Batı Antalya'ya havaalanı yapılması isteği

Batı Antalya'ya havaalanı yapılması isteği
Batı Antalya'ya havaalanı yapılması isteği
- DETUYAP Başkanı Akıncıoğlu: - "Üç ana misyonumuz yöreye uluslararası bir havaalanı yapılması, batı Antalya başta olmak üzere Demre'de karayolu standardının yükseltilmesi, Demre yat limanı inşaatında gerekli proje değişikliklerinin yapılarak kruvaziyer gemi rıhtımının eklenmesidir" - "Yapılacak havalimanı, bölgenin turizminin çok daha fazla gelişmesini sağlayabilir. Bölgede yapılacak havalimanı yap-işlet-devret yöntemi ile yapıldığında bile çok sayıda talipli olacaktır"

ANTALYA (AA) - Demre Yatırımcıları Ortak Girişimi Ticaret ve Sanayi AŞ (DETUYAP) Başkanı Hasan Akıncıoğlu, batı Antalya'ya yapılacak havaalanının bölgeye önemli katma değer sağlayacağını bildirdi.

Akıncıoğlu, gazetecilere yaptığı açıklamada, DETUYAP'ın Demre Turizm Merkezi'ndeki altyapı sorunlarının devlet-özel sektör işbirliğiyle çözülmesi amacıyla  Kültür ve Turizm bakanlığınca kesin tahsise kurulacak birliğe üye olmayı zorunlu kılan kesin şartı uyarınca turizm yatırımcıları tarafından 1998 yılında kurulduğunu belirtti.

Başkan yardımcısı ve yönetim kurulu üyeliklerini Zeynel Ceylan ve Haydar Barut'un yaptığını bildiren Akıncıoğlu, "Altyapı, üstyapı, tanıtım faaliyetlerinin koordinasyonunu amaçlıyoruz. Üç ana misyonumuz yöreye uluslararası bir havaalanı yapılması, batı Antalya başta olmak üzere Demre'de karayolu standardının yükseltilmesi, Demre yat limanı inşaatında gerekli proje değişikliklerinin yapılarak kruvaziyer gemi rıhtımının eklenmesidir" dedi.

Akıncıoğlu, batı Antalya'nın önemli bir turizm kapasitesini barındırdığını ancak bölgenin çevrede bulunan mevcut havalimanlarına karayolu ile uzak olduğunu vurgulayarak, şöyle devam etti:

"Bölgenin topoğrafik yapısı nedeniyle mevcut karayolları standardı kabul edilebilir bir seviyede değil. Yöre, ulaşım güçlükleri nedeniyle potansiyeline göre maalesef kalkınamamış. Büyük turizm potansiyeli barındırmasına rağmen ulaşım güçlüğü buna engel olmuş. Bölgede yetiştirilen sera ürünlerinin daha iyi değerlendirilebilmesi ve özellikle dış pazarlara açılabilmesi anlamında bölgede yapılacak bir havalimanı önemli fayda sağlayacaktır."

Bölgedeki mevcut ve devam eden yat limanı, tarım ve turistik alanlar ile otel gibi özel sektör yatırımlarının havalimanı bulunmaması nedeniyle verimli şekilde kullanılamadığına dikkati çeken Akıncıoğlu, "Bölgeye büyük çoğunluğu orta ve batı Avrupa ile Rusya, Ukrayna ve diğer Bağımsız Devletler Topluluğu üye ülkelerinden turist gelmektedir. Yapılacak havalimanına bu ülkelerden yolcu getirecek uçakların takriben 150-200 yolcu kapasiteli olması gerekeceği değerlendirilmelidir" diye konuştu.

- En uygun yer Sarılar-Çerler bölgesindeki düzlük

Hava meydanları planlama ve tasarım teknik esasları dikkate alındığında bölgede Kaş-Demre karayolunda yer alan Sarılar-Çerler bölesindeki düzlüğün bölge gelişimine paralel büyüme potansiyeli dikkate alındığında havalimanı için en uygun arazi olarak öngörüldüğünü vurgulayan Akıncıoılu, şöyle devam etti:

"Öngörülen arazi Kaş'a 15, Demre'ye ise 30 kilometre mesafededir. Buradaki arazinin değeri, su bulunmaması ve tarım yapılamaması nedeniyle çok düşük seviyededir. Dolayısıyla bu arazi, batı Antalya için en uygun havalimanı yapılabilecek arazi olarak öngörülmektedir. Bölgenin büyüme potansiyeli düşünüldüğünde inşa edilecek havalimanının ileride büyütülebilmesi de mümkündür.  Ayrıca burada yapılacak bir havalimanının çevreye asgari zarar vermesi söz konusudur."

- Noel Baba ismini yeterince değerlendiremiyoruz

Akıncıoğlu, "Noel Baba" isminin dünyanın her yerinde bilindiğine işaret ederek, buna rağmen dünyada çok az kimsenin Aziz Nicholas'ın Demre'de yaşayıp öldüğünü, mezarının da burada olduğundan haberdar olduğunu kaydetti.

- Batı Antalya'da havalimanı, bölgenin turizmini geliştirir

Akıncıoğlu, şöyle konuştu:

"Demre'de bulunan Noel Baba Kilisesi, önemli bir turizm değerimizdir. Daha iyi tanıtılması ülkemizin ve bölgemizin tanınırlığına da önemli katkı sağlar ancak bölgeye ulaşımın havayolu ile sadece Antalya ve Dalaman havalimanları üzerinden yapılabilmesi, her iki havalimanının da karayolu ile mesafesinin 3 saati bulması inanç turizmi kapsamında yöreye gelmek isteyenler için negatif bir unsurdur. Tüm bu nedenler göz önüne alındığında yapılacak havalimanı bölgenin turizminin çok daha fazla gelişmesini sağlayabilir. Bölgede yapılacak havalimanı, yap-işlet-devret yöntemi ile yapıldığında bile çok sayıda talipli olacaktır. Şirketimiz de bu talipliler arasındadır."