"14. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu"

"14. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu"
"14. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu"
- Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Güneş: - "Sınıf öğretmenliği eğitimin temelidir. Bu alanın bilimsel yönden gelişmesi ve nitelikli öğretmenlerin yetişmesi, eğitimin diğer alanlarını olumlu etkilemektedir"

BARTIN (AA) - Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Firdevs Güneş, sınıf öğretmenliğinin eğitimin temeli olduğunu belirterek, "Bu alanın bilimsel yönden gelişmesi ve nitelikli öğretmenlerin yetişmesi, eğitimin diğer alanlarını olumlu etkilemektedir" dedi.

Güneş, Bartın Üniversitesindeki "14. Uluslararası Katılımlı Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu"nun açılış töreninde, 1994'ten bu yana bilimsel niteliği, eğitsel değeri ve mesleki eğiticiliğiyle saygınlığa ulaşan sempozyuma ev sahipliği yapmanın gururunu yaşadıklarını söyledi.

Öğretmen adaylarının, eğitim biliminin çağdaş yaklaşım, yöntem ve tekniklerini özümsemesi, 21. yüzyılın becerilerine sahip olması konularına önem verdiklerini vurgulayan Güneş, sempozyumu bu anlayışla düzenlediklerini ifade etti.

Sempozyumda sınıf öğretmenliği eğitimine yönelik bilimsel çalışma, uygulama ve deneyimleri paylaşmayı hedeflediklerini anlatan Güneş, "Amacımız bu alanda çalışan akademisyen, öğretmen ve öğrencileri bir araya getirerek, bilimsel ve sosyal etkileşimi üst düzeye çıkarmak, aralarında işbirliği ve eş güdüm sağlamak. Ayrıca yeni bakış açıları ve çalışma alanları oluşturmak" diye konuştu.

- "Özgün fikirlere ulaşılmasını bekliyoruz"

Prof. Dr. Güneş, etkinlik süresince, sınıf öğretmenliğiyle ilgili güncel bilgilerin tartışılmasıyla özgün fikirlere ulaşılmasını, ülkede bu alanda yürütülecek çalışmalara yön verilmesini beklediklerini bildirdi.

Sınıf öğretmenliğinin eğitimin temeli olduğunu belirten Güneş, şunları kaydetti:

"Bu alanın bilimsel yönden gelişmesi ve nitelikli öğretmenlerin yetişmesi eğitimin diğer alanlarını olumlu etkilemektedir. Bu anlayıştan hareketle ülkemizde hem lisans hem de lisansüstü düzeyde çalışmalara ağırlık verilmiştir. Bu alanın bilimsel yönden gelişmesi için çok sayıda yüksek lisans ve doktora programı açılmıştır. En önemlisi de doçentlik bilim dalı oluşturulmuş ve şu an ülkemizin çeşitli üniversitelerinde görev yapan 43 doçent yetişmiştir. Birkaç yıl sonra alanda 50'ye yakın profesörümüz olacaktır. Bu olumlu gelişmenin sürmesini ve sınıf öğretmenliğine, bu alanda yetişmiş öğretim üyelerinin hakim olmasını bekliyoruz."

Michigan State, Texas ve Oslo'nun da aralarında bulunduğu üniversitelerden 15 eğitim fakültesi dekanı ile 90 eğitim fakültesini temsilen öğretim üyelerinin katıldığı sempozyum, 3 gün sürecek.