Ramazan Bayramında sağlıklı beslenme

Ramazan Bayramında sağlıklı beslenme
Ramazan Bayramında sağlıklı beslenme
- Diyarbakır Halk Sağlığı Müdürü Fatih Mehmet Aslan, Ramazan Bayramı'nda yeterli ve dengeli beslenmeye ilişkin açıklama yaptı

DİYARBAKIR (AA) - Diyarbakır Halk Sağlığı Müdürü Fatih Mehmet Aslan, Ramazan Bayramı'nda yeterli ve dengeli beslenmeye dikkat edilmesi gerektiğini söyledi.

Aslan, yaptığı açıklamada, Ramazan ayı boyunca oruç tutan kişilerde öğün sayısının azalması ve beslenme düzenin değişmesi nedeniyle metabolizma hızının yavaşladığını ve Ramazan ayının sona ermesiyle psikolojik olarak aşırı yemek yeme eğiliminin artığını belirtti.

Bu durumun kişilerde pek çok sağlık problemini de beraberinde getirdiğini dile getiren Aslan, "Geleneksel olarak bayramda şeker, lokum, şekerleme, çikolata, şerbet, börek, baklava gibi hamur işleri ikram edilir. Bu gıdaların enerji içeriği yüksektir ve kan şekerini hızla arttırırlar. Bayramda bu enerji içeriği yüksek besinlerin birdenbire ve aşırı tüketimi sindirim sistemi bozmakta, kan şekerinin yükselmesine neden olur" dedi.

- Dengeli beslenme uyarısı

Ramazan Bayramı'nda dikkat edilmesi gerekenleri anlatan Aslan, şunları ifade etti.

"Güne hafif bir kahvaltı ile başlanmalıdır. Kahvaltıda kızartma, kavurma gibi besinler yenilmemelidir. Bayram ziyaretlerinde geleneksel olarak tatlı ikramı olacağından kahvaltıda şeker, bal gibi tatlı besinlerden kaçınılmalıdır. Domates, salatalık, maydanoz, taze biber gibi çiğ sebzeler bolca tüketilmeli, az yağlı peynir tercih edilmelidir. Yumurta haşlanmış olarak yenilmeli, sucuk, salam, sosis ve yağlı besinlerden, hamur işi gıdalardan uzak durulmalıdır. Ekmek olarak tam buğday unlu, kepekli ya da çavdar ekmeği tercih edilmesi, kan şekerini kontrol altında tutar ve tokluk hissi verir. Yemekler 3 ana öğün, 2-3 ara öğün olarak yenmelidir."

Aslan, diyabet, kalp hastaları, hipertansiyon, mide ve barsak sistemi hastalıkları olan kişilerin mutlaka sağlıklı beslenme ilkelerine dikkat etmesi gerektiğini sözlerine ekledi.