YÖREX Danışma Kurulu toplandı

YÖREX Danışma Kurulu toplandı
YÖREX Danışma Kurulu toplandı
- ATB Başkanı Çandır: - "YÖREX gibi bir çalışmayı geliştirerek Anadolu'nun genlerinde olan tüketim alışkanlıklarını harekete geçirebiliriz"

ANTALYA (AA) - Antalya Ticaret Borsası (ATB) öncülüğünde Türkiye Odalar Birliği'nin desteğiyle bu yıl 6'ncısı 7-11 Ekim'de düzenlenecek Yöresel Ürünler Fuarı (YÖREX) hazırlık çalışmaları başladı.

6. YÖREX Danışma Kurulu toplantısı, ATB Toplantı Salonu'nda yapıldı. Toplantıya, ATB Başkanı Ali Çandır, ATB Meclis Başkanı Hüseyin Cahit Kayan, ATSO Başkan Yardımcısı Mustafa İssi, ANSİAD Başkanı Ali Eroğlu'nun yanı sıra Antalya Büyükşehir Belediyesi, Kepez Belediyesi, Konyaaltı Belediyesi, Muratpaşa Belediyesi, Akdeniz Üniversitesi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Kumluca Ticaret Borsası, KUTSO, Isparta Ticaret ve Sanayi Odası, Antalya Gazeteciler Cemiyeti, Gıda, Tarım ve Hayvancılık İl Müdürlüğü, Bilim Sanayi ve Teknoloji Müdürlüğü, Tarım Kredi Kooperatifleri, Ticaret İl Müdürlüğü, AESOB, AKTOB, POYD, BAKA, BAKSİFED, BAGEV, TSE, ANFAŞ temsilcileri katıldı.

Toplantının açılışında konuşan ATB Başkanı Çandır, kurumların desteğiyle YÖREX'te önemli yol kat ettiklerini belirterek, "Gerek sanal ortamda gerekse fiziki alanda yöresel ürünlerin satışı canlanmış, bu konuda önemli yatırımlar gelişmiştir" dedi.

Tüm çabalarına rağmen yöresel ürünlerin korunmasıyla ilgili yasal düzenlemelerde eksiklikler bulunduğuna dikkati çeken Çandır, "Yöresel ürünlerle ilgili çıkması gereken kanunun çıkmamış olması hala büyük eksiklik" diye konuştu.

Geçen yıl YÖREX'e 114 bin 180 ziyaretçinin geldiğini, bu yıl hedef büyüttüklerini kaydeden Ali Çandır, gerek oda ve borsalar gerek belediye ve il müdürlükleri gerekse üniversitelerin katkısıyla YÖREX'in Türkiye'nin en sevilen ve sempatik fuarı olduğunun altını çizdi.

- "Dayatılana değil genlere bakalım"

Anadolu'nun 12 bin yıllık emanetini gelecek nesillere aktarmak gibi bir sorumlulukları bulunduğuna değinen Ali Çandır, şöyle konuştu:

"Hepimiz zaman zaman yeni neslin tüketim alışkanlıklarının deforme olmasından dertleniyoruz. Sadece dertlenmek yerine YÖREX gibi bir çalışmayı geliştirerek Anadolu'nun genlerinde olan tüketim alışkanlıklarını harekete geçirebiliriz. Bize dayatılanı değil bize ait olanı tüketerek hem insanımıza iş hem yörelerin tanıtımını sağlayabilir hem de ekonomimize can verebiliriz."

Çandır, Anadolu'da coğrafi işaret alabilecek 2 bin 500 ürün bulunurken sadece 178'inin tescillendiğine dikkati çekti.

- New York 5. Cadde hedefi

Avrupa 'da 55-60 milyar liralık yöresel ürün üretimi bulunduğuna dikkati çeken Ali Çandır, "Bunun yaklaşık yüzde 30'u ihraç edilebiliyorsa bizim de topraklarımızdaki yöresel ürünleri önce kendi insanımıza tanıtıp sonra dünya insanlarının beğenisine sunmamız gerek" dedi.

Bu yıl Kalkınma Bakanlığı'nın da yoğun desteğiyle fuarın bir adım ileriye gideceğini söyleyen Çandır, yapılan hazırlık çalışmaları hakkında katılımcılara bilgi verdi. Çandır, "New York. 5. Cadde'de Türkiye Yöresel Ürünler Mağazası açtığımız gün fuarımızı başarıya kavuşturmuş olacağız" dedi.

- Kurumlardan destek

Toplantıya katılan danışma kurulu üyesi kurum temsilcileri, YÖREX'e desteğini bildirirken, fuara katılımcı ve ziyaretçi sayısının artırılması için destek sözü verdi. Fuarın Antalya'nın markalaşmasına da katkı sağladığına dikkati çeken temsilciler, Ali Çandır ve ATB'ye böyle bir projeyi hayata geçirdiği için teşekkür etti.