Ramazanda beslenme önerileri

Ramazanda beslenme önerileri
Ramazanda beslenme önerileri
- Mardin Halk Sağlığı Müdürü Saffet Yavuz, Ramazan ayında, vatandaşlara, sağlıklı beslenme konusunda uyarılarda bulundu.

MARDİN (AA) - Mardin Halk Sağlığı Müdürü Saffet Yavuz, Ramazan ayında, vatandaşlara, sağlıklı beslenme konusunda uyarılarda bulundu.

Yavuz, yaptığı açıklamada, Ramazan ayının bu yıl da sıcak yaz günlerine rastlaması nedeni ile oruç tutanların sağlıklarına daha fazla önem vermeleri, iftar ve sahur menüleri konusunda daha dikkatli olmaları gerektiğini kaydetti.

Yeterli ve dengeli beslenmenin sürdürülebilmesi için günün oruç tutulmayan bölümünde en az 3 öğünü tamamlamak ve sahur öğününü atlamamak gerektiğini belirten Yavuz, sahura kalkılmaması ya da sahurda sadece su içilmesinin zararlı olduğunu belirtti.

Gün içerisinde aşırı acıkma problemi olanların midenin boşalma süresini uzatarak acıkmayı geciktiren kuru fasulye, nohut, mercimek, bulgur pilavı gibi yemekleri tüketmesi, aşırı yağlı, tuzlu ve ağır yemekler ile hamur işlerinden uzak durulmasını öneren Yavuz, şu ifadeleri kullandı:

"İftarda kan şekeri çok düşük olduğundan kısa sürede çok miktarda besin tüketme isteği doğmaktadır. Yapılan en büyük hatalardan birisi de çok hızlı bir şekilde, çok yüksek miktarda besin tüketmektir. Beyin doyma emrini yemekten 15-20 dakika sonra verir. Çok hızlı yemek yendiğinde bu süre zarfında fazla miktarda, enerjisi yüksek besinler yenilir ve bu durum hem sağlık açısından risk oluşturabilir, hem de ilerleyen günlerde kilo alımına zemin hazırlayabilir. Sıcaklık ve nem artışına bağlı olarak vücut ısısı artmakta ve metabolizma bu yeni duruma uyum sağlamaya çalışmaktadır. Sıcaklıkların etkisiyle artan terleme ile birlikte yeterince sıvı alınmazsa su ve mineral kaybı sonucu, bayılma, bulantı, baş dönmesi gibi sağlık problemleri yaşanabilmektedir."