Anayasa Mahkemesinin dershane düzenlemesine ilişkin kararı

Anayasa Mahkemesinin dershane düzenlemesine ilişkin kararı
Anayasa Mahkemesinin dershane düzenlemesine ilişkin kararı
- Eğitim-İş Antalya Şubesi Başkanı Balık: - "Anayasa Mahkemesi'nin kararı, her ne kadar eğitimin sınav odaklı olmaktan çıkarılıp, eğitimde kalitenin artırılması konusunda fayda sağlamayacak olsa da MEB'in dayatmacı ve hukuksuz girişimlerine bir darbe olarak değerlendirilebilir"

ANTALYA (AA) - Eğitim ve Bilim İşgörenleri Sendikası (Eğitim-İş) Antalya Şubesi Başkanı Mehmet Balık, Anayasa Mahkemesi'nin dershane kararının, Milli Eğitim Bakanlığı 'nın "dayatmacı ve hukuksuz girişimlerine bir darbe olarak değerlendirilebileceğini" savundu.

Balık, yazılı açıklama ile Anayasa Mahkemesi'nin, dershanelerin özel okula dönüştürülmesi, dönüşmeyen dershanelerin ise kapatılmasını öngören düzenlemeyi oy çokluğu ile iptal etme kararını değerlendirdi.

Dershanelerin kapatılması ve özel okula dönüştürülmesi girişimlerini, kamusal kaynakların, eğitimin ticarileştirilmesi ve piyasalaştırılması için özel sermayeye aktarılması çabası olduğunu savunan Balık, Anayasa Mahkemesi'nin söz konusu kararının her ne kadar eğitimin sınav odaklı olmaktan çıkarılıp, eğitimde kalitenin artırılması konusunda fayda sağlamayacak olsa da MEB 'in "dayatmacı ve hukuksuz girişimlerine bir darbe" olarak değerlendirilebileceğini kaydetti.

Anayasa Mahkemesi'nin kararına göre temel liseye dönüşen dershanelerin okul olarak kalabileceğini ifade eden Balık, şu değerlendirmelerde bulundu:

"Sadece tabela değişikliğiyle dönüşümü gerçekleştirecek ve yine dershanecilik faaliyeti yapılacak temel lise uygulamasından vazgeçilmelidir. Milli Eğitim Bakanlığı, özel liselere kayıtlar tamamlanmış olduğu için, bu okullara kayıtlarını yaptıran çocukların mağdur olmaması için devlet liselerine geçişlerini sağlamalıdır. Önümüzdeki süreçte de eğitimin tarafları bir araya gelerek ezberci, eleyici, seçkinci, sınav odaklı eğitim sistemine son vermek için çözüm önerileri geliştirmelidir. Nitelikli bir eğitim için öncelikle piyasacı ve özelleştirmeci eğitim anlayışı terk edilmeli, eğitimin her aşaması parasız olmalıdır."