İngiliz halkı sansürü onayladı

İngiliz halkı sansürü onayladı
İngiliz halkı sansürü onayladı

Fotoğraf: The New Yorker

İngilizler'in yüzde 61'i, The Sun'ın Prens Harry'nin çıplak fotoğraflarını basmasını "haksız buldu"

LONDRA - Avustralyalı medya patronu Rupert Murdoch, Sun gazetesinin İngiltere kraliyet tahtının üçüncü sıradaki varisi Prens Harry'nin çıplak fotoğraflarını basmasına destek verdi. Yapılan bir kamuoyu araştırmasına göre ise halk fotoğrafların basılmaması gerektiği görüşünde.

Fotoğrafların, Prens Harry'nin saygınlığına zarar verip vermediği İngiltere'de tartışılmaya devam edilirken, yapılan bir kamuoyu araştırması Sun gazetesinin fotoğrafları basmaması gerektiğini ortaya koydu.

YouGov adlı araştırma şirketinin anketine katılan iki bine yakın kişinin yüzde 61'i, "Sun gazetesi, Prens Harry'nin fotoğraflarını basmakta haklı mıydı?" sorusuna, "Hayır haksızdı" yanıtını verirken, yüzde 25 "Evet haklıydı" dedi.

Aynı araştırmaya göre yüzde 68, Prens Harry'nin davranışının "kabul edilebilir" olduğunu, yüzde 22 ise "kabul edilemez" olduğunu söyledi.

Murdoch, Twitter'daki hesabından konuya ilişkin, "Basma kararı editöründü ve bunu destekliyorum" diye yazdı. 81 yaşındaki Murdoch'ın sahibi olduğu News International şirketi, İngiltere'deki Sun ve Times gazetelerinin sahibi.

İngiltere Kültür Bakanı Jeremy Hunt ise, fotoğrafların "kamuoyunun ilgisi dahilinde olduğu için" basılması gerektiği görüşüne katılmadığını ancak, siyasetçilerin gazete editörlerine karışamayacağını ve İngiltere'de basının özgür olduğunu söyledi.

İngiltere'nin en yüksek tirajlı tabloid gazetesi Sun geçen hafta, Prens Harry'nin Las Vegas'ta tatildeyken çekilen çıplak fotoğraflarını bazı internet sitelerinde yayınlanmasının ardından basmaya karar vermişti. Gazete fotoğrafları geçen cuma günkü sayısında manşetinden yer vermiş ve "İşte tahtın varisi" başlığını atmış, “İnternette hepimizin gördüğü fotoğrafları yayınlıyoruz” notunu düşmüşlerdi. (aa)