Ramazan ayında sağlıklı beslenme tavsiyeleri

Ramazan ayında sağlıklı beslenme tavsiyeleri
Ramazan ayında sağlıklı beslenme tavsiyeleri
- İl Sağlık Müdürü Hülür: - "Yemeklere aşırı katılan baharatların hassaslaşan midenize dokunabileceğini göz ardı etmeyiniz. Hamur işi tatlılar yerine sütlü tatlıları tercih ediniz"

ANTALYA (AA) - İl Sağlık Müdürü Ünal Hülür, ramazan ayı boyunca beslenmeye dikkat etmek gerektiğini belirterek, "Yemeklere aşırı katılan baharatların hassaslaşan midenize dokunabileceğini göz ardı etmeyiniz. Hamur işi tatlılar yerine sütlü tatlıları tercih ediniz" dedi.

Hülür, yaptığı yazılı açıklamada, oruç tutarken özellikle yeterli miktarda sıvı alınması ve ana besin gruplarından dengeli tüketilmesi gerektiğini belirtti.

Ramazan ayında günde iki öğün, vücudun ihtiyacı olan enerji ve besin ögeleri, vitamin ve minerallerin alınmasının yeterli olmadığını, mümkünse 3-4 öğün halinde yemek yenmesi gerektiğini ifade eden Hülür, "Yetersiz enerji alımı, sigara kullanımı, vücuttan su atılmasına neden olan kafeinli içeceklerin aşırı tüketilmesi ve yetersiz sıvı alımı, bilişsel fonksiyonlarda azalmaya ve dikkat eksikliğine neden olmaktadır. Çay-kahve yerine meyve suyu, komposto, limonata, yeşil çay, bitki çayları, ayran gibi içecekleri tercih ediniz" dedi.

 Hülür, şeker, un gibi kan şekerini çabuk yükseltip çabuk düşüren ve açlık hissine neden olan malzemelerden yapılan besinlerin tüketilmemesini, sahur saatlerinde özellikle hamurlu tatlı, poğaça, kurabiye benzeri yiyeceklerle geçiştirilmemesi gerektiğini vurguladı.

- Hazır ve aşırı tuzlu gıdalardan uzak durun

Gün boyunca tokluk duygusunun uzun sürmesi için kan şekerini yavaş yükselten posa yönünden zengin kepekli ekmek, kurubaklagil ürünleri, meyve ve sebze tüketilmesini tavsiye eden Hülür, açıklamasında şunları kaydetti:

"Et-tavuk gibi ürünleri yağda kızartmak yerine haşlama veya ızgara olarak tercih ediniz. Yağda kızartılmış yiyeceklerin sindirimi zor olmakta, gün boyunca midede acıma ve yanma hissine neden olmaktadır. Tuzdaki sodyum minerali, susama hissine neden olduğu için yemekleri aşırı tuzlu tüketmeyiniz. Tuz içeriği fazla olduğu için hazır gıdaları yemeklerde kullanmayınız ve yemeyiniz. Yemeklere aşırı katılan baharatların hassaslaşan midenize dokunabileceğini göz ardı etmeyiniz. Hamur işi tatlılar yerine sütlü tatlıları tercih ediniz. Günde en az 10-14 su bardağı (2-2,5 litre) içmeye özen gösterilmesini ve su içmek için susamayı beklememek gerekir. Sindirimin kolay olması için yemekleri iyice çiğneyerek yenmelidir. Zeytinyağlı sebze yemeklerinin sindirime yardımcı olduğunu unutmayınız."

 İftar açıldıktan sonra televizyon-bilgisayar karşısında vakit geçirmek yerine yürüyüş yapmayı tavsiye eden Hülür, açıklamasında, "Egzersiz veya spor yapıyorsanız orucu açtıktan sonra akşam vaktinde yapınız. Eğer bir hastalığınız varsa oruç tutmadan önce doktorunuza danışınız" ifadelerini kullandı.