73 yerel market, devlerle rekabet için gücünü 'Fayda'da birleştirdi

73 yerel market, devlerle rekabet için gücünü 'Fayda'da birleştirdi
73 yerel market, devlerle rekabet için gücünü 'Fayda'da birleştirdi

?Bu ülkede çalışmak, kazanmak, kazandığımızı tekrar Türkiye?ye yatırmak istiyoruz? diyen zincir marketlerin yöneticileri, uluslararası kuruluşlarla rekabete hazır olduklarını söyledi.

Uluslararası zincirlere karşı rekabet gücünü korumak için 73 yerel market Fayda A.Ş. çatısı altında buluştu. Fayda A.Ş.'yi oluşturan kuruluşların toplam cirosu 3 milyar TL'ye mağaza sayısı 852'ye ulaşıyor. 200 KOBİ ile anlaşan Fayda A.Ş. kendi markasıyla üretim de yaptıracak
Haber: SATFİYE YUVA KİREÇCİ / Arşivi

İSTANBUL - Ankara, İstanbul, İzmir başta olmak üzere Türkiye’de 23 şehrinde 852 mağazayla faaliyet gösteren, 73 yerel market zinciri Fayda A.Ş. çatısı altında birleşti. Mopaş, Biçen, Barem, Çağdaş, Mevsim, Uyum, Makro, Hatipoğlu ve Ardaş’ın da aralarında bulunduğu 73 zincirin 2008 cirosu 3 milyar TL’ye ulaşıyor. Fayda A.Ş. ilk etapta 200 KOBİ ile anlaşarak kendi markasıyla üretim yaptıracak. Üyeleri için ucuza toplu alım gerçekleştirecek.

20 bin çalışanı var
Fayda A.Ş Yönetim Kurulu Başkanı Turan Özbahçeci, “Fayda A.Ş’nin üyeleri kendi bölgelerinde lider kuruluşlar. Türkiye’de uluslararası market zincirleri en büyük olma kavgası içerisinde. Yaşanan bu rekabetten dolayı geleneksel bakkallar bir bir kapanıyor. Türkiye’de ciddi bir yerel perakende sektörü var. Biz de bu ülkede yaşamak, çalışmak, kazanmak, kazandığımızı tekrar bu ülkeye yatırmak istiyoruz. Rakibimiz ne kadar büyük olursa olsun biz de bir şeyler yapmak istiyoruz. Bu amaçla 2006 yılından bu yana yerel marketlerle bir araya gelip çeşitli görüşmeler yapıyoruz. Bu görüşmeler sonucunda Fayda A.Ş. kuruldu” dedi.
Fayda A.Ş.’yi oluşturan 73 marketin toplam cirosunun 3 milyar TL olduğunu söyleyen Özbahçeci, “Türkiye’nin 23 şehrinde 852 mağazamız, 20 bin çalışanımız var. Bu yıl ciromuzu yüzde 5, 2010 yılındaysa yüzde 10 artırmayı hedefliyoruz. Önümüzdeki yıl halka açılma düşüncemiz de var” diye konuştu. Fayda A.Ş.’nin yapacağı işler hakkında da bilgi veren Turan Özbahçeci şunları söyledi:
“Başlangıç olarak kendimize üç tane ana amaç belirledik. Bunlardan birincisi kendi markamızı ürettirmek. 10 tane markamız olacak. Bunlardan ilk iki tanesi hazır. Gıda da Neffis, temizlik ürünlerinde de Saff markasını kullanacağız. İkinci olarak yerli üreticilerle anlaşıp özel gramajlarda ürün yaptıracağız. Üçüncü olarak tekstilden elektroniğe birçok spot ürünü organize edip 852 mağazada uygun fiyatlarla satışa sunacağız. Bu amaçla 200 KOBİ ile anlaşma gerçekleştirdik.”
Bir marketin Fayda A.Ş. çatısı altında olup olmadığının ‘F’ logosundan anlaşılacağını ifade eden Turan Özbahçeci, “Bu logoyu gördüğünüz her yerde uygun fiyatlı ürünleri almanız mümkün olacak. Fiyatlarımız Kars’ta da Edirne’de de aynı olacak. Bunun için üreticilerle özel anlaşmalar yaptık. Kendimiz bir lojistik gücü oluşturmadık. Üretici firmaların lojistik ağını kullanacağız” açıklamasında bulundu. 

Pazar payı yüzde 6
Şu anda Türkiye’deki pazar paylarının yüzde 6 civarında olduğunu dile getiren Özbahçeci, kriz yılı olmasına rağmen 2009’da hem mağaza sayısı hem de ciro açısından büyüyecekleri mesajını verdi. Turan Özbahçeci, 852 olan mağaza sayısının 1000’i geçeceğini cirolarınında yüzde 5 artacağını anlattı. Turan Özbahçeci’nin verdiği bilgiye göre Fayda A.Ş. çatısı altına girmek için PerDer (Perakendeciler Derneği) üyesi ve tüzel kişilik olmak gerekiyor.

Üyeler çalışmalara başladı
Fayda A.Ş. çatısı altında bir araya gelen 73 zincir market şunlardan oluşuyor:
“Akgüller, Akmopaş, Akyurt, Akyüz, Altunbilekler, Ardaş, Arma, Barem, Barış Gross, Başgimpa, Bekir Ulupınar Alışveriş Merkezi, Beşkardeşler, Biçen, Bimar, Birmar, Çağdaş, Çağrı Marketler, Çamlık Market, Çelikler Market Ankara, Çelikler Süpermarketleri Samsun, Dostlar Süpermarket, Düzgün Marketçilik, Efor Market, Fidanlar, Fon, Groseri, Gürmar, Halk Market, Hatipoğlu, Hitit Gıda, İfa, İkizler Market, İspar, İzmar, Karabıyık Marketler, Kaya, Kiler, Macit, Makro Market, Metropol, Mevlana Unlu Mamülleri, Mevsim, Milli, Mopaş, Nurdağ,  Oli Center, Onur Group, Oruç, Öncü, Özhan Marketler, Özler, Öztürk, Polbay, Seher, Selam Hipermarket, Seyhanlar, Seyidoğlu, Show, Simar, Soykan, Şavak, Şehzade, Şekerciler, Taşet, Tivmaş, Uyum, Üçler, Yeşilova”