TÜROFED ile Alman TSS Group iş birliği yapacak

TÜROFED ile Alman TSS Group iş birliği yapacak
TÜROFED ile Alman TSS Group iş birliği yapacak
- TÜROFED Başkanı Ayık: - "Turizmde sayısal ve maddi anlamda kayıplar yaşansa da biz bir turizm ülkesi olarak kaybolmayacağız, her zaman var olacağız. Türkiye, turizmde çok önemli, vazgeçilmez bir destinasyon haline gelmiştir" - TSS Group Başkanı Molina: - "Bir sürü ülke gezdim. Türkiye'nin çok büyük avantajları var, bir kere insanları çok sıcak. Bu sıcaklığı yaymamız lazım. Ne kadar pozitif haber üretirsek o kadar çok insanı Türkiye'ye getirmeye teşvik ederiz"

ANTALYA (AA) -  Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Osman Ayık, turizmde sayısal ve maddi anlamda kayıplar yaşansa da Türkiye'nin pazarda her zaman var olacağını belirterek, "Türkiye turizmde çok önemli, vazgeçilmez bir destinasyon haline gelmiştir" dedi.

Ayık, bir otelde düzenlediği basın toplantısında, TÜROFED ile Alman turizm şirketi TSS Group arasında iş birliği yapılacağını bildirdi.

TSS Group'un Almanya'nın önemli seyahat şirketlerinden biri olduğunu kaydeden Ayık, Almanya başta olmak üzere 20 Avrupa ülkesinde faaliyet gösteren şirketin, yılda yaklaşık 3,5 milyon civarında satış gerçekleştirdiğini ve 4 milyar avro civarında cirosu bulunduğunu söyledi.

TSS Group'la bundan sonraki süreçte her türlü iş birliğini yapacaklarını ve projeler üreteceklerini ifade eden Ayık, grubun da Türkiye'ye gelecek turist sayısına pozitif katkı yapacağına inandığını kaydetti.

- "Türkiye çok güçlü bir turizm ülkesidir"

Almanya pazarının bu yıl beklentilerinin çok üzerinde bir performans gösterdiğini de belirten TÜROFED Başkanı Ayık, "İki önemli pazarımızdan biri olan Rusya ve Bağımsız Devletler Topluluğu'nda ciddi bir kayıp yaşadık, Almanya ve Orta Avrupa pazarında ise ciddi bir artış yakaladık. Almanya'da çok oturmuş bir seyahat alışkanlığı var bu da aslında bu seneki artışın en önemli göstergesi oldu. Arzumuz bu tür iş birlikleriyle canlılığı devam ettirmek" diye konuştu.

2015 yılında turist sayısında ve gelirinde birtakım azalmalar olduğunu belirten Ayık, şunları söyledi:

"Türkiye çok güçlü bir turizm ülkesidir, çok önemli bir destinasyondur. Alman misafirlerimiz Türkiye'yi çok iyi tanırlar, çok iyi bilirler. Bu ürün yapısına güvenleri de kolay kolay kaybolmaz. Bu sene Almanya pazarında yaşadığımız yükseliş de bunun en önemli göstergelerinden bir tanesi. Biz bu yılın sonunda sıfır ile eksi 5 arasında bir kayıp yaşayabiliriz turizmde ama en önemli şey bizim pazarda varlığımız devam ediyor, destinasyon olarak önemimiz devam ediyor. Bir turizm ülkesi olarak, bir turizm destinasyonu olarak vazgeçilmez bir ürün yapımız var. Dolayısıyla 2016 ve 2017'de de sıkıntılar yaşayabiliriz ama biz bir turizm ülkesi olarak kaybolmayacağız ve her zaman bu pazarda var olacağız. Özellikle Akdeniz çanağında İspanya ve Türkiye en önemli iki ülkedir."

- TSS Group Başkanı Molina

TSS Group Başkanı Manuel Molina da grup olarak satışlarını ağırlıklı İspanya ve Türkiye'ye yaptıklarını, TÜROFED ile yapacakları iş birliği ile Türkiye pazarını daha iyi tanıtma imkanı bulacaklarını söyledi.

Turist sayısının artışında Türkiye ile ilgili pozitif haberlerin büyük önem taşıdığını da ifade eden Molina, "Bir sürü ülke gezdim. Türkiye'nin çok büyük avantajları var, bir kere insanları çok sıcak. Bu sıcaklığı yaymamız lazım. Ne kadar pozitif haber üretirsek o kadar çok insanı Türkiye'ye getirmeye teşvik ederiz" dedi.