Kurban Bayramı'na doğru

Kurban Bayramı'na doğru
Kurban Bayramı'na doğru
DİYARBAKIR (AA) - Memorial Dicle Hastanesi İç Hastalıkları Bölümü'nden Uz. Dr. Abbas Zülfüoğulları, Kurban Bayramı'nı sağlık geçirebilmek için...

DİYARBAKIR (AA) - Memorial Dicle Hastanesi İç Hastalıkları Bölümü'nden Uz. Dr. Abbas Zülfüoğulları, Kurban Bayramı'nı sağlık geçirebilmek için önerilerde bulundu.

Zülfüoğulları, yaptığı açıklamada, bayram geleneklerine göre hazırlanan yemeklerin kırmızı et ağırlıklı oluğunu anımsatarak, şeker tüketimi de göz önüne alınarak ani tansiyon ve kolesterol yükselmeleri konusunda vatandaşları uyardı.

Bayram menülerinin diğer günlerden farklı olmamasına özen gösterilmesi gerektiğini belirten Zülfüoğulları, "Bayramda sağlıklı beslenme alışkanlıklarından vazgeçilmemelidir. Bayramda şeker ve tatlı ile ağır ve yağlı besinler fazla miktarda tüketilmektedir. Ancak bu bilinçsiz tüketim ve ikramlar, önemli sağlık sorunlarına da yol açabilir. Tatlı aşırı tüketimi, vücudun biriken fazla şekeri yakamaması ve bunun yağa dönüşmesine dolayısıyla da kilo alımına neden olur" dedi.

Zülfüoğulları, özellikle bayram gibi özel günlerde sağlıklı kişilerin bile yüksek tuz ve şeker oranına sahip yiyecekler ile yağlı besinleri yeterli miktarda tüketmeleri gerektiği bildirdi.

Zülfüoğulları, şunları kaydetti:

"Akraba ziyaretlerinde özellikle sürekli ilaç kullanmak zorunda olan kronik kalp , şeker ve tansiyon hastalarının dikkatli olması gerekir. Tansiyon ilaçları her zamanki saatinde alınmalı, ikramlar tadımlık olmalı ve bu sayede ani tansiyon düşmesi ya da yükselmesi riski de ortadan kaldırılmalıdır. İdrar söktürücü ilaç kullanan hastalar da terleme ile fazla miktarda su kaybedecekleri için yeterli miktarda sıvı almaya ve su içmeye özen göstermelidir."

Bayramda şeker içeriği yüksek olan meyve suları ya da gazlı içecekler yerine taze sıkılmış meyve suları, ayran, az demli çay, bitki çayları ve sıvı oranı yüksek meyvelerin tüketilmesini öneren Zülfüoğulları, bayram menüsünü şöyle açıkladı:

"Sabahları, 2 dilim veya 1 dilim peynir, 1 yumurta, 3-5 adet zeytin, 2 dilim ekmek tam buğday veya çavdar ekmeği, bol söğüş, bitki çayı, ara öğünlerde, 1 fincan sütlü kahve veya 1 fincan Türk kahvesi, öğle yemeğinde, 1 kase çorba, 1 porsiyon etli sebze yemeği, 1 su bardağı ayran, 2 dilim ekmek veya 5 yemek kaşığı bulgur, bol salata, ara öğünde, 1 meyve, 1 su bardağı süt veya 1 porsiyon sütlü tatlı, akşam yemeğin de 1 kase çorba, 1 porsiyon sebze yemeği, 1 dilim ekmek veya 3 yemek kaşığı bulgur, 1 su bardağı ayran, salata ve uyumadan iki saat önce 1-2 meyve alınmalıdır."