3.9 milyon müşteri bilgisi kayıp

Citigroup, özel bir kargo şirketi olan UPS aracılığıyla bir alt birimi olan CitiFinancial'a transfer yaparken ABD'deki 3.9 milyon müşterisine ait bilgilerin kaybolduğunu duyurdu.

NEW YORK - Citigroup, özel bir kargo şirketi olan UPS aracılığıyla bir alt birimi olan CitiFinancial'a transfer yaparken ABD'deki 3.9 milyon müşterisine ait bilgilerin kaybolduğunu duyurdu. Bu miktarın, müşteri ya da çalışanlara ait bilgilerin kaybolması konusunda bugüne kadarki en büyük rakam olduğu belirtildi.
Kayıtların CitiFinancial müşterilerinin yanı sıra, bu hizmete dair eski hesabı bulunan 50 bin müşterinin bilgilerinin de kaybolduğu ifade edildi. Söz konusu bilgilerin sosyal güvenlik numarası, isimler, hesap geçmişi, mevcut ve eski müşterilerin kredi bilgilerini içerdiği belirtildi. ABD'de daha önce de bir çok büyük banka ve şirket, kredi kartı bilgileri de dahil olmak üzere, müşteri ya da çalışanlarına ait bilgileri kaybetmişti. Bilgileri kaybettiğini kabul eden UPS ise olayla alakalı yolsuzluğa dair delilin bulunmadığını belirterek, Citigroup ile birlikte iç soruşturma başlatacaklarını kaydetti.