"Sahura kalkmadan oruç tutmak metabolizmayı yoruyor"

"Sahura kalkmadan oruç tutmak metabolizmayı yoruyor"
"Sahura kalkmadan oruç tutmak metabolizmayı yoruyor"
EDİRNE (AA) - Uzman Diyetisyen Sevil Ürer, sahura kalkmadan oruç tutmanın metabolizmayı yorduğunu bildirdi.Ürer, yaptığı yazılı açıklamada, yeterli...

EDİRNE (AA) - Uzman Diyetisyen Sevil Ürer, sahura kalkmadan oruç tutmanın metabolizmayı yorduğunu bildirdi.

Ürer, yaptığı yazılı açıklamada, yeterli ve dengeli beslenmenin hayatın her döneminde olduğu gibi ramazan ayında da büyük önem taşıdığını belirtti.

Ramazan'da sağlığın ve ideal kilonun korunması için en kritik öğün sahurun atlanmaması gerektiğini aktaran Ürer, şunları kaydetti:

"Sahura kalkmadan oruç tutmak metabolizmayı yoruyor.  Gece yemek yiyip yatmayın. Ramazan ayında sahur vaktinin geçmiş yıllardaki gibi sabaha karşı değil gecenin ilk saatlerinde olması uyku problemlerine neden olduğu için pek çok insan gece yiyip yatmayı ya da tek öğün beslenmeyi tercih etmektedir. Ancak sahurun yapılmaması metabolizmayı zayıflatırken, oruç tutarken kısa sürede acıkmaya da sebep olmaktadır. Sahur yapılırken tüketilen besinlere de dikkat edilmelidir. Çok baharatlı ve tuzlu yiyecekler, gün içinde daha çok su ihtiyacına neden olur. Sahurda süt, yumurta, peynir çeşitleri gibi uzun süreli tokluk sağlayacak protein içeriği yüksek besinler ve bol söğüş veya 1 su bardağı yarım yağlı süt veya yoğurt meyve ile tam tahıllı gevrekler tercih edilebilir."

Ramazan'ın yemek kültürü açısından en bilinen özelliğinin iftar sofralarındaki çeşitlilik ve bolluk olduğunu belirten Ürer, "İftar sofralarında bir insana yetecek yemeğin 2 - 3 kat fazlası bulunabilmektedir. İftarda kan şekeri çok düşük olduğundan kısa sürede çok miktarda besin tüketme isteği doğar. Fakat uzun bir açlık sonrası ağır yemekler tüketmek kalbin yükünü artırır ve ani kalp krizleri, yüksek tansiyon, beyin kanaması ve felç gibi olumsuzluklara yol açabilir" ifadelerini kullandı.

Ürer, sahur ve iftarda sağlık açısından hafif yemekler tüketilmesi gerektiğini kaydetti.


    ETİKETLER:

    Ramazan

    ,

    Uyku

    ,

    Protein

    ,

    Yemek

    ,

    Gece

    ,

    Kalp

    ,

    iftar

    ,

    Karşı

    ,

    edirne

    ,

    gusto

    ,

    diyetisyen

    ,

    beyin