Dosya masrafının iadesi için banka önünde oturma eylemi yaptılar

Dosya masrafının iadesi için banka önünde oturma eylemi yaptılar
Dosya masrafının iadesi için banka önünde oturma eylemi yaptılar
- Bursa Tüketiciler Derneği Başkanı Yılmaz ile kredi kullanan bazı tüketiciler, dosya ve komisyon masraflarının iadesinin yapılmadığı gerekçesiyle banka önünde oturma eylemi yaptı

BURSA (AA) - Bursa'da banka kredisi kullanan bazı tüketiciler, bankaya yaptıkları müracaata rağmen dosya ve komisyon masraflarının kendilerine iade edilmediği gerekçesiyle oturma eylemi yaptı.

Heykel semtindeki Atatürk Caddesi üzerinde bulunan Ziraat Bankası önünde toplanan bazı tüketiciler, şube önünde oturarak eylem yaptı. Eyleme katılan Bursa Tüketiciler Derneği Başkanı Sıtkı Yılmaz, gazetecilere yaptığı açıklamada, tüketicinin bankalara karşı hukuk mücadelesinin devam ettiğini söyledi.

Bankaların konut ve tüketici kredisi üzerinden tüketicilerden tahsil ettikleri dosya ve komisyon masraflarının geri alınması için tüketici hakem heyetlerinde yüz binlerce dosyanın biriktiğini belirten Yılmaz, "Bu sorun, artık tüketicinin bireysel sorunu olmaktan ziyade bir toplumsal yaraya dönüşmüştür. Dosya ve komisyon masrafı bir yasal düzenlemeyle çözülebilirdi. Ancak BDDK bu konuda üzerine düşen sorumluluğu yerine getirmemiştir" dedi.

Yılmaz, bankaların tüketiciden alabileceği masrafları bir yönetmelikle belirleyen BDDK'nın, tüketicinin bankalardan alacağı masrafları görmezlikten geldiğini iddia etti.

Yılmaz, Bankalar Birliği Başkanı ve Ziraat Bankası Genel Müdürü Hüseyin Aydın'ın, şubat ayında KİT Komisyonunda bir milletvekilinin sorusuna, "Bürokrasiden alamadığımız parayı vatandaştan almayacağız. Aldığımız komisyonların tamamını geri veriyoruz. Talep etsin, zaten kaybediyoruz bürokrasiyi de aradan kaldıralım ve bunu ödeyelim dedik. Talep edilince bir daha mahkeme kararı olmaksızın geri veriyoruz" yanıtını verdiğini aktardı.

Aydın'ın  Türkiye Bankalar Birliği olarak bu uygulamayı sektördeki tüm bankalarla birlikte yapmak istediğini söylediğini belirten Yılmaz, şunları kaydetti:

"Tüm bankalara da örnek olacak bu uygulamanın bir an önce yerine getirilmesini bekledik, halen bekliyoruz. Ancak uygulamada, bu açıklamanın henüz bir karşılığı bulunmamaktadır. Tüketici bu konuda artık oyalanmak istememektedir. Haziranda yaptığımız ilk uyarıda, dosya masraflarının ülke genelinde kesin olmamakla birlikte Temmuz ayı sonunda ödenmeye başlanacağı söylenmişti. Eylül ayına girdik. Halen ortada bir ödeme görünmemektedir. Alınan kredi belli, şube belli, masraf belli. Halen, 'Durumu değerlendiriyoruz. Ödemeleri yapmaya çalışıyoruz. Size mesaj gelecek' ne demek. Bu boş sözlere tüketici inanmamaktadır. Dosya ve komisyon masrafını ödüyor musunuz, ödemiyor musunuz? Ödeyecekseniz tarihi belli mi? Ödemeyi yasal faiziyle mi, yoksa faizsiz mi yapacaksınız? Tüketiciyle dosya masrafı konusunda pazarlık yapacak mısınız? Tüketici ve kamuoyu bu konuda bir açıklama beklemektedir."