1 milyon kişi onları görecek

Dünyada en çok yarış kazanmış marka Bugatti'dir. VW'nin yönetim kurulu başkanı Ferdinant Piech'in bebeği Bugatti Veyron 16/4 adı verilen araç da Cenevre'de.

En hızlı ve en pahalı
Dünyada en çok yarış kazanmış marka Bugatti'dir. VW'nin yönetim kurulu başkanı Ferdinant Piech'in bebeği Bugatti Veyron 16/4 adı verilen araç da Cenevre'de. 16 silindirli, 8000 cc hacmindeki, 4 turbolu motor 1001 beygir üretiyor. Maksimum sürat 407 km/s ve bu süratte her kilometre için 1 litre benzin tüketiyor. 2006'da 50 adet civarında yapılabilecek. Fiyatı 1.2 milyon dolar.
Fareden pandaya
1934'te üretilmeye başlanan Fiat Topolino (küçük fare) 1955 yılına kadar ikinci harpten yorgun ve fakir çıkan İtalyanların otomobil ihtiyacını karşılamıştı. Daha sonra, Fiat 127 derken aynı geleneği devam ettiren bu defa bir başka şirin hayvan var: Panda. Araç, stilist Guigaro imzalı.
Yakışıklı combi
Renault, Doğu'dan yaklaşan Çin ve Hint istilasını Rumen Logan ile karşılamaya hazırlanıyor. Çavuşesku zamanında Renault'dan lisans alarak Dacia 12 (Renault 12) üreten bu Rumen devlet şirketini Renault altı. Renault, Logan'ın daha yüksek üretim yapacak olan fabrikasını Rusya'da kuruyor. Dacia Logan şimdi daha çok bir station'a benzeyen yakışıklı combisi ile Cenevre'de görücüye çıktı.
Genlerinde 'uçmak' var
Radikal Otomotiv sayfası ekibine göre Cenevre Fuarı'nın en önemli tasarımı bu araç. Saab İsveç'in önemli uçak üreticilerinden biriyken, 1947'de ilk prototip otomobili yapmış. GM tarafından satınalınan bu marka Avrupa'da şirketin spor sedan boşluğunu dolduruyor. Saab Aero X'de markanın genlerindeki jet uçağı görünüyor. Daha önce rastlanmayan tavanın komple kalkarak bir kapı görevi görmesi oldukça enteresan.
Seri biçimde üretilecek
Cenevre Fuarı'nda Mazda standında Mazda Kuzey Amerika'nın dizayn şefi Franz vo Holzhausen tarafından çizilen spor otomobil Mazda Kabura dikkat çekiyor. Araç, sadece konsept değil seri üretime girmek üzere planlanmış. Motorun görülebildiği saydam kaputun altında 300 beygir üreten bir turbo motor duruyor. Otomobile albeni katan en çarpıcı özelliklerinden biri de 19 inç lastikler.
Yedinci nesil aslan
Peugeot 207'de vitrine çıktı. 207Birincisi, 72 yıl önceki 201 olan 2 serisi Peugeot'nun yedinci jenerasyonu. Peugeot 206, yerini haziranda 207'ye bırakacak. 206 ise İran'da üretilecek. Özellikle 206'dan daha yatık bir A sütunu olan otomobilin formu daha aerodinamik görünüyor.
Liberal bir görünüş
BWM de salon otomobillerinde bir diğer Alman otomotiv üreticisi Mercedes gibi sadelik ve büyüklüğe önem veriyor. Ancak markanın mühendisleri her ne kadar rakiplerini yakından izliyorlarsa da spor otomobillerde daha 'liberal' görünüşler çizerek 'farklılık' yaratıyorlar.
En meşhur 'el yapımı'
76'ncı Cenevre Otomobil Fuarı'nın en göz alıcı modellerinden biri de Koeningsegg CCX. Dünyada otomotiv sektöründe onlarca benzeri olan 30-40 kişilik atölyelerde yapılan 'el yapımı' otomobillerden en meşhur olanlarından biri de Koeningsegg CCX. Bu araç İsveç'te eski bir jet hangarında imal ediliyor. Cenevre'deki otomobil fuarında sergilenen son modeli yarı fiyata, 600 bin dolar, Bugatti Veyron'dan 12 kilometre saat daha yavaş gidiyor. Maksimum hızını soracak olursanız ise sadece 395 km/s.
Yakıtı hidrojen
Honda özellikle motor konusundaki öncülükleri ile tanınır. FCX bu dalın en üst noktası. Müthiş bir profile sahip olan bu büyücek sedan aslında halk arasında 'Su ile çalışıyor' denilen 'Hidrojen yakıt hücresi' sistemine sahip. Yani yakıt olarak hidrojen kullanıyor. Egzoz'dan da yakıt yanması sonucu (yani hidrojen ile oksijenin birleşmesi sonucu), H2O yani su çıkıyor! Honda dört yıl içinde bu sistemi hayata geçireceğini söylüyor.
Sabun köpüğü değil
Bir sabun dükkânından yola çıkıp otomobil fabrikası kuran Ssangyong ailesi, Asya ekonomik krizinde grup şirketlerinin çoğunu satarak ayakta kaldı. İnanılmaz fiyatlara 4X4 SUV satıyorlar. İngiltere'de satılan bu modelleri 16 bin pound, yani 40 bin YTL civarında. Ülkemizde satışı yok.
Atölyeden fuara
Torinolu at arabası üreticisi Giovanni Bertone'nin oğlu Guiseppe (Nuccia) Bertone 1914'te doğdu. Birinci harpten sonra otomobil işine giren Giovanni, Fiat şaselerinin üzerine spor otomobiller yapmaya başladı. Nuccio bir ara Mustang ve Ferrari bile yaptı. Fuardaki Bertone geleneğe uygun olarak Fiat platformu üzerinde.
Bu CC'de yer kaybı yok
Ford Focus Coupe Cabriolet (CC) önden bakınca Mondeo ve C-MAX MPV'ye benziyor. Hatta, Focus platformunu paylaşan kardeş marka Mazda 3'ü de andırıyor. Peugeot 307 Cabrio ve Astra CC gibi rakiplerine olan üstünlüğü daha uzun olan platform. Böylece açılır üst akıllıca depolandığından yer kaybedilmemiş. Bagajı rahat kullanılabilir durumda. A sütunu ve ön cam çerçevesi bir takla anında ezilmeyi önleyecek kuvvette planlanmış.