400 marka her gün 2 milyon kişiye 'krizde çare var' diyecek

400 marka her gün 2 milyon kişiye 'krizde çare var' diyecek
400 marka her gün 2 milyon kişiye 'krizde çare var' diyecek

?Kriz varsa çare de var? kampanyasının geçen haftaki sloganı ?Pazara çık?, bu haftakiyse ?Kimse işini kaybetmesin? oldu.

'Kriz varsa çare de var' kampanyasına destek veren BMD üyesi 400 marka piyasayı canlandırmak için her gün mağazalarına gelen 2 milyon kişiye indirimin yanı sıra çeşitli promosyonlar da yapacak

İSTANBUL - Krizde piyasaları canlandırmak ve duran çarkları yeniden harekete geçirmek isteyen Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) önderliğindeki sivil toplum kuruluşlarıyla, hükümetin ve siyasi partilerin de desteğini alarak başlatılan ‘Kriz varsa çare de var’ kampanyasına katılım çığ gibi büyüyor. Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği’nden (AMPD) sonra kampanyaya bir destekte Birleşmiş Markalar Derneği’nden (BMD) geldi. BMD Başkanı Ekrem Akyiğit, TOBB önderliğinde başlatılan ‘Kriz varsa çare de var’ kampanyasını desteklediklerini belirterek, “BMD üyesi yaklaşık 400 markamız, her gün mağazalarımıza gelen 2 milyon kişiyi iç pazarı canlandırmak için başlatılan kampanya ile buluşturacak” dedi. 

30 bin satış noktası katıldı
Ekrem Akyiğit yaptığı açıklamada, BMD üyelerini TOBB’un başlattığı kampanya hakkında bilgilendirdiklerini vurgulayarak, markaların, ‘Kriz varsa çare de var’ kampanyasını destekleyen indirim ve promosyon çalışmalarına başladıklarını duyurdu. Akyiğit, “Türkiye’nin dört bir yanına yayılan 30 bin satış noktamıza her gün 2 milyon ziyaretçi geliyor. Krizin olumsuz etkilerini ortadan kaldırmak ve sektörümüzü canlı tutmak için kampanyaya tam destek veriyoruz” dedi.
Akyiğit, perakende sektörünün ekonominin barometresi olduğunu, piyasadaki her türlü hareketi ilk olarak kendilerinin hissettiğini söyledi. Tüketim, üretim, istihdam ve markaların bir eko-sistem oluşturduğunu belirten Akyiğit, bunlardan biri eksik olursa eko-sistemin çökeceğini ve krizin kazanacağını belirterek, “O nedenle, tüketiciler, üreticiler, markalar ve ilgili tüm kesimler üzerine düşeni yapmalıdır. Böylece üretim sürecek, istihdam artacak, tüketim gücümüz yükselecektir” ifadelerini kullandı.
‘Kriz varsa çare de var’ kampanyasını zamanlama açısından son derece doğru bulduklarını belirten Akyiğit, iç pazarı canlandırmaya yönelik, tüketici ile sanayiciyi buluşturan bu projenin başarılı olması halinde kazananın Türkiye olacağını ifade etti. Akyiğit, işçi ve işveren kesimini temsil eden kurumların kampanyayı desteklemesinin önemine dikkat çekerek, şunları söyledi:
“Pek çok sektörde olduğu gibi perakende sektörü de küresel krizin olumsuz yansımalarını hissediyor. Yaşadığımız bu olumsuz atmosferden çıkmamıza katkıda bulunan her türlü girişime ve çabaya omuz vereceğiz. Bu çerçevede BMD’ye üye 140 kuruluşa ait 400 markamızla, her gün 2 milyon kişinin ziyaret ettiği 30 bin satış noktasında ‘Kriz varsa çare de var’ kampanyasına destek vereceğiz. Kimi markalarımız bu kampanya çatısı altında belirledikleri oranlarda indirimler uygularken, kimi markalarımız da daha farklı yöntemlerle destek verecekler. Kurumsal reklamlarında kampanyaya ilişkin uyguladıkları özel indirimleri ve promosyonları tüketici ile paylaşacaklar.”

AGSD’den destek
Ankara Giyim Sanayicileri Derneği (AGSD) de küresel ekonomik krizin Türkiye’deki etkilerini azaltmaya yönelik  başlatılan ‘Pazara Çık’ kampanyasına indirimle destek verdi. AGSD Başkanı Canip Karakuş,  kampanyaya yüzde 10 ilave indirimle katkıda bulunacaklarını  belirtti. (Radikal)