Turizmin yeni müşterisi "Alfa Kuşağı"ndan olacak

Turizmin yeni müşterisi "Alfa Kuşağı"ndan olacak
Turizmin yeni müşterisi "Alfa Kuşağı"ndan olacak
- AKTOB tarafından hazırlanan "Geleceğin Turizmi Turizmin Geleceği" raporuna göre, turizmin yeni müşterisi "Alfa Kuşağı"ndan olacak - Geleceğin turisti de tatil yaparken birden fazla turizm çeşidi birleştiren "hibrit" turist olacak

ANTALYA (AA) - Turizmde yeni müşteri tipinin "Alfa Kuşağı" gezginler olacağı bildirildi.

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) tarafından hazırlanan "Geleceğin Turizmi Turizmin Geleceği Raporu", 5. Uluslararası Resort Turizm Kongresi'nde açıklandı.

Seyahat endüstrinin geleceğine ilişkin trendlerin ele alındığı raporda, turizmin yeni müşteri tipinin "Alfa Kuşağı" gezginler olacağı belirtildi.

Rapora göre, önümüzdeki yıllarda bugünün X jenerasyonu emekliliğe yaklaşacak. Dünya ağırlıklı olarak şehirli olacak ve 5 milyardan fazla kişi şehirlerde yaşayacak. Bu nedenle şehir içi turizm artacak. Milenyum kuşağı 30-50 yaşına gelecek. "Alfa Kuşağı" olarak adlandırılan 2010 ve sonrası doğumlular, iş dünyasına adımını atacak.

Turizmde yarının müşterisi kendi kendinin tur operatörü olacak. 2030'a gelindiğinde, "Alfa Kuşağı" seyahat satın alma alanına girecek. Geleceğin turisti, tatil yaparken birden fazla turizm çeşidini birleştiren "hibrit" turist olacak.

- Seyahat endüstrisinin yeni trendleri

Gelecekte, klasik "hepsi bir arada" paket tatiller yerine, kısa, şehirlere yönelik, kültür ve macera talepleri artacak. Otel değerlendirme siteleri sayesinde tüketicilerin gücü artacak.

Rapora göre, terör olayları nedeniyle turizmdeki "3S", "4S" oldu. Deniz-kum- güneşin İngilizce baş harfleri "sea-sand-sun"a, "güvenlik", yani "security"nin "S"i de eklenecek.

- Çinli ve Hint turistler artacak

Büyümelerinde beklenen yavaşlamalara karşı Çin ve Hindistan dünya ekonomisinin lokomotifi olmaya devam edecek. İtalya'nın gerilemesi, Fransa'daki durgunluk ve Almanya'nın zayıf performansıyla Avrupa ekonomilerindeki düşük büyüme yüzünden sorun yaşanmaya devam edecek.

Avrupalı turist sayısında büyük bir değişim beklenmezken, Çin ve Hindistan turizmde büyük pazarlar olma yolunda ilerleyecek. 2013'te Pasifik Asya'nın online seyahat satışları yaklaşık 90 milyar dolar iken, 2018'de 180 milyar dolara ulaşacak.

- İran turizmde atağa geçecek

Tarihi ve kültürel miras zenginliği ile önemli bir aktör olma potansiyeli taşıyan İran'da önümüzdeki yıllarda Ortadoğu turizmi için çok büyük bir gelişim olacak.

Turizm operatörlerinin, havayolu şirketleri ve konaklama sektörünün yatırım için fırsat kolladığı İran'ın, 2025 yılında 20 milyon turist ağırlamayı hedeflediği de raporda vurgulandı.