scorecardresearch.com

70 ülke arasında en çok Renault Symbol Türkiye'de satılıyor

70 ülke arasında en çok Renault Symbol Türkiye'de satılıyor

Dünya lansmanı Bodrum?da: yapılan Yeni Symbol daha modern bir tasarıma kavuştu. Aracın lansmanı gelecek hafta bitecek. Bodrum?daki lansmana her ülkeden 15 gazeteci olmak üzere toplam 300 yabancı basın mensubu katılacak.

1999'da 70 ülke için sadece Türkiye'de üretilmeye başlanan Renault Symbol tamamen yenilendi. Yeni Symbol'ün fiyatı 23 bin 630 YTL'den başlıyor. Sekiz yılda 600 bin adetten fazla üretilen Symbol'ün üçte birini sadece Türkler aldı
Haber: İLKER PEHLİVAN / Arşivi

BODRUM - Dünyada sadece Bursa’daki Oyak-Renault fabrikasında üretilen Renault’nun Symbol modeli tamamen yenilendi ve dünya lansmanı Türkiye’de gerçekleşti. 50 Türk mühendisin Renault ile geliştirdiği araç 23 bin 630 YTL’den başlayan fiyatlarla 9 Ekim’de başlayacak İstanbul Autoshow 2008 ile birlikte satışa sunulacak.

182 bin ‘Symbol’ var
Küçük sedan sınıfının lideri Symbol yıllardır Türkiye’nin en çok satan otomobili. Bunun yanında Türkiye dünyada en çok Symbol satılan ülke unvanına sahip. Çünkü 1999 yılının sonunda Bursa’da bantlardan inmeye başlayan Symbol şimdiye kadar 70 ülke için 600 bin adetten fazla üretildi. Üretimin neredeyse üçte biri olan 182 bin araç tek başına Türkiye’de satıldı.

‘Yatırım için alıyorlar’
Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, Symbol’ün gerçekten ‘keseye uygunluğu’, verdiği statü ve sağlamlığı gibi özelliklerinden dolayı Türk ailesine çok uygun olduğunu söyledi. Türklerin otomobili yatırım aracı olarak gördüğünü ifade eden Aybar, ikinci eldeki fiyatının yüksek olmasının bu yatırıma cevap verdiğini vurguladı.     Rusya’da da satışlarda büyük artış yaşandığını anlatan Aybar, “Şuan en çok Symbol satılan ülkeler Türkiye, Rusya, Romanya ve Cezayir. Üretimin yüzde 80’inden fazlası bu ülkelerde satılacak. Rusya ile 2009‘da çekişeceğiz gibi görünüyor” dedi. 2008 ağustos sonu itibarıyla Symbol’ün 13 bin 412 adet satarak en çok satan otomobil olduğunu belirten Aybar, Romanya, Fas ve Cezayir’de de ikinci olduğunu söyledi.

Üç ayda 10 bin satacak
Aracın müşterilerin gerçek ihtiyacını, onlardan önce keşfedip onlara aktardığı için çok başarılı olduğunun altını çizen Aybar, “Geçen yıl 23 bin adet satılan Symbol’e çok güveniyoruz. Tanıtımdan itibaren üç ay içinde 8 bin adedi geçmeyi ve 10 bin adetlik satış yapmayı istiyoruz. Daha önce yüzde 70 olan filo satışları, yeni modelle yüzde 50 filo yüzde 50 aile olacak” diye konuştu.

Parçaların yüzde 90’ı yerli
Oyak-Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu ise, üretilen otomobillerin Türkiye’den önce ihracat pazarlarına gönderilmeye başlandığını kaydederek, “Yeni Symbol’ün bütün bu arabaya has parçalarının yüzde 90’ı yerli. Dolayısıyla yan sanayinin de bir gurur kaynağı...” dedi. Tunalıoğlu, yerli parçaların yeni motorla birlikte toplamda yüzde 75’ler civarına geldiğini söyledi.

Tunalıoğlu, Yeni Symbol ile Renault’da bir ilkin gerçekleştiğini, ilk kez bir otomobilin prototipinin farklı bir fabrikada yapıldığını belirterek, “Eski araç zaten Bursa’da üretiliyordu. Gerekli ekipmanlarımız ve mühendisimiz vardı. Parçaları biraraya getirmek haftasonu iki günümüzü aldı” ifadesini kullandı.

Bir depoyla 1420 kilometre yol yaptı

Renault Symbol, büyüyen boyutları ve modern tasarımıyla en çok satan araç unvanını bırakmamak için elinden geleni yapmış gibi görünüyor. Aracın eski modelle aynı olan tek parçası tavanı. İlk bakışta Yeni Symbol’ün ön farlarının tasarımı ve arka bagaj kapağı üzerine eklenen krom kaplama göze çarpıyor.

