McDonald's, Burger King'in teklifini reddetti

McDonald's, Burger King'in teklifini reddetti
McDonald's, Burger King'in teklifini reddetti
McDonald's'ın, Burger King'in ortak hamburger oluşturma teklifini reddettiği bildirildi.

RADİKAL - Dünyanın en büyük fast food zincirlerinden Burger King’in 21 Eylül ' Dünya Barış Günü' için rakibi McDonald's’a götürdüğü ortak hamburger projesi reddedildi.

Ünlü hamburger restoranları zinciri Burger King, gazetelere ilan vererek iki hamburger devi firmanın ittifak yapmasını önermişti. Burger King, bu girişimiyle iki devin spesiyal ürünleri olan “BigMac” ve “Whopper”ı bir günlüğüne de olsa “McWhopper” adı altında birleştirilmesi ve ortak noktalarda satılmasını önermişti.

BİNLERCE YORUM YAPILDI

Burger King tarafından kampanyayla ilgili yayınlanan görseller fast food severlerin büyük ilgisiyle karşılanmış ve yeni 'hibrid' ürünün lezzeti hakkında sosyal medyada binlerce yorum yapılmıştı.

Burger King'den McDonald's'a barış çubuğu

YANIT FACEBOOK'TAN GELDİ

“Dünya Barış Günü” olarak kutlanacak 21 Eylül'de hayata geçmesi planlanan ve büyük heyecan yaratan öneri McDonald's tarafından kabul edilmedi. McDonald's CEO’su Steve Easterbrook yayınladığı mesajda, rakipleri Burger King’e kendilerinin yürüttüğü farkındalık yaratmaya yönelik çalışmalara katılmaya davet etti. "Niyeti sevdik, ancak iki markanın fark yaratmak için daha büyük bir şey yapabileceğine inanıyoruz" diyen Easterbrook, Burger King'in verdiği ilan ve videolara gönderme yaparak, "Bir sonraki sefere basit bir telefon konuşması görür" ifadesini kullandı. “Bir Günlük Barış” projesinin (Peace One Day) kurucusu Jeremy Gilley ise teklif gerçeğe dönüşmese dahi 21 Eylül konusunda farkındalık yarattığı için büyük memnuniyet duyduğunu dile getirdi.

Dear Burger King, Inspiration for a good cause... great idea. We love the intention but think our two brands could...

Posted by McDonald's on Wednesday, 26 August 2015

GAZETELERDE AÇIK MEKTUP YAYINLANDI

Burger King'in, rakibi McDonald's'ı ortak hamburger üretim işine davet eden açık mektubu başta Amerikan New York Times olmak üzere belli başlı büyük gazetelerde ilan olarak yayınlandı. Reklam sektörü profesyonelleri Burger King'in girişimini 'rakibi yıpratmaya yönelik' akıllıca bir iletişim stratejisi olarak niteledi...