Reklam ve tanıtım ajansları da "dijital" oldu

Reklam ve tanıtım ajansları da "dijital" oldu
Reklam ve tanıtım ajansları da "dijital" oldu
- Sosyal medya tanıtım çalışmaları, dünya ölçeğinde bazı siyasilerin seçim kampanyalarında bu alanı kullanıp başarılar kazanmasıyla farklı bir boyuta geçti - Siyasetçilerin yanı sıra sanatçıların da tercih etmeye başladığı yeni nesil tanıtımla doğan "dijital ajans" sektörü hızla büyüyor - Bir dijital ajansın ortaklarından Sava: - "(ABD Başkanı) Obama'nın sosyal medya üzerinden yürüttüğü kampanyanın başarılı olması ve seçimi kazanması sonrası dijital tanıtım daha tanınır hale geldi. Türkiye'de de birçok büyük sanatçı, siyasetçi ve kurumsal firma dijital pazarlama yönetimini benimsedi"

BURSA (AA) - VEDAT YÜCEBAŞ - Yıllardır kişilerin ve firmaların amatör olarak yürüttüğü sosyal medya tanıtım çalışmaları, dünya genelinde seçim yarışına giren siyasilerin propaganda sürecinde bu alanı kullanıp galip gelmelerinin ardından farklı bir boyut kazandı.

Siyasetçilerin yanı sıra sanatçıların da tercih etmeye başladığı, maliyeti düşük, etki alanı daha kapsamlı bu yeni nesil tanıtım yöntemi, "dijital ajans" adlı sektörün doğmasını sağladı.

Bursa'da faaliyet gösteren bir dijital ajansın ortaklarından Erkan Sava, AA muhabirine yaptığı açıklamada, bazı kurumsal firmalar, ünlüler ve politikacılara sosyal medya ve dijital pazarlama hizmeti verdiklerini söyledi.

Dijital alanın daha fazla ilgi görmesiyle firma ve kişilerin eski, klasik reklamlardan çıkıp buna yöneldiğini belirten Sava, şöyle devam etti:

"Obama'nın sosyal medya üzerinden yürüttüğü kampanyanın başarılı olması ve seçimi kazanması sonrası dijital tanıtım daha tanınır hale geldi.  Türkiye 'de de birçok büyük sanatçı, siyasetçi ve kurumsal firma dijital pazarlama yöntemini benimsedi. Bu tanıtım çalışması da dijital ajanslar tarafından yürütüyor. Şu anda klasik pazarlama, klasik reklamlar önemini çok büyük anlamda yitirdi. İleride bunun klasik pazarlama metotlarının daha da azalacağını tahmin ediyorum. Bununla beraber insanlardaki algı da değişti. Klasik pazarlamanın önemi şu an büyük ölçüde azalmış durumda. Dijital pazarlama faaliyetleri, klasik pazarlamanın artık önüne geçmiştir. Artık kataloglar da dijital. Eskiden bir bilgisayarı, internetten bakıp gidip bilgisayar mağazasından alıyorduk. Şimdi ise insanlar gidiyor, bilgisayar mağazasından ürünü fiziksel olarak inceliyor ve internetten alıyor. Bu tamamen pazarlama stratejilerini de değiştirdi. Günümüze baktığımızda televizyonda gördüğünüz bir ünlünün kıyafetini bile hemen reklam arasında internete girip sipariş verebiliyorsunuz. Bu dijital pazarlamanın gücüyle oluyor."

- "Hedef kitleyi 12'den vuruyoruz"

Sava, klasik tanıtım ve reklam çalışmalarında hedef kitleye ulaşmanın tam olarak belirlenemediğine dikkati çekerek, dijital tanıtımın ise tamamen ölçeklenebildiğini, ürünle ilgili bilginin kaç kişiye gittiğinin net olarak tespit edilebildiğini anlattı.

Dijital ajansların, firmaların tanıtımını yeni medyada yaptığını, sosyal ağlardaki hesaplarını da yöneterek kapsamlı bir çalışma gerçekleştirdiğini dile getiren Sava, "Bir firmaya yaptığımız dijital reklamı, birim maliyetle ' internet sitesine kaç kişi girdi' veya 'kaç bin kişi birim maliyetle bu reklamlarını gördü', 'kaçı geri dönüş yaptı', 'kaçı sitesine girip alışveriş yaptı' gibi bütün verileri firmalara iletebiliyoruz. Bu sayede firmalar hangi maliyetle reklamlara harcamalar yaptığını çok kolay ölçebiliyor" değerlendirmesinde bulundu.

Pazarlamayı elektronik postayla yaptıklarına değinen Sava, firmaların e-posta adreslerinden müşterilerine mesajlar gönderdiklerini belirtti.

Bu mesaj aktarımının tamamen müşterilerin ilgi alanlarına göre gerçekleştiğini bildiren Sava, "Örneğin 10 bin e-posta attıysak 'bunun 3 bini mesajı açtı, 7 bini açmadı' gibi bunu ölçeklendirebiliyoruz. Böylece patronun eline ciddi bir ham veri geçiyor. Bunun dışında sosyal medya reklamlarının maliyetleri çok düşük ve etkisi çok yüksek. Bunları da kullanabiliyoruz" diye konuştu.

Erkan Sava, firmalar adına attıkları ve açılan e-postaları da yakından takip edebildiklerini kaydetti. Bunu bir örnekle açıklayan Sava, "Bir e-posta attığımızda bayan, erkek, elektronik ve bebe kategorilerinin fotoğraflarının olduğunu düşünün, bunu gönderdiğimiz kişi erkek giyimini tıkladıysa bundan sonra size bayan giyimiyle ilgili e-posta atmıyoruz. Bu şekilde ilgi alanınıza girmeyen e-postaları atmıyoruz. Bu sayede firmayla ilgili antipati duyulmasının da önüne geçiyoruz. Böylece hedef kitleyi 12'den vuruyoruz" ifadesini kullandı.