Müziğin sosyal paylaşım platformunu yaptılar

Müziğin sosyal paylaşım platformunu yaptılar
Müziğin sosyal paylaşım platformunu yaptılar
- Müzik zevkini paylaşmak isteyen insanları aynı platformda buluşturan sosyal paylaşım platformu "cubic.fm"in ünü sınırları aştı ve 4 ayda 1 milyonun üzerinde dinleme yapıldı - Proje ortağı Aktepe: - "İnsanlar genelde müzik, kitap, film tüketiminde yakın çevrelerine danışır. Biz bu ilişkiyi internete taşıyabilir miyiz fikri üzerinden yola çıktık"

ANTALYA (AA) - LEYLA ATAMAN KOYUNCUOĞLU - Boğaziçi Üniversitesinden 4 arkadaş tarafından geliştirilen müzik sosyal paylaşım sitesi "cubic.fm"in ünü sınırları aştı ve 200 ülkeden binlerce kullanıcıya ulaştı.

Boğaziçi Üniversitesinden Barış Can Aktepe, Erdem Gelal, Onur Yavuz ve Özgür Akçalı tarafından, müziğin sosyal medya platformu olarak geliştirilen girişim, Fransa'da "Midem" organizasyonunda Coup de Coeur ödülünü kazandıktan sonra uluslararası müzik yapımcılarının da ilgisini çekti.

Youtube, Spotify, Deezer gibi farklı farklı müzik dinleme mecralarını aynı serviste toplayarak müzik dinleme olanağı yaratan cubic.fm, müzik servislerini tek bir arayüz altında toplayıp, farklı servisler kullanan insanların birbirleriyle iletişim kurmalarını sağlıyor.

- "İlk başta kendimiz için yaptık"

AA muhabirine "cubic.fm"in hikayesini anlatan 4 ortaktan Barış Can Aktepe, müzikte son yıllarda tüketim alışkanlıklarının değiştiğini, MP3'lerin yerini, dataya sahip olmadan erişilebilen modellerin aldığını söyledi.

Söz konusu sosyal paylaşım platformunu ilk başta kendileri için yaptıklarını anlatan Aktepe, şöyle konuştu:

"İnsanlar genelde müzik, kitap , film tüketiminde yakın çevrelerine danışır. Bazı arkadaşlarından müzik bilgisi, bazılarından kitap önerisi alırsınız. Biz bu ilişkiyi internete taşıyabilir miyiz fikri üzerinden yola çıktık. Arkadaş grubu olarak müzikle ilgiliyiz. Bu işe müzik keşif uygulaması olarak başladık. Müziği keşfetmeyi, müzik üzerinde zaman harcamayı seviyoruz. Sürekli olarak (sen ne dinliyorsun, ben şunu dinliyorum) diye sormamak için böyle bir platform hazırlamaya karar verdik. Proje bu şekilde ortaya çıktı. Amacımız müzik zevkini paylaşmak isteyen insanları bu platformda buluşturmak."

İlk uygulamalarının ardından platformun giderek ünlendiğini kaydeden Aktepe, ilk aşamada çoğu yurtdışında 200 bin kişiye müzik dinlettiklerini kaydetti. Aktepe, "Proje ilk aşamada keşif amaçlıydı. Sonra baktık ki müzik dinleme servislerinin birbirinden çok kopuk olması büyük sorun. Okul bitince bu işe yoğunlaştık ve daha kaliteli bir müzik keşfi için bütün servisleri tek bir noktada toplamaya karar verdik" diye konuştu.

- Instagram'ın müzik hali

Projenin geliştirme uzmanı Erdem Gelal, web safyasından girip üye olunan cubic.fm'de Facebook veya Instagram'da olduğu gibi her kullanıcının bir profilinin bulunduğunu, radyo kanallarına şarkılar eklenebildiğini, şarkı paylaştığında kullanıcıyı takip edenlerin bunu görebildiği ve yorumda bulunulabildiğini söyledi.

Gelal, "Kendi oluşturduğunuz listeden de müzik dinleyebilirsiniz, takip ettiğiniz kullanıcıların listesinden kendinize şarkı ekleyebilirsiniz, onları takip edebilirsiniz, onların listelerini dinleyebilirsiniz, yorum yapabilirsiniz. Müzik üzerine tüketim ve etkileşimin hızlı yapıldığı bir ortam" dedi.

4 aylık geçmişe sahip cubic.fm'in şu anda 5 bin kullancısı bulunduğunu, haftalık büyümenin ise yüzde 15'in üstünde olduğunu belirten Gelal, "4 ayda da 1 milyonun üzerinde dinleme yapıldı. Hedefimiz Instagram'ın yaptığını müzikte yapmak" diye konuştu.