BTSO'nun "Küresel Fuar Acentesi" projesi

BTSO'nun "Küresel Fuar Acentesi" projesi
BTSO'nun "Küresel Fuar Acentesi" projesi
- Proje kapsamında 2 bine yakın firma, 1,5 yılda 44 fuarı ziyaret ederek kat ettikleri 275 bin kilometre mesafeyle dünyayı 7 kez turladı - BTSO Yönetim Kurulu Başkanı Burkay: - "Bursalı firmaların dünya arenasında etkili olmasını istiyoruz. Hedefimiz, iş dünyamızın ihracatını ve üretimini daha da arttırmaktır"

BURSA (AA) - Bursa Ticaret ve Sanayi Odasının (BTSO) "Küresel Fuar Acentesi" Projesi kapsamında 2 bine yakın firmanın 1,5 yılda 44 fuarı ziyaret ederek kat ettikleri 275 bin kilometre mesafeyle dünyayı 7 kez turladığı bildirildi. 

BTSO'dan yapılan açıklamaya göre, oda "Küresel Fuar Acentesi" Projesi'ne yeni fuar organizasyonlarıyla devam ediyor. BTSO ile Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığının (KOSGEB) destekleriyle artık dünyadaki gelişmeleri daha rahat takip edebilen Bursalı firmalar, proje sayesinde sektörlerinde dünya markası olma yolunda daha emin adımlar atıyor. Fuar organizasyonuna katılan 2 bine yakın firma, 18 ay içinde 275 bin kilometre yol kat etmeyi başardı. 

Bursalı firmaların ufkunu açmak ve ihracat kapasitesini arttırmak için projelerini geliştiren BTSO, fuar organizasyonları sayesinde Bursalı firmalara dünyayı 7 kez tur attırmış oldu. Çin'den ABD 'ye, Almanya'dan Dubai'ye kadar 10'den fazla ülkede 44 fuarı gezen Bursalı adamları, Küresel Fuar Acentesi kapsamında 2014 yılında 23, 2015 yılının ilk 6 ayında 21 olmak üzere toplamda 44 fuarı gezme imkanı yakaladı. 

- "Firmalar artık dünyayı tanıyor"

BTSO Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay, Küresel Fuar Acentesi Projesi ile kent ekonomisine dinamik kazandırdıklarını anlattı. Bursa iş dünyasını dünyaca ünlü firmalarla bir araya getirdiklerini ifade eden Burkay, şunları kaydetti: 

"Hedefimiz; Bursalı KOBİ'lerimizin ufkunu açmaktır. Küresel Fuar Acentesi projesi sayesinde Bursalı birçok firma yurt dışı tecrübesi kazanıyor. Bazı iş adamlarımızın projemiz sayesinde ilk defa pasaport çıkarttığını görüyoruz. Fuarlara giden firmalar, yeni iş bağlantılarıyla Bursa'ya dönüyor. Bursalı firmaların dünya arenasında etkili olmasını istiyoruz. Hedefimiz; iş dünyamızın ihracatını ve üretimini daha da arttırmaktır."  

Burkay, Bursalı firmalar için eylül ve ekim ayında düzenlenecek 3 fuara yönelik özel bir hazırlık içinde olduklarına da değindi. Burkay, Fransa'da 13-17 Eylül 2015'te "Texworld", 14-17 Eylül 2015'te "Premiere Vision" ve 5-8 Ekim 2015'te İtalya'da düzenlenecek "EMO Fuarı" için uçak kaldırmayı planladıklarını bildirdi.