Yaz aylarında sağlıklı beslenme

Yaz aylarında sağlıklı beslenme
Yaz aylarında sağlıklı beslenme
- Diyarbakır Halk Sağlığı Müdürü Dr. Fatih Mehmet Aslan, yaz aylarının başlaması ile artan hava sıcaklıklarının birtakım sağlık sorunlarını da beraberinde getirdiğini söyledi.

DİYARBAKIR (AA) - Diyarbakır Halk Sağlığı Müdürü Dr. Fatih Mehmet Aslan, yaz aylarının başlaması ile artan hava sıcaklıklarının birtakım sağlık sorunlarını da beraberinde getirdiğini söyledi.

Aslan, yaptığı açıklamada, sıcaklık ve nem artışına bağlı olarak vücut ısısının arttığını, metabolizmanın da bu yeni duruma uyum sağlamaya çalıştığını belirtti.

Yaz aylarında özellikle yüksek tansiyon, kalp yetmezliği ve koroner kalp hastalıklarında artış gözlendiğine vurgu yapan Aslan, şöyle konuştu:

"Sıcaklıkların etkisiyle artan terleme ile birlikte su ve mineral kaybı sonucu, bayılma hissi, bulantı, baş dönmesi gibi sağlık problemleri de görülebilmektedir. Yaz aylarında özellikle bebek ve çocuklarda ishal görülme sıklığı artmaktadır. Ayrıca sıcak havalarda besinlerin bozulma riski artmakta ve besin kaynaklı zehirlenmeler sık görülmektedir. Yaz sıcaklığından en çok etkilenenler çocuklar, yaşlılar, hamileler, kalp ve şeker hastalığı olan bireylerdir. Yaz aylarında sıklıkla görülen sağlık problemlerinin azaltılmasında sağlıklı beslenme ve bu konuda toplumun bilinçlendirilmesi son derece önemlidir."

- Dengeli beslenmek gerekiyor

Yaz aylarında sağlıklı beslenilmesi gerektiğini belirten Aslan, şunları kaydetti:

"Yaşamın her döneminde yeterli ve dengeli beslenme sağlığın korunması için esastır. Bu nedenle, dört besin grubunda bulunan besinlerden 3 ana ve 3 ara öğünde yeterli miktarlarda alınmalıdır. Terleme ile artan sıvı ve mineral kaybının önlenmesi için yeterli sıvı alımı önemlidir. Kahvaltı günün en önemli öğünüdür.  Kahvaltıda az yağlı peynirler, zeytin ve taze sebzeler bulunmalı, kafein içeren içecekler yerine de süt, meyve suyu, ıhlamur ve kuşburnu gibi bitki çayları tercih edilmelidir. Yaz aylarında yağlı besinlerin ve yağda kızartmaların tüketiminden kaçınılmalı. Vücut direncini artırmak ve vücudun yeterli miktarda vitamin ve mineral alınmasını sağlamak için sebze ve meyve çeşitlerinden yararlanılması önemlidir. Kan şekerini hızla yükselten ve hızlı düşüren besinlerin tercih edilmemesi, basit karbonhidrat olan saf şeker ve şekerli besinler yerine kepekli ekmek, makarna, bulgur gibi lifli besinlerin tüketilmesine özen gösterilmelidir. Tatlı tüketiminde hamur işi ve şerbetli tatlılar yerine porsiyon kontrolü yaparak sütlü tatlıları veya dondurmayı tercih etmek çok daha doğru olacaktır."