"Genç seçmene ulaşmanın yolu 'sosyal medya'dan geçiyor"

"Genç seçmene ulaşmanın yolu 'sosyal medya'dan geçiyor"
"Genç seçmene ulaşmanın yolu 'sosyal medya'dan geçiyor"
- Bursa'da faaliyet gösteren bir dijital ajansın yetkilisi Sava: - "Özellikle gençler, sosyal medyayı mobil telefon ve bilgisayarları aracılığıyla çok yakından takip ediyor" - "Geliştirdiğimiz programla kullanıcıların, seçmenlerin partiler veya adaylar hakkında yaptıkları tüm yorumlar, onlar hakkında internette yazdığı tüm yazılar bize günlük olarak rapor şeklinde ulaşıyor. Biz de bu verileri, çalıştığımız partilere ve milletvekili adaylarına sunuyoruz"

BURSA (AA) - Milletvekili Genel Seçimi için hazırlıklarını mitingler ve mahalle toplantıları düzenleyerek sürdüren siyasi partiler, özellikle genç seçmenlere yönelik projelerini sosyal medyayı kullanarak aktarıyor.

Bursa'da faaliyet gösteren bir dijital ajansın yetkilisi Erkan Sava, AA muhabirine, siyasi partiler ve milletvekili adayları için sosyal medya takibine yönelik geliştirdikleri özel yazılımla ilgili açıklamalarda bulundu.

Seçimlerde yaklaşık 53 milyon kişinin oy kullanacağını, bunun 16 milyonunu genç nüfusun oluşturduğunu ve onların önemli bir kısmının da ilk kez sandık başına gideceğini vurgulayan Sava, bu durumun da propaganda döneminde sosyal medyanın önemini artırdığını söyledi.

Partilerin seçim çalışmalarının yüzde 40'ının, sosyal medya üzerinden ve dijital pazarlama kanallarını kullanılarak yürütüldüğünü belirten Sava, şöyle devam etti:

"Özellikle gençler, sosyal medyayı mobil telefon ve bilgisayarları aracılığıyla çok yakından takip ediyor. Tabii ki sadece sosyal medya üzerinden paylaşım yapmak yetmiyor. Sosyal medyada aynı zamanda kullanıcıyı dinlemek gerekiyor. Geliştirdiğimiz programla kullanıcıların, seçmenlerin partiler veya adaylar hakkında yaptıkları tüm yorumlar, onlar hakkında internette yazdığı tüm yazılar bize günlük olarak rapor şeklinde ulaşıyor. Biz de bu verileri, çalıştığımız partilere ve milletvekili adaylarına sunuyoruz. Bunlar hızlı bir şekilde incelenip yeni stratejiler belirleniyor. Bu stratejilerle yeni önlemler alınıyor."

Sava, sosyal medyada seçim kampanyalarının, düşük bütçelerle hızlı yürütülebildiğine değindi.

Bunun önemli avantajlar sağladığına dikkati çeken Sava, "Bir partinin veya milletvekili adayının, şehir dışında veya şehir içinde yürütebileceği seçim kampanyası çok uzun zaman ve çok fazla bütçe gerektiriyor ama sosyal medyada bunu yaptığınızda çok düşük maliyetlerle pek çok kişiye ulaşılabiliyor" dedi.

Tüm partilerin bir şekilde sosyal medyayı etkin kullanabildiğini anlatan Sava, kullanıcıya, seçmenlere dokunabilen, sadece paylaşım yapmak yerine biraz da onlarla karşılıklı etkileşime geçenlerin başarılı olacağına inandıklarını sözlerine ekledi.