10 bin kişi 'ekmek dersi' alacak

Türkiye'deki İlk mağazasını 2005 yılında Levent'te açan ve şu anda İstanbul, Eskişehir ve İzmir'de toplam altı şubeyle faaliyet gösteren Komşu Fırın, yarın başlayacak olan Marketingist Pazarlama Fuar ve Konferansı'nda 10 bin kişiye ekmeğini 'marketing'ten (pazarlama) çıkarmanın yollarını anlatacak.
Haber: SATFİYE YUVA KİREÇCİ / Arşivi

İSTANBUL - Türkiye'deki İlk mağazasını 2005 yılında Levent'te açan ve şu anda İstanbul, Eskişehir ve İzmir'de toplam altı şubeyle faaliyet gösteren Komşu Fırın, yarın başlayacak olan Marketingist Pazarlama Fuar ve Konferansı'nda 10 bin kişiye ekmeğini 'marketing'ten (pazarlama) çıkarmanın yollarını anlatacak.
Rota Yayıncılık ve TİFAŞ tarafından Tüyap Beylikdüzü Fuar ve Kongre Merkezi'nde bu yıl üçüncüsü düzenlenen konferans 1 Ekim'de sona erecek. Komşu Fırın Ürün ve Pazar Geliştirme Direktörü Ali İhsan Kayrın, "Yaklaşık 10 bin kişinin katılması beklenen konferansta ekmek yapımı, ekmeğin tarihçesi, ekmekçiliğin durumu ve pazarlaması hakkında bilgi vereceğiz" dedi.
Türkiye'de günde 100 milyon ekmek tüketildiğini ve ekmek pazarının büyüklüğünün 9 milyar dolara ulaştığını belirten Ali İhsan Kayrın, "Çoğu kayıtsız çalışan 40 bine yakın fırıncı bulunuyor. Ama fırıncılar yüksek maliyetler ve yoğun rekabetten dolayı zarar ediyor. Bu nedenle eskiden her mahallede bir fırın varken şimdi fırıncıların ücra köşelere gittiğini görüyoruz. Fırıncıların mahallelerden uzaklaşması insanların sıcak ekmek yeme isteğini de geri plana attı" açıklamasını yaptı.
Uno da Doruk bünyesinde
Komşu Fırın'ın sıcak ekmek yeme istediğinden doğduğunu belirten Kayrın, "Fırınlarımızda 30 çeşit ekmek satılıyor. Fransız ekmeğinin yanında yöresel ekmekleri de yapıyoruz. Poğaça, açma, simit ve kuruvasanın gibi pasta çeşitlerimiz var" diye konuştu. Komşu Fırın'ların sayısını yıl sonuna kadar 16'ya çıkarmayı hedeflediklerini ifade eden Kayrın, 2009 yılında mağaza sayısını 200'e kadar yükselteceklerini anlattı.
Komşu Fırın, Doruk Grubu kuruluşu. Doruk çatısı altında buğday, un ve ekmek üreten birçok kuruluş var. Bu kuruluşların içerisinde en bilineni Uno. 1997 yılında faaliyete geçen Uno, Türkiye'nin ilk paketli ekmeğini üretti. Ali İhsan Kayrın, şöyle konuştu: "Türkiye'de 10 yıl önce yıllık kişi başına 186 kilogram olan ekmek tüketimi 145 kilograma kadar geriledi. Tüketim düştü ama üretim çeşitlendi ve tüketici bilinçlendi."