"Türkiye'de tüketiciler bilinçleniyor"

"Türkiye'de tüketiciler bilinçleniyor"
"Türkiye'de tüketiciler bilinçleniyor"
TÜDER Genel Başkanı Küçük: - "Türkiye'de 2014 yılında Tüketici Hakem Heyetlerine 2 milyon 201 bin 660 kişi çeşitli konularda başvuru yaptı. Bu sayı Türkiye'deki tüketicilerin gün geçtikçe bilinçlendiğini gösteriyor" - "2014 yılında yapılan başvuruların yaklaşık yüzde 90'ını bankalarla ilgili şikayetler oluşturdu. Tüketici Hakem Heyetlerine yapılan şikayetlerin 1 milyon 998 bin 668'i tüketici lehine, 127 bin 115'i tüketici aleyhine sonuçlandı, 48 bin 635'i bilirkişi incelemesine ve 27 bin 242'si de başka kurumlara sevk edildi"

DÜZCE (AA) - ÖMER ÜRER - Tüketiciler Derneği (TÜDER) Genel Başkanı Levent Küçük, " Türkiye 'de 2014 yılında Tüketici Hakem Heyetlerine 2 milyon 201 bin 660 kişi çeşitli konularda başvuru yaptı. Bu sayı Türkiye'deki tüketicilerin gün geçtikçe bilinçlendiğini gösteriyor" dedi. 

Küçük, AA muhabirine yaptığı konuşmada, tüketicinin korunmasının anayasal güvence altında bulunduğunu söyledi.

Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü ile üst kuruluş olarak Rekabet Kurumu'nun faaliyette bulunduğunu dile getiren Küçük, "Tüketici sorunlarının çözümü ve uyuşmazlıklarla ilgili olarak Tüketici Hakem Heyetleri, Tüketici Mahkemeleri, Asliye Hukuk Mahkemeleri ve Yargıtay görevdedir. Yazılı ve görsel medya, tüketicinin sorunlarının kamuoyu ile paylaşılmasında, tüketicilerin bilinçlenmesinde kamu denetimi görevini yerine getirmektedir. Tüketici dernekleri, tüketici üst örgütleri, çeşitli imkansızlıklar içerisinde, tüketicilerin bilinçlenmesi, tüketici sorunlarının kamuoyuyla paylaşılması ve sorunların çözüme kavuşturulması amacıyla, gönüllülük esasında, bağımsız olarak çalışmalarını yürütmekte, kamu görevini yerine getirmektedirler" diye konuştu.

Bunların önemli kazanım olduğunu ifade eden Küçük, tüketicilerin haklarına ulaşabilmeleri için yasa ve yönetmeliklerin uygulanabilir olmasının, tüketiciyi koruyan, hizmet odaklı bir kamu otoritesinin, devlet anlayışının bulunmasının önemli olduğunu vurguladı.

- "En çok şikayet bankacılık sektörüne ilişkin"

TÜDER Genel Başkanı Küçük, 2014'te Tüketici Hakem Heyetlerine başvuruların arttığını belirterek, en yüksek şikayetin 1 milyon 972 bin 901'le bankacılık sektörüne ilişkin olduğunu, bunun da şikayetlerin yüzde 90'ını oluşturduğunu açıkladı. Ayıplı mal ve hizmet için 187 bin 254, mesafeli sözleşme, abonelik sözleşmeleri için 30 bin 13, kampanyalı satışlar için 10 bin 259 şikayet alındığını dile getiren Küçük, "Türkiye'de 2014 yılında Tüketici Hakem Heyetlerine toplam 2 milyon 201 bin 660 kişi çeşitli konularda başvuru yaptı. Bu sayı Türkiye'deki tüketicilerin gün geçtikçe bilinçlendiğini gösteriyor" ifadesini kullandı.

Levent Küçük, bu şikayetlerin 1 milyon 998 bin 668'inin tüketici lehine, 127 bin 115'inin tüketici aleyhine sonuçlandığını, 48 bin 635'inin bilirkişi incelemesine ve 27 bin 242'sinin de başka kurumlara sevk edildiğini bildirdi.

- "Bilinçli tüketici, sorumlu vatandaştır"

Bilinçli tüketicinin, ihtiyaçlarını önceden tespit ederek, iyi piyasa araştırması, mal ve hizmetler arasında mukayese yaparak, gelirine, aile bütçesine en uygun malı, hizmeti satın alan kişi olduğunu vurgulayan Küçük, şunları söyledi:

"Bilinçli tüketici, temel tüketici haklarını bilen ve bunu sonuna kadar kullanan sorumlu vatandaştır. Bilinçli tüketici, her alışveriş sonrası mutlaka fatura ya da fişini alan sorumlu vatandaştır. Bilinçli tüketici, tüketici derneklerine üye olan, gönüllü katkı sağlayan sorumlu vatandaştır. Bilinçli tüketici, imalatçı, üretici ve satıcıyı kaliteli mal ve hizmet üretmeye, satmaya zorlayan sorumlu vatandaştır."