10 günlük şov başlıyor

Avrupa'nın en büyük otomobil fuarlarından Cenevre Uluslararası Otomobil Fuarı, kapılarını bugün 100'üncü kez ziyaretçilerine açıyor. 13 Mart'a kadar otomobilseverlerle buluşacak olan fuara bu yıl rekor düzeyde ziyaretçi bekleniyor.
Haber: SİBEL ÜNLÜ / Arşivi

CENEVRE - Avrupa'nın en büyük otomobil fuarlarından Cenevre Uluslararası Otomobil Fuarı, kapılarını bugün 100'üncü kez ziyaretçilerine açıyor. 13 Mart'a kadar otomobilseverlerle buluşacak olan fuara bu yıl rekor düzeyde ziyaretçi bekleniyor.
Bu yılki ana teması 'Otomotivin 100 yıllık gelişimi' olarak belirlenen fuarda Türkiye'de üretilen Renault Megane Sedan ve Toyota Corolla Verso da sergileniyor. 30 ülkeden otomobil ve otomobil ekipmanları alanındaki 900 markanın bir araya geldiği fuarın iki gün süren basın etkinliği dün sona erdi. Avrupa'nın en önemli ve en büyük otomobil fuarlarından Cenevre Uluslararası Otomobil Fuarı'nda büyük markaların üst yöneticileri ve yönetim kurulu başkanları da kendi markalarının sunumunu gerçekleştiriyor. Bu yıl kuruluşunun 100'üncü, uluslararası bir organizasyon oluşunun da 75'inci yıldönümünü kutlayan Cenevre Uluslararası Otomobil Fuarı'nda ilk kez davetlilerle buluşan otomobillerin yanı sıra hız tutkunlarına hitap eden sıra dışı otomobiller de büyük ilgiyi görüyor.
Geliştirilmiş konsept otomobil parçaları, otomobil ekipmanları ve tamamlayıcı parçalarla garaj ekipmanlarının da yer aldığı otomobil fuarı 10 gün süreyle gezilebilecek.
Otomobilcilerin satış hedefi 375 bin
Pazardaki istikrarı bozacak herhangi bir gelişme olmazsa bu yıl otomobil pazarının 375 bin düzeyinde kapanacağını söyleyen Tofaş Ticari Grup Direktörü Müfit Ataseven, "Biz yüzde 12-13 aralığında bir pazar payı hedefliyoruz. İddialı hedefler yerine, elimizdeki ürün gamının yerini sağlamlaştırmayı düşünüyoruz" dedi.
Cenevre Otomobil Fuarı'nda gazetecilerin sorularını yanıtlayan Ataseven, agresif bir pazar payı yerine ellerindeki ürünlerin yerlerini sağlamlaştırmayı hedeflediklerini belirtti. "Son çıkardığımız Albea modeli ile pazarın önemli bir segmentindeki dizel motor-otomatik vites gibi eksikliklerimizi tamamladık" diyen Müfit Ataseven sözlerine şöyle devam etti:
"Pazardaki istikrarı bozacak herhangi bir gelişme olmazsa bu yıl otomobil pazarının 375 bin düzeyinde kapanacağını öngörüyoruz. Bu, hiç de kötü bir rakam değil. Önemli olan istikrardır. Biz de bu pazar içinde yüzde 12-13 aralığında bir pazar payı hedefliyoruz. Burada iddialı hedefler koymak yerine, elimizdeki ürün gamının yerini daha da sağlamlaştırmayı düşünüyoruz.
Bunu da yenilediğimiz Albea ki motor ve donanım açısından bazı eksikleri vardı onları tamamladık.
Yılın ikinci yarısında yenileyeceğimiz Palio ve yıl sonuna doğru yenileyeceğimiz Doblo ile sağlamayı düşünüyoruz.
Bir koy üç al devri mantığıyla hareket etmeyeceğiz. Bundan sonra uzun vadeli yatırımlarla bir yere gelebilirsiniz. Bizim büyüklüğümüzdeki firmaların tek çaresi bu."
Ek vergiyi düşünmek istemiyor
Vergiler konusundaysa Ataseven şunları söyledi: "Gelmese iyi olur bile diyemiyorum. Zira artırılacak bir oran kalmadı. Artık en üst noktasına dayandı. Geçen yıl yapılan artışlarda hep ithalatı kısmak amacıyla otomobil satışlarının düşürülmesi amacı güdüldü. Geçen yılın başında 600 binler gibi görünen binek otomobil pazarı alınan önlemlerle aşağı çekildi. Bundan sonra herhangi bir vergi konulmaması gerekir."
Ataseven, sektörün genelinde kampanyalı satışların bu yıl da devam ettiğini belirtti. Bu arada Fiat'ın kendi ürün gamı içerisindeki en üst modeli Croma, Cenevre'de ilk kez günışığına çıktı. İlk versiyonu 1985-1994 yılları arasında üretilen ve 450 bin adetlik satış rakamına ulaşan Croma'nın dizaynını ünlü tasarımcı Giugaro gerçekleştirdi. Müfit Ataseven, mayıs ayı sonlarında tüm Avrupa'da satışa sunulacak Croma'nın, Türkiye'ye pazar şartlarına bağlı olarak 2006 yılının ilk çeyreğinde ithal edileceğini söyledi.
Hyundai 500 milyon dolar yatırım yapacak
İzmit'teki tesislerini Avrupa, Ortadoğu ve Afrika bölgesinin ana tedarik merkezi yapmayı hedefleyen Hyundai Assan, hükümetten destek bekliyor. Hyundai Assan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar, Türkiye'de düşünülen 500 milyon doları aşan yatırımın gerçekleşmesiyle ilgili olarak teşvik konusunda birtakım beklentilerinin olduğunu söyledi. Kibar, son yıllarda Türkiye'ye gelen en büyük doğrudan yabancı sermaye yatırımı için pazarlıkların 10 aydır sürdüğünü belirtti. Böyle fırsatların on yıllarda bir geleceğini belirten Kibar, "Hyundai Türkiye'yi sevdi. Bu ülkede gelecek olduğuna inandı" dedi. Yatırımın son şeklini haziran ayına kadara alacağını ifade eden Kibar, "Başbakan Tayyip Erdoğan'ın Güney Kore'ye yaptığı ziyaret sonrasında, yatırım iyice şekillendi. Kapasitenin şu andakinin üç-dört katına çıkması ve birden fazla yeni modelin üretimi söz konusu. Ankara'dan teşviklere yönelik bazı cevaplar bekliyoruz. Bu arada Hyundai'nin Türkiye'deki hisselerini yükseltmesi konusunda çalışmalar sürüyor. Bu oran yüzde 70 seviyesinde" diye konuştu.
Türkiye'de üretilen MC kod adlı ürünün de aralıkta çıkacağını açıklayan Kibar, böylece kapasitenin 3-4 katına yükseleceğini söyledi.
Renault: Felsefemiz basitleştirmek
Renault Tasarım Grubu Başkanı Patrick Le Quement, yaptıkları istatistiklere göre şehir içinde kullanılan bir otomobilin içinde 1.4 kişinin bulunduğunu belirtti. Bu durumda bütün otoların iki kişilik olması gerektiğini vurgulayan Quement, "Ancak iki kişilik araçlar insanlar tarafından tercih edilmiyor. Biz de Zoe'de üç kişilik bir oto yaratma felsefesi üzerinden gittik. Önde iki kişi, arka koltukta bir kişilik yer tasarladık. Sürücü koltuğunun arkası bagaj olacak. Tasarımda felsefemiz, komplike işlevleri basitleştirmek. İnsanlar otomobillerine bindiklerinde ansiklopedi gibi kullanım kılavuzuyla karşılıyor" dedi.
Patrick Le Quement, Zoe'yi de 18 ayda tasarladıklarını ifade etti.