü alır. O zaman piyasadaki tıkanıklığın önünü açmış olursun."

Çetin, zeytinyağı fiyatındaki kar marjına da değinerek, "Tüketiciyle bire bir yüz yüze gelen perakende sisteminin kar marjlarının kontrol edilmesi lazım. Yüzde 45, 50'lileri bulan kar marjları var. Üreticiden 13 liraya çıkıyor, markette 25 lira" şeklinde konuştu.


    ETİKETLER:

    Dünya

    ,

    Türkiye

    ,

    Ankara

    ,

    İstanbul

    ,

    İzmir

    ,

    Ege

    ,

    Ucuz

    ,

    Prim

    ,

    sanayi

    ,

    lira

    ,

    zaman

    ,

    kar

    ,

    kuzey