80 derecelik açıyla gökyüzü

80 derecelik açıyla gökyüzü
80 derecelik açıyla gökyüzü

Yeni Citroen C3?teki özel Zenith cam tavan, güneş ışınlarına karşı koruma da sağlıyor.

Citroen'in C3 modeli tam anlamıyla evrim geçirdi. 2010 başında Türkiye'ye gelecek otomobildeki Zenith cam tavan sürücüye 80 derecelik görüş açısı sunuyor

İSTANBUL - Citroen’in C3 modeli tamamen yenilendi. Avrupa’da Kasım ayında satışa sunulacak olan yeni Citroen C3, ilk kez Frankfurt Fuarı’nda tüketiciyle buluşacak. Yeni C3’ün dış tasarımı eski modelin tasarımını çok daha ileri taşıyor. Sürücü koltuğunun arkasına kadar uzanan ve Citroen’in özel ‘Zenith’ ön camı sayesinde görüş açısı maksimuma çıkarılmış. Yeni Citroen C3, Frakfurt Fuarı’nın ardından 2010 yılı başında Türk tüketicisiyle buluşacak.
Markanın ‘Creative Technologie’ imzası ile tanımladığı yeni kimliğinin ilk ürünü olan Yeni Citroen C3’te teknolojik açıdan birçok farklılık bulunuyor. Yeni C3’ü sınıfındaki diğer otomobillerden farklılaştıran özelliklerinden birisi görüş açısını maksimuma çıkaran ön camı. Citroen’in teknoloji alanındaki önemli yeniliklerinden birisi olan C4 Picasso’daki ‘Visiospace’ özelliğinin ikinci nesil temsilcisi ‘Visiodrive’ özelliği sayesinde yuvarlatılmış özel ön cam sürücü koltuğunun arkasına kadar devam ediyor, bu sayede son derece aydınlık ve ferah bir iç mekân sağlanırken; ön camın uzunluğu sürücüye yukarıya doğru 80 derecelik limitsiz bir görüş açısı sunuyor. Sürücü ve yolcu konforunun maksimum derecede düşünüldüğü Yeni C3’ün özel Zenith ön camı güneş ışınlarına karşı koