"Elektronik haberleşmede taksimetre" uygulaması tüketiciyi sevindirdi

"Elektronik haberleşmede taksimetre" uygulaması tüketiciyi sevindirdi
"Elektronik haberleşmede taksimetre" uygulaması tüketiciyi sevindirdi
- 72 milyon GSM abonesini ilgilendiren ve 1 Nisan'dan itibaren geçerli olan "kıst ücret uygulaması" ile aboneliğini sonlandıran ya da numarasını taşıyanlara kullanmadıkları günlerin ücreti, yansıtılmayacak - TÜSODER Başkanı Ağaoğlu: "Aylık paket ücreti 60 lira olan tüketicinin fesih ya da numara taşıma talebi, hesap kesim tarihinden 3 gün sonra gercekleştirilmişse, 3 günlük bedele tekabül eden 6 liralık ücret faturalandırılabilecek'' - ''Bu uygulama, kullanılan dakika, SMS ve veri için de hesaplanacak ve faturalara hizmet alınmayan günler için ücret yansıtılmayacak"

BALIKESİR (AA) - ZAFER AKPINAR - Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından yapılan yeni düzenlemeyle, 72 milyon GSM abonesini ilgilendiren "kıst ücret uygulaması" başladı. 1 Nisan'dan itibaren aboneliğini sonlandıran ya da numarasını taşıyanlara kullanmadıkları günlerin ücretinin yansıtılmayacak olması tüketicilere sevindirdi. 

Tüketici Sorunları Derneği (TÜSODER) Başkanı Aydın Ağaoğlu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, numarasını taşıyan ya da aboneliğini sonlandıran abonelerden gelen şikayetler ve tüketicinin örgütlerinin talebi üzerine BTK'nın Elektronik Haberleşme Sektöründe Kıst Ücrete İlişkin Uygulama Esasları'na ilişkin düzenleme yaptığını söyledi.

Bu düzenlemenin 1 Nisan'dan itibaren geçerli olduğunu ifade eden Ağaoğlu, şöyle konuştu:

"Yapılan düzenlemeye göre aboneliğini fesih eden ya da numarasını başka operatöre taşıyan tüketicilerin hesabına bir aylık paket ücreti yansıtılmayacak. Bilindiği gibi aboneliğin feshi ve numara taşıma taleplerinin gerçekleşmesi fatura kesim tarihleriyle aynı güne denk gelmiyor. Bu durumda tüketiciye bazen bir gün bazen de birkaç gün için hiç kullanmadığı halde bir aylık tam ücret yansıtılıyordu. Yeni düzenlemeyle kıst ücret uygulaması hayata geçti. Cep telefonu ve internet servis sağlayıcıları yani elektronik haberleşme sektöründe hizmet sunan tüm işletmeler, tüketicilerin aboneliğini sonlandırma veya numara taşıma talebinden sonra çıkaracakları faturalara sadece feshin ya da taşımanın gerçekleştiği güne kadar geçen ücret yansıtabilecekler."

Bu uygulamanın büyük bir mağduriyeti önlediğini ve tüketicileri sevindirdiğini belirten Ağaoğlu, "Elektronik haberleşmede taksimetre uygulaması' olarak nitelendirilebilecek düzenlemeyle tüketiciler, kullanmadıkları hizmetin parasını ödemek zorunda kalmayacak. Örneğin, aylık paket ücreti 60 lira olan tüketicinin fesih ya da numara taşıma talebi, hesap kesim tarihinden 3 gün sonra gerçekleştirilmişse, 3 günlük bedele tekabül eden 6 liralık ücret faturalandırılabilecek. Bu uygulama, kullanılan dakika, sms ve veri için de hesaplanacak ve faturalara kullanılamayan kısımlar için ücret yansıtılmayacak" dedi.

Ağaoğlu, önceden çok sayıda tüketicinin ciddi mağduriyetler yaşadığını vurgulayarak, "Aboneliğini sonlandıran veya numarasını taşıyan tüketiciler, yıllar sonra beklemedikleri fatura sürpriziyle karşılaşıyor hatta icralık ve kara listelik olabiliyorlardı. 1 günlük hizmet için bile bir aylık ücret yüzünden başlatılan icra takipleriyle uğraşanların sayısı az değil" ifadesini kullandı.

BTK'nın geçen yıl yaptığı düzenlemeyi de anımsatan Ağaoğlu, "Tüketicinin firmayla ilişkisini kesmesinden sonra azami 4 ay zarfında kalan bakiye alacağı faturalandırılıp tüketiciye gönderilmeye başlandı. Aksi halde yıllar sonra kırıntı bakiye borçları nedeniyle icralık olan tüketiciler son faturanın kendilerine ulaştığının kanıtlanamaması durumunda ödemek zorunda olmayacaklar, haklarındaki takibi durdurabilecekler. Bu iki düzenleme tüketiciler açısından çok olumlu" diye konuştu.