Estetik ve modern çizgilere kavuşan Symbol’deki dizel ve benzinli motorlar  sınıfının en düşük tüketim düzeylerine sahip. Araçtaki 1.5 dCi 85 bg motor 100 km’de sadece 4.3 litre, 1.2 16v 75 bg benzinli motor ise 5.9 litre yakıt tüketiyor.

3.15 litre yaktı
Renault’nun üç araçla yaptığı eko sürüş testinde 1.5 litre 85 beygirlik dizel araç 100 kilometrede 3.15 litre yakıt tüketti.
İleri sürüş teknikleri uzmanı Ethem Genim’in yaptığı testte 45 litrelik deposu olan Symbol’le İstanbul’dan İzmir’e, İzmir’den de Çanakkale üzerinden İstanbul’a dönüldü. Bu testte araç bir depo ile 1420 kilometre yol yaptı. Ethem Genim, testin herkesin kullandığı yollarda gerçek bir sürüşmüş gibi yapıldığını söyledi. Sonuçlar noter tarafından da onaylandı.
Aracın yürüyen aksamı da eskisine göre daha konforlu hale geldi. Symbol’de Clio II’nin yürür aksamı kullanıldı. 14 ve 15 inçlik tekerlekler üzerine oturan araç 4.26 metre uzunluğu ve 1.43 metre yüksekliğiyle dengeli boyutlara sahip. Kasaya dahil edilen üçüncü yan cam iyi bir görüş ve ferah oturma düzeni sağlıyor.

Kalitesi artmış
Aracın içinde de artan kalite dikkat çekiyor. Gösterge panelinde devir sayacı, uyarı ışıkları ve yol bilgisayarından gelen verilerin görüntülendiği bir ekran bulunuyor. Kromajlı çemberli (versiyonlara bağlı olarak) direksiyon simidi ile sürücü koltuğunun yüksekliği ayarlanabiliyor.

Authentique ve Expression olmak üzere Türkiye’de iki donanımı olan aracın baz modelinde gövde rengi ön ve arka tampon, renkli camlar, kromaj kaplı ön ve arka çıta, manuel dış dikiz aynaları, 14 inç jant kapağı, hidrolik direksiyon, sürücü hava yastığı, manuel klima, radyo CD MP3, elektrikli ön camlar, yükseklik ayarlı direksiyon var. İkinci versiyonda bunlara ek olarak ABS, yolcu hava yastığı, yol bilgisayarı gibi özelikler de bulunuyor. Araçta ayrıca 1.4 75 beygir benzinli ve 1.5 65 beygirlik dizel motor seçeneği de var. 1.2 litre benzinli Symbol’ün fiyatı 23 bin 630 YTL’den başlarken 1.5 dizel versiyonun fiyatı 31 bin 270 YTL’ye kadar çıkıyor.

Yeni Megane Türkiye’de üretilecek

Renault için Megane Sedan, Clio III HB, Clio III Grand Tour ve Symbol modellerini üreten Oyak-Renault’nun Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu, yeni bir model için daha çalıştıklarını açıkladı. Tunalıoğlu, “Megane, Symbol ile birlikte en çok satan otomobil. Yeni Megane’dan vazgeçmeyeceğiz” dedi. Tunalıoğlu yeni modelin ismini vermese de yeni araç Megane Sedan’ın üretimini azaltacak. Bursa’da üretilecek ve henüz kasası belli olmayan Yeni Megane gelecek yıl ağustos ayında tanıtılacak.

Tunalıoğlu, global krize ilişkin bir soru üzerine ise, “Daha rekabetçi olunabildiği ve tek pazara bağlı kalınmadığı zaman bu tip fırtınalardan az yarayla kurtulursunuz. Önemli olan krizin etkilemediği pazarlara yönelik ürünlerin Türkiye’de yapılıyor olması” dedi.
Fabrikada tek bant üzerinde dört model ürettiklerini ve bu üretim modelinin oldukça zor olduğunu söyleyen Tunalıoğlu şöyle devam etti: “Bu model çok başarılı oldu. Tek bant İran’daki fabrikada da uygulanacak. Bu üretimle farklı araçlar da
aynı fabrikada üretilebilir. Ancak henüz alınmış böyle bir karar yok.”


ETİKETLER:

haber

http://www.radikal.com.tr/8990698990690

YORUMLAR

Bu habere henüz yorum yazılmamış.