Sağlık İl Müdürü Özbek, 2014 yılını değerlendirdi

Sağlık İl Müdürü Özbek, 2014 yılını değerlendirdi
Sağlık İl Müdürü Özbek, 2014 yılını değerlendirdi
- İl Sağlık Müdürü Dr. Zülkarni Özbek, vatandaşlardan 112 Acil Servis telefonlarını asılsız çağrılarla meşgul etmemeleri isteğinde bulundu.

BAYBURT (AA) - Bayburt İl Sağlık Müdürü Dr. Zülkarni Özbek, vatandaşlardan 112 Acil Servis telefonlarını asılsız çağrılarla meşgul etmemelerini istedi.

Özbek, 112 Komuta Kontrol Merkezi'nde gazetecilerle bir araya gelerek merkezin 2014 yılındaki çalışmalarıyla ilgili açıklamalarda bulundu.

Bayburt'ta, acil sağlık hizmetlerinin bir komuta kontrol merkezine bağlı 8 istasyonda verildiğini ve komuta merkezine 2014 yılında 100 bin dolayında çağrı geldiğini belirten Özbek, "2014 yılında ilimizde yerinde müdahale hastaneye sevk, hastaneden de il dışına sevk olmak üzere toplam 10 bin gerçek vakaya müdahale etmişiz. Günlük bizi 250 Bayburtlu hemşehrimiz arıyor. Bunlar 180-200 civarındaki vakalar asılsız vakalar oluyor. Yine bunlardan 15-20 çağrı da acil olmayan vakalar olduğundan telefonda danışman hizmet veriliyor" dedi.

Özbek, asılsız çağrılar dolayısıyla neredeyse gerçek hastalara ulaşmakta zorluklar çektiklerini dile getirerek, açıklamasını şöyle tamamladı:

"Vatandaşlarımıza ricada bulunuyoruz. Lütfen asılsız çağrı yaparak komutamızı meşgul etmesinler. Asılsız çağrı sırasında kendi anneleri, babaları, eşleri ve çocukları o anda 112'yi aramak zorunda kalmış olabilirler. Böyle kötü bir acı tecrübe kendilerinin başına gelebilir. O yüzden ben hemşehrilerimden ısrarla asılsız ihbarda bulunmamalarını rica ediyorum. Kendilerine sağlıklı, sıhhatli, kazasız, belasız 2015 yılı diliyorum. Bu birimde görev yapan personellerimizden de 2014 yılında küçük çaplı maddi hasarlı kazalarımız oldu ama komutamızda ölümlü ve yaralanmalı herhangi bir vaka olmadı. 2015 yılı da inşallah personelimiz açısından burunlarının kanamadığı, mutlu ve huzurlu bir yıl olarak geçer diyorum."


    ETİKETLER:

    müdahale

    ,

    hizmet

    ,

    2015