İş adamlarına "Bulut"u anlattı

İş adamlarına "Bulut"u anlattı
İş adamlarına "Bulut"u anlattı
- Google Türkiye Müdürü Güler: - "İnsanların yüzde 40'ı akıllı telefon, bulut servislerini kullananların oranı ise yüzde 95'e ulaştı" - TİM Başkanı Büyükeşki: - "Ticarette daha çok üretmek değil, yüksek katma değerli üretebilmek, rekabette bir adım öne geçebilmek önemli, bunun için de dijital dönüşüm şart"

ANTALYA (AA) - Google Türkiye Müdürü Önder Güler, akıllı telefon kullananların oranının yüzde 40'a, bulut servislerini kullananların da yüzde 95'e ulaştığını bildirdi.

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ve Batı Akdeniz İhracatçılar Birliği tarafından düzenlenen programda Google Türkiye Müdürü Önder Güler, "Yeni bir BT dünyası, CEO'nun transformasyon gündemi" konusunda adamlarını bilgilendirdi. 

Teknolojide ufuk turu yapan Önder Güler, mobil cihazlar ve bulut sistemini anlattı. "Bulut" ile çok büyük verilerin tutulduğu ve çok hızlı veriye ulaşıldığı bir dünyaya geçildiğini anlatan Güler, interneti kucağında bulan 2000 doğumlu yeni nesilin bu dünyaya çok çabuk uyum sağladığını ifade etti.

Mobilin sadece iletişim ihtiyacını değiştirmediğini, birçok alanda değişim yaptığını anlatan Güler, bu doğrultuda bilgisayar kullanımının her geçen yıl düştüğünü, akıllı cep telefonu ve tablet kullanımının arttığını bildirdi. 

Yirmi yıl önce teknolojinin önce şirketlere geldiğini, daha sonra bireyselleştiğini belirten Güler, bugün ise bireysel teknoloji kullanımının arttığını kaydetti. Bunu bulut teknolojisine bağlayan Güler, "İnsanların yüzde 40'ı akıllı telefon, bulut servislerini kullananların oranı ise yüzde 95'e ulaştı. İlla bilgisayardan ya da ofiste çalışma durumu artık yok. İnsanlar her an her yerde çalışabiliyor" dedi.

Türkiye'de ise bulut kullanımının düşük olduğunu ifade eden Güler, bu durumu ise güvensizliğe bağladı. 

Mobil ağdaki güvenilirliğe değinen Güler, "Bulut iyi doğru kullanılırsa şirketlere çok hızlı hareket etme ve yenilik imkanı sunuyor. Bulut sistemleri ne kadar çok kullanılırsa güvenlik o kadar çok artıyor. Şirketteki inovasyon, yenilikçilik de o kadar artıyor" diye konuştu.

Önder Güler, Google'dan talep edilen verilerin mahkeme kararıyla paylaşabildiğini ve bunu da şeffaf bir şekilde kamuoyuna açıkladığını kaydetti. 

- "Ticarette dijital dönüşüm şart"

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi de yeni ekonomide en önemli konulardan birinin dijital dönüşüm olduğunu belirtti. Bu dönüşüme uyum sağlayamayan firmaların ayakta kalmasının zor olduğunu ifade eden Büyükekşi, "Dijital dönüşüm Türkiye'de firmaların kendilerini geleceğe hazırlama adına atacakları en önemli adımlardan birisi. Bilgi çağı, dijital çağı gibi tarihi dönüşüm yaşıyoruz. Bunu tüm şirketlerin gündeme alması gerekiyor" ifadelerini kullandı. 

Büyükekşi, dijitalleşmenin hem üreticiler hem de tüketiciler için maliyetleri düşürdüğünü, alım satımı kolaylaştırdığını bağlantılarla yaygın kullanımı, bilgiye erişimi kolaylaştırdığını anlattı.

Eski ekonomiden yeni ekonomiye bir geçiş yaşandığını belirten Büyükekşi, "Ticarette daha çok üretmek değil, yüksek katma değerli üretebilmek, rekabette bir adım öne geçebilmek önemli, bunun için de dijital dönüşüm şart" dedi.

Hiçbir sektörün dijital dönüşümün kendisini etkilemediği yönünde açıklama yapamayacağını vurgulayan Mehmet Büyükekşi, bilgi çağının her sektörü yakından etkilediğini bildirdi.

Türkiye'nin de bu alanda geri kalmaması gerektiğini vurgulayan Büyükekşi, "Bugün bu treni kaçırırsak yarını yakalamak güç olur" dedi. 

Büyükekşi, dünyada insan sayısından fazla mobil cihaz olduğunun da altını çizdi.

- Bölgenin ihracat rakamları

Batı Akdeniz İhracatçılar Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Satıcı da bölgenin son 10 yılda 8 katlık bir büyüme gerçekleştirdiğini ve ülke ekonomisine önemli katkılar sunduğunu söyledi.