AirAsia uçağının arama çalışmaları tekrar başladı

AirAsia uçağının arama çalışmaları tekrar başladı
AirAsia uçağının arama çalışmaları tekrar başladı
Endonezya'nın Surabaya kentinden Singapur'a giderken Pazar sabahı 162 kişiyle kaybolan AirAsia uçağını arama çalışmalarına yeniden başlandı. Endonezyalı yetkililer, uçağın "denizin dibinde" olabileceğini açıkladı.

RADİKAL - Pazar sabahı 162 kişiyle kaybolan QZ8501 sefer sayılı AirAsia uçağını arama çalışmalarının yeniden başladığı bildirildi. Airbus A320-200 tipi uçakla bağlantı, kalkışından yaklaşık 50 dakika sonra Cava Denizi üzerindeyken kesilmiş, havanın kararması nedeniyle arama çalışmalarına büyük ölçüde ara verilmişti.

BBC Türkçe'de yer alan habere göre, bağlantının kesilmesinden kısa bir süre önce pilotların uçağın rotasını değiştirmek istediği ancak herhangi bir acil durum uyarısı yapmadığı belirtildi. AirAsia'nın sahibi Tony Fernandes, olayı hayatının "en büyük kâbusu" olarak niteledi.



'İLGİLİ DEPARTMAN VE ÜLKELERLE İŞBİRLİĞİ YAPIYORUZ'

Bazı gemiler gece boyunca Borneo ile Cava arasındaki arama çalışmalarına devam ederken, günün ilk ışıklarıyla birlikte, Endonezya, Singapur ve Malezya'dan kalkan uçaklar da bölgeye hareket etti. Endonezya Ulaştırma Bakanı Tatang Kurniadi "Ana görevimiz uçağı bulmak. İlgili her departman ve her ülkeyle işbirliği yapıyoruz. Bunlar arasında uçağın tasarımını yapanlarla, uçağın Fransa'daki üreticisi ve AirAsia ve Malezya'dan operasyonla ilgili ekipler de var" dedi.



Endonezya arama-kurtarma ekibinin sorumlusu Bambang Soelistyo, ülkesinden arama çalışmalarına 12 gemi, üç helikopter ve beş askeri hava aracının katıldığını söyledi.

Endonezya'dan Singapur'a giden 162 yolculu uçak kayboldu



Malezya C-130 tipi bir askeri kargo uçağı ve üç gemi, Singapur da bir C-130'la çalışmalara destek veriyor. Avustralya'nın da destek sağladığı haber veriliyor. Arama çalışmaları Belitung adası açıklarında yürütülüyor.



EN SON BAKIMI 16 KASIM'DA

Cava'nın doğusundaki Surabaya'dan Pazar sabahı yerel saatle 05.35'te kalkan uçağın 08.30'da Singapur'da olması gerekiyordu. Uçakla son bağlantı 06.24'te kuruldu. Bağlantının kesildiği anda bölgede yoğun bulutların olduğu bildirildi. Pilot, bulutu aşmak için 38 bin feet'e (11,000 metre) çıkma izni istedi.



Endonezyalı yetkililer, trafik nedeniyle bu iznin hemen verilemediğini, ancak pilotlara daha fazla konuşulamadan uçağın radardan kaybolduğunu söylediler. AirAsia, kaybolan uçağı 2008'de teslim almıştı. 13 bin 600 sefer yapan uçak, toplam 23 bin saat uçtu ve en son 16 Kasım'da bakımdan geçti.

155 YOLCU VE 7 KİŞİLİK MÜRETTEBAT

Uçağın Endonezyalı pilotu Penerbang Irianto'nun yaklaşık 7 bini AirAsia'da olmak üzere 20 bin 500 saatlik uçuşu olduğu belirtiliyor. İkinci pilotun adının Fransa vatandaşı Remi Emmanuel Plesel olduğu açıklandı. Uçakta 155 yolcu ve 7 kişilik mürettebat bulunduğu biliniyor. Yolculardan 137'sinin yetişkin, 17'sinin çocuk ve birinin de bebek olduğu açıklandı.



Daha önce hiçbir AirAsia uçağı düşmedi. 2001'de iki uçakla seferlerine başlayan AirAsia bugün, 150'den fazla uçakla hizmet veriyor. 15 bin çalışanı olan şirketin 200 uçak siparişi bulunuyor.