Ege Bölgesi Tarımsal Yatırım Fırsatları Çalıştayı

Ege Bölgesi Tarımsal Yatırım Fırsatları Çalıştayı
Ege Bölgesi Tarımsal Yatırım Fırsatları Çalıştayı
- Gıda ve Kontrol Genel Müdür Yardımcısı Selçuk: - "Gıda arzı, arz güvenliği, gıda güvenliği, kaynakların verimli kullanılması, korunması, üretim ve tüketim alışkanlıklarındaki değişim gibi etkenler doğrultusunda tarımda geleceği yeniden planlamak durumundayız" - Stratejik Yönetim Daire Başkanı Antalyalı: - "Türkiye'ye son 13 yılda 7,5 milyar dolar tarım alanında doğrudan yabancı yatırım girişi oldu"

DENİZLİ (AA) - Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı Gıda ve Kontrol Genel Müdür Yardımcısı Muharrem Selçuk, gıda arzı, arz güvenliği, gıda güvenliği, kaynakların verimli kullanılması, korunması, üretim ve tüketim alışkanlıklarındaki değişim gibi etkenler doğrultusunda, tarımda geleceği yeniden planlamak durumunda olduklarını söyledi.

Selçuk, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı Stratejik Geliştirme Başkanlığınca 8 ilden yetkililerin ve sektör temsilcilerinin katılımıyla Karahayıt'ta gerçekleştirilen Ege Bölgesi Tarımsal Yatırım Fırsatları Çalıştayı'nın açılışında konuştu. 

Ülke ekonomisi açısından önemli sektörlerin başında yer alan tarımın, etkin, istikrarlı ve kararlı politikalar sonucunda stratejik bir sektör haline geldiğini belirten Selçuk, gündelik programlar yerine gerçekçi planlamaların önemsendiğini, verimin öne çıkarıldığını ve topyekun kalkınmanın esas alındığını vurguladı. 

Bunun sonucunda üretim ve ihracatta büyük artışlar sağlanan dinamik bir dönem yaşandığını ifade eden Selçuk, "Bu yapısal gelişmeler çerçevesinde gıda arzı, arz güvenliği, gıda güvenliği, kaynakların verimli kullanılması, korunması, üretim ve tüketim alışkanlıklarındaki değişim gibi etkenler doğrultusunda tarımda geleceği yeniden planlamak durumundayız" dedi.

- "Bizim de marka yaratmamız gerekiyor"

Tarımda markalaşmanın ve markaların tanınırlığının artırılmasının önemini vurgulayan Selçuk, şunları kaydetti:

"Sattığı suyun litresi 1 lira, içinde şeker ve su var. Şimdi biz niye böyle bir marka yaratamıyoruz? Bizim de marka yaratmamız gerekiyor. Pazar hangi malı istiyor, nasıl bir ürün talebinde bulunuyorsa araştırmamızı, incelemelerimizi yapıp ona göre üretim yapmamız gerekiyor. Mesela Denizli'de kekikle ilgili çok güzel bir çalışma var. Tıbbi bitkiler gibi yeni fırsat alanları olabilir. Katma değeri yüksek ürünler üretmemiz lazım. Dökme üründen vazgeçmemiz lazım. Üzüm satıyoruz. 12-15 kiloluk kutularda üzümü satıyoruz. Bir başkası onu götürüp üzerine kendi etiketini basıyor, dünyaya satıyor. Yıllarca bizim zeytinyağımız İtalyan ve İspanyol markaları ile satıldı dünyada. Bizim bunlarda kendi markamızla dünya raflarına girmemiz gerekiyor."

- "İlk olarak Ege Bölgesi'ni seçtik" 

Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı Stratejik Yönetim Dairesi Başkanı Ahmet Antalyalı da 2023'te hedeflenen 150 milyar dolarlık tarımsal gayri hasılaya ulaşmak için yeni stratejiler geliştirmek gerektiğini vurguladı.

Antalyalı, Stratejik Yönetim Daire Başkanlığı olarak merkezi düzeyde planlama hazırladıklarını ancak yerelin katkısını önemsediklerini belirterek, "İlk olarak Ege Bölgesi'ni seçtik. Bu çalışmayı bütün Türkiye genelinde yapacağız" diye konuştu. 

Başkanlığa bağlı Tarımsal Yatırımcı Ofisi'nin yerli ve yabancı yatırımcıya danışmanlık hizmeti verdiğini anlatan Antalyalı, tarım alanında Türkiye'ye 13 yılda 7,5 milyar dolar doğrudan yabancı yatırım girişi olduğunu kaydetti. 

Ege Bölgesi Tarımsal Yatırım Fırsatları Çalıştayı, 2 gün sürecek.