3. Köprüler ve Viyadükler Sempozyumu

3. Köprüler ve Viyadükler Sempozyumu
3. Köprüler ve Viyadükler Sempozyumu
- İzmit Körfez Geçişi Asma Köprü Başmühendisi Dedeoğlu: - "(Asma köprüde kedi yolu inşasındaki kaza) Bu kaza işimizi biraz da olsa geciktirdi ama ileride alacağımız tedbirler vasıtasıyla zaman kaybını minimize ederek hedeflediğimiz programda projemizi tamamlamak istiyoruz"

BURSA (AA) - İzmit Körfez Geçişi Asma Köprü Başmühendisi Erdoğan Dedeoğlu, asma köprüdeki "kedi yolu" inşası sırasında yaşanan kazaya ilişkin, "Bu kaza işimizi biraz da olsa geciktirdi ama ileride alacağımız tedbirler vasıtasıyla zaman kaybını minimize ederek hedeflediğimiz programda projemizi tamamlamak istiyoruz" dedi. 

Dedeoğlu, TMMOB İNşaat Mühendisleri Bursa Şubesi tarafından düzenlenen "3. Köprüler Viyadükler Sempozyumu"nda "Gebze-Orhangazi- İzmir Otoyolu ve İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü" konulu bir sunum yaptı.  

İzmit Körfez Geçisi Asma Köprüsü'nün bin 550 metre orta açıklığı ile dünyada 4'ncü sırada yer aldığını belirten Dedeoğlu, "Yapımız, küçük depremde zeminle beraber hareket etmekte, büyük depremde ise zeminden farklı olarak davranış göstermektedir. 'Küçük deprem' diye tanımladığımız depremde zeminle beraber, farklı büyük ölçekteki depremde ise yapıdan farklı olarak bu imkanı sağlamak için uygulanan bir konsept temel dizayna sahip" dedi. 

Dedeoğlu, ana kaplama oluşumundan önce yapılan "kedi yolu" inşası devam ederken üzücü bir kaza yaşandığını hatırlatan Dedeoğlu, "En büyük tesellimiz bu kazada hiç kimsenin ölmemesi. Bu kaza işimizi biraz da olsa geciktirdi ama ileride alacağımız tedbirler vasıtasıyla zaman kaybını minimize ederek hedeflediğimiz programda projemizi tamamlamak istiyoruz" diye konuştu.

Yapının depremselliği yüksek bir bölgede bulunması nedeniyle keson ve kazıklı temel seçildiğini belirten Dedeoğlu, şunları kaydetti:

"Yapımızda boşluklu keson temel kullanıldı. Ankrajlı yani kazıklarla bağlanmamasının sebebi deprem esnasında meydana gelecek yer hareketinin yapıya üzerindeki sismik izalatör şeklinde çalıştırılmasını esas alan bir yöntemdir. Bunlar hesaplarımızda öngörülmüştür. Bütün incelemelerde belirlenmiştir. Gerek kuzey gerek güney kule temellerinde farklı hem inşa aşamasında hem de sonrasında oturmalara karşılık verecek miktarlar da vardır. Kuzey kule temelinde kule temelindeki oturma 34 santimetre, güney kule temeli ise 70 santimetre. Bizim köprümüzün yapı ömrü 100 yıl şeklinde projelendirilmiştir. 100 yıllık oturma da içinde 30 santimetre de ilave oturmalarla kuzeyde 64 santimetre, güneyde bir metrelik oturmaları karşılayacak şekilde projelendirilmiştir, imalatı da bu şekilde yapılmıştır."

Dedeoğlu, çalışmalar devam ederken "Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu"na bugüne kadar yüzün üzerinde teknik gezi düzenlendiğini belirtti.


    ETİKETLER:

    Deprem

    ,

    İzmir

    ,

    İnşaat

    ,

    kedi

    ,

    zaman

    ,

    kuzey

    ,

    Karşılık