400 firma mağaza için sıraya girdi, yeni Olivium yapılıyor

Zeytinburnu'nda bulunan Olivium Outlet Center'dan mağaza kiralamak için 400 firma talepte bulununca merkezin ortakları Emintaş İnşaat ve İleri Mensucat yeni yatırımlar için düğmeye bastı.
Haber: SATFİYE YUVA KİREÇCİ / Arşivi

İSTANBUL - Zeytinburnu'nda bulunan Olivium Outlet Center'dan mağaza kiralamak için 400 firma talepte bulununca merkezin ortakları Emintaş İnşaat ve İleri Mensucat yeni yatırımlar için düğmeye bastı.
Yine outlet (seri sonu ürün) tarzında faaliyet gösterecek olan ikinci alışveriş merkezinin Ümraniye'de yapılacağını söyleyen Olivium Outlet Center Genel Müdürü Murat İzci, "41 bin metrekarelik alanda faaliyet gösterecek olan yeni merkezimizin temeli önümüzdeki ay atılacak. 2008 yılı eylül ayında faaliyete geçecek olan Ümraniye'deki alışveriş merkezimiz 40-45 milyon dolara mal olacak.
160 mağazanın yer alacağı alışveriş merkezinin içerisinde metro bağlantısı da olacak. Yüzde 100 doluluk oranıyla çalışan Olivium'dan yer kiralamak için 400 firmanın sıraya girmesi yeni yatırımlara ağırlık vermemize neden oldu. Olivium'da 138 mağaza var. Buradaki mağaza sahipleri bugün buradan ayrılmaya kalksa, üç defa bu merkezi doldurabilecek kadar firma sırada bekliyor" dedi.
Bursa'nın konsepti belirsiz
Bu arada Olivium Outlet Center'ın ortaklarının Bursa'da da bir alışveriş merkezi yapacaklarını ifade eden İzci, Bursa'daki alışveriş merkezinin konsepti henüz belli değil. Outlet tarzı da olabilir farklı bir alanda da faaliyet gösterebilir. O önümüzdeki günlerde belli olacak. Bursa'daki alışveriş merkeziniz 2007 yılının aralık ayında hizmete girecek" diye konuştu. Olivium'un bu kadar başarılı olmasında doğru konumlandırılmasının büyük rolü olduğunu ifade eden Murat İzci, sözlerine şöyle devam etti: "Zeytinburnu İstanbul'un ilk gecekondu bölgesi. Burada ağırlıklı olarak dericiler faaliyet göteriyor. Bu nedenle Olivium'un bulunduğu yer yapımına başlandığı 1996 yılında Deri Ticaret Merkezi olarak düşünülmüş.
Ancak 1999 yılında Rusya'da başlayan ekonomik kriz bu planı etkilemiş. Daha sonra Zeytinburnu'nun yapısı da dikkate alınarak buranın bir outlet center olmasına karar verilmiş. Merkezimiz 1 Nisan 2000 yılında açıldı. İlk açıldığında doluluk oranı yüzde 92'ler civarındayken şuanda yüzde 100." Olivium yapım aşamasındayken otel olarak planlanan 6 bin metrekarelik alanın da geçtiğimiz günlerde merkeze ilave edildiğini ifade eden İzci, şunları söyledi:
"Ek çarşı için 3.5 milyon dolarlık yatırım yaptık. Böylece Olivium'un kiralanabilir net alanının büyüklüğü 33 bin 700 metrekareye yükseldi. Ek çarşıda TeknoSA, Vakko, Sabri Özer gibi firmalar yer kiraladı."
Olivium'da beş kategoride ürün satılıyor. Bunlar seri sonu, sezon sonu, defolu, ihracat fazlası ve sezon ürünleri. Sezon ürünleri Olivium'da yüzde 10 ucuza satılıyor. Seri sonu ürünlerdeki ucuzluk yüzde 50'yi buluyor. Olivium'u geçen ay 895 bin kişinin ziyaret ettiğini belirten Murat İzci sözlerini şöyle tamamladı:
"Ziyaretçi sayısını artırmak için sürekli etkinlik yapıyoruz. Çünkü ziyaretçi sayısının artması demek daha çok alışveriş demek. Bu yıl Olivium'dan 120 milyon dolarlık iş hacmi bekliyoruz. Biz kiracılarımızın bir kısmıyla ciro bazlı çalışıyoruz. Yani cirolarından belli bir oranı kira olarak alıyoruz. Bu nedenle bir amacımız da onların satışlarını artırmak."



Ödüllü merkezlerden
Değişik etkinlikle ziyaretçilerinin karşısına çıkan Olivium Outlet Center, bu aktiviteleriyle ödül de alıyor. Gelenekselleşen Çarşamba Nöbeti etkinliği ile geçen yıl ICSC (Uluslararası Alışveriş Merkezleri Derneği) Jean Louis Solal Pazarlama Ödülü'ne PR (halkla ilişkiler) dalında layık görülen Olivium Outlet Center, bu yıl da Sosyal Sorumluluk Kampanyaları Kategorisi'nde ödül aldı. Avrupa'nın en iyi alışveriş merkezlerinin katıldığı yarışmada Olivium bu defa Yardım Platformu isimli etkinliğiyle ödülü almaya hak kazandı. Ödül genel müdür Murat İzci'ye verildi.