scorecardresearch.com

Arapların seks yıldızı isyanda

Arapların seks yıldızı isyanda

Alaeddin'in filminden bir kare

Bir zamanlar 'baştan çıkaran' anlamına gelen 'Igraa' takma adıyla Suriye sinemasının seksi yıldızı olan Nihad Alaeddin, yıllar sonra Arapların hayatına yine sansasyonel şekilde girdi.

ŞAM - 1960-70’lerde Ortadoğu ’nun ilk çıplak sahnesini çekip “Seksi sinemaya getirmek zorundayız çünkü seyircimiz engellenmiş” demeciyle tarihe geçen Alaeddin, Ortadoğu’ya İslamcıların hâkim olması ve Arap sanatının muhafazakârlaşmasına bayrak açtı.

‘İslamcılar ikiyüzlü’

Alaeddin, diğer meslektaşlarının aksine çıplak görüntülerinden dolayı asla pişmanlık duymadığını söylemekle kalmayıp eleştirilere aldırmadan cinsel özgürlüğü savunuyor. “Erkekler ikiyüzlü. Kızlar örtünüyorsa, dürüst olmalılar. İslamcı muhafazakârlar genelde yalancı. Başkalarını eleştirirken kendileri dinin gereğini yerine getirmiyor. Örtünme tamamen başkalarını ele geçirmek için bahane haline geldi” yorumunu yapan Alaeddin, muhafazakârlaşma eğiliminin kendi ailesini de böldüğünü belirtiyor.
Alaeddin, 13 yaşında ablasıyla Kahire’ye göçüp ünlü oryantal Tahia Carioca’dan dans eğitimi almış. Dansçı olarak Avrupa ve Asya’da turnelere çıkan Alaeddin ‘Igraa’, ablası ‘Cazibe’ ismiyle ünlenmiş. 1970’lerde İslamcılığın yükselişine koşut ‘Cazibe’ örtünüp geçmişin üzerine sünger çekmiş. Alaeddin, ‘Igraa’ ismini oyuncu, senarist ve yönetmenlik yaparak büyütmüş.

Asıl patlamayı, 1970’de Suriye çölünde Robin Hood benzeri bir kahramanın ‘çıplak’ eşini oynadığı Leopar filmiyle yapmış. Ortadoğu’da beyazperdenin hâkimi Mısır ’ken, Leopar’la Suriye sineması kendini ispatlamış. Alaeddin, çok eleştiri alacak diye korktuğu, ama insanların izlemek için otobüslerle Şam ve Halep’e aktığı filmi “Kendimi intihar bombacısı gibi hissettim. Suriye için o sahneler fazlaydı” diye anımsıyor. Kariyerinde önemli yeri olan Suriyeli yönetmen Nebil Malih de o günleri “Özgürlüğün çiçek açtığı günlerdi” diye anıyor. Zira çağdaş Suriye sinemasında öpüşme sahnesi bile nadiren görülüyor.

Hizbullah ’a canım feda’

25 filme senaryo yazmış Alaeddin, “Benim filmlerim Doğulu erkeğin çifte standartlarını eleştiriyordu. Doğulu erkek, Avrupa’da eğitim görür, Doğu’ya geldiğinde eski alışkanlıklarına geri döner. Becerebilirse eşini ve kardeşlerini eve kilitler” değerlendirmesini yapıyor. İslamcılara eleştirileri yüzünden asılabileceğini söylese de tehdit almadığını ve sıkıntı yaşamadığını ekleyen ‘Igraa’, diğer yandan görüşlerini paylaşmamasına rağmen sırf dürüst olduğu için Lübnan’daki Hizbullah’ın lideri Hasan Nasrallah’a hayran. Seks yıldızı, Seyit Nasrallah için “Canımı isterse veririm” diyor. (New York Times)

ETİKETLER:

Mısır

,

Ortadoğu

,

Hizbullah

,

haber

http://www.radikal.com.tr/102190410219043

YORUMLAR
(3 Yorum Yapıldı)
Tüm Yorumları Gör

DÜZEN AYNI DÜZEN SADECE OYUNCULAR DEGİŞİYOR... - cultur

Birçok islam ülkesinde kadının köleden hiç bir farkı yoktur.Arabistanda kadın dogdugu zaman kaydı bile yapılamaz.öldügünde de. ingilizlerin destegiyle saraydan kaçan bir presnses ingiltere ye kaçtıktan sonra hayatını anlatır ve bende okudum.daha 25 yaşlarında olmasına ragmen eşi ona bir gün şöyle derésulatan sen benim ilk eşimsin ve en çok hep seni sevecegim.fakat Allah benden soyumuzun daha kalabalık olması için daha çok çocuk sahibi olmamı istiyor,ben de ikinci bir eş almak zorundayım" der ve ikinci eşi alır .bir sürü çocukda ondan olur..sonra onada aynı masalı yutturur ve .üçüncü eşi alır.bir sürü çovuk ve sonra ona da aynı masalı anlatıp dördüncüyü alır...sulatana adındaki bu prenses sosyoloji okumaktaydı ve çok da zeki bir hanımdı.işin aslını anlatır "kocam bizi çok genç yaşta alıyor ve körpeligimiz bittigi zaman bizi çöpe atıp yeni bir taze alıyor.( Araplar küçük yaştak evlenen kızlara taze diyorlar)..ve ekliyor ben gerçekte yaşıyorum ama öldügümde ne dogdugum belli dir nede bu dünyada yaşadıgım.çünki bizim adımız yok bu dünyada....

Kadınlar her durumda madur - simurg2000

Kadın doğuda madur. Erkeklerin kontrolünde ve sınırlı özgürlükleri var. Batıda farklı mı, araştırmalar batıda da şiddetin olduğunu gösteriyor. Ama en azından hukuken hakkını arayabiliyor. Ama Seks konusu ise başka bir şey, Hem doğuda, hem batıda kadınlar eğlence sektörünün madeni olarak kullanılıyor. Bunun önüne geçmek neredeyse imkansız ama en azında erkeklerin kontrol ettiği bu sektörün kadınların özgürlüğü ile bir alaksaının olmadığını bilelim.

Düz Deyir - Su Cemre Sim

Kız çockları önce aileleri tarafından din adına eğitimsiz,sosyal güvencesiz,mirastan yoksun,elsiz kolsuz,gözsüz köle olarak kurtların ortasına atılıyor.Hayata tutunmak zorunda olan kadın,erkeklerin kölesi olarak ,kendini yaşamadan,geliştiremeden,ailelerin ucuz robotu olarak yaşayıp gidiyor,yaşamak denirse.