"Türkiye'de her 100 çocuktan 3'ü özel okulda okuyabiliyor"

"Türkiye'de her 100 çocuktan 3'ü özel okulda okuyabiliyor"
"Türkiye'de her 100 çocuktan 3'ü özel okulda okuyabiliyor"
- Bahçeşehir Uğur Eğitim Kurumları Yönetim Kurulu Başkanı Yücel: - "Türkiye'de her 100 çocuktan 3'ü özel okulda okuyabiliyor. Gelişmiş ülkeler göre özel okul bakımından oldukça gerideyiz" - "Henüz daha bizim eğitim ekonomistlerimiz yok. Çok önemli bir sektör. Dünya, ekonomik krizinin çözümünü yeniden döndü eğitimde arıyor"

ANTALYA (AA) - Bahçeşehir Uğur Eğitim Kurumları Yönetim Kurulu Başkanı Enver Yücel, Türkiye'de özel okullarda eğitim gören çocuk sayısının oldukça az olduğunu belirterek, "Türkiye'de her 100 çocuktan 3'ü özel okulda okuyabiliyor. Gelişmiş ülkelere göre özel okul bakımından oldukça gerideyiz" dedi.

Yücel, kurumun Antalya'daki eğitim yatırımları konusunda bilgi vermek için, Kaleiçi Alp Paşa Konağı'nda basın toplantısı düzenledi.

Kentin Muratpaşa ve Konyaaltı ilçelerinde 40 milyon liralık yatırımla her birisi 800'er öğrenci kapasiteli anaokulu, ilkokul, ortaokul, liseden oluşan iki yerleşke inşaatının başladığını bildiren Yücel, söz konusu tesisleri gelecek eğitim öğretim yılına yetiştirmeyi planladıklarını söyledi.

Yücel,  yarım asırlık akademik başarı geleneğini yeni yerleşkelerde sürdüreceklerini belirterek, "21. yüzyıl becerilerini öğrencilerimize kazandırmak istiyoruz. Bu sene Uğur Okulları olarak bütün Türkiye'ye 200 milyonluk yatırım yapıyoruz" diye konuştu.

- "Eğitimde içeriğin konuşulması gerekiyor"    

Eğitimde artık içeriğin konuşulması gerektiğini vurgulayan Yücel, Türk bilim adamı Prof. Dr. Aziz Sancar'ın Nobel Kimya Ödülü'nü aldığını anımsattı. 

"Nobel adayları nasıl yetiştirebiliriz, çıkarabiliriz? Anaokulunda, ilkokulda verdiğimiz eğitim doğru mu? Bunları tartışmamız lazım" diyen Yücel, şöyle devam etti:

"En başta eğitim fakültelerimizi kapatıp, yeniden inşa etmemiz lazım. Bizim iyi öğretmenler çıkarmamız lazım. Böyle olunca o zaman yapımız daha sağlam olur. Temeli biz, öğrencilerimizin üzerine kuruyoruz. Yarını emanet ettiğimiz insanı iyi yetiştireceksiniz. O iyi ne işte? Onu çok tartışmamız lazım."

Yücel, Türkiye'de her 100 çocuktan ancak 3'ünün özel okullarda okuyabildiğine dikkati çekti. Gelişmiş ülkelere göre Türkiye'nin özel okul bakımından oldukça geride olduğunu ifade eden Yücel, devletin hem eğitim hizmeti verip hem de denetlemesini eleştirdi. Yücel, eğitimi kimin yaptığının değil, kalitesinin önemli olduğunu vurgulayarak, "Mutfağın aşçısı hem yemeği yapıyor hem de denetleyip not veriyor. Bu, olmaz. Dışarı kurumların bunu yapması lazım" ifadesini kullandı.  

Enver Yücel, her çocuğun kaliteli eğitime kavuşmasını istediğini, geri kalmış yörelerdeki çocukların da eğitimine talip olduklarını, hatta öncelikle oraya gidilmesi gerektiğini söyledi.

- Eğitim ile ekonominin ilişkisi

Türkiye'deki eğitimin mevcut haliyle ülke ekonomisine katkı sağlayamayacağını savunan Yücel, şöyle konuştu:

"Eğitimi, özel sektöre de açmamız lazım. Eğitimi, sivilleştirmemiz lazım. Türkiye'nin artık fabrikasyon eğitimden, sınıfsal bir eğitim yapısından vazgeçmesi lazım. Artık öğretim, kişiselleştirilmiş öğretime doğru gidiyor. Bunu sağlamak da çok mümkün. Eğitimin ekonomiyle ilişkisini de Türkiye geç anladı, çünkü henüz daha bizim, eğitim ekonomistlerimiz yok. Çok önemli bir sektör. Dünya, ekonomik krizinin çözümünü yeniden döndü eğitimde arıyor. Ekonomik durgunluğu, gelişmeyi, eğitimde aramamız lazım. Bunu çözmemiz lazım." 

Devletin özel okula çocuğunu göndereni desteklemesini "devrim" olarak nitelendiren Yücel, katkı payı için "hiç yoktan iyidir, elbetteki yeterli değil, tabii ki az" değerlendirmesinde bulundu.