Çanakkale Savaşı Araştırma Merkezi Mimari Proje Yarışması

Çanakkale Savaşı Araştırma Merkezi Mimari Proje Yarışması
Çanakkale Savaşı Araştırma Merkezi Mimari Proje Yarışması
- Yarışmada birinciliği Kadir Has Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Murat Çetin ve ekibi kazandı

ÇANAKKALE (AA) - Çanakkale Savaşı Araştırma Merkezi Mimari Proje Yarışması'nda birinciliği Kadir Has Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Murat Çetin ve ekibi kazandı.

Çanakkale Valiliği'nce düzenlenen yarışmada, birincilik ödülünü alan Doç. Dr. Murat Çetin, Evin Eriş, Mehmet Hamarat ve Muammer Hamarat'tan oluşan ekibin danışma kurulunda ise Melih Türkoğlu, Murat Karagöbek, Mualla Kayaoğlu, Ayşe Balin Koyunoğlu ve Ayça Keskin bulunuyor.

Ekonomik, özgün ve nitelikli mimari yaklaşımların, işlevsel ve yenilikçi çözümlerin öne çıkarılması, doğaya saygılı, sürdürülebilir, çağdaş bir çevre ve mimari anlayışı ortaya koyan projelerin üretilmesinin amaçlandığı yarışmada yaklaşık 36 bin metrekarelik alanda kurulacak olan Çanakkale Savaşı Araştırma Merkezi, çevre düzenlemeleriyle tasarlandı.

Çetin, yaptığı açıklamada, merkezin sadece araştırma ofis ve laboratuvarlarından ibaret bir bütünlük olmadığını, yapının ortak dolaşım alanlarının her bir noktasında savaş belleğinin mekansal olarak da deneyimlendiği bir süreklilik olarak ele aldıklarını bildirdi.

Yer altında gömülü bir tarihin kapsamlı araştırılmasına yönelik yapay arkeolojik ve historiyografik kazı niteliği taşıyan bina içeriğinin "bir duvar ve üç ana ışık kuyusu" ile ifade edilebilecek ana ve yalın mekansal kurguya dayalı olarak yorumladıklarını aktaran Çetin, şunları kaydetti:

"Dolayısıyla 'bir duvar ve bir park' (altında gömülü bir yapı) alanından ibaret bir tasarım konseptini benimsedik. Tasarımın ana ögesi olan kentin tarihi ve morfolojisinde önemli yer tutan 'duvar' unsuru, içinde barındırdığı rampalar sistemiyle tüm işlev gruplarının açıldığı bir dolaşım ve savaş belleğini deneyimleme omurgası olarak ele alındı. Duvar, içinde bir savaş deneyim mekanı barındırırken, dışarıda bir etkinlik yüzeyi olarak tasarlandı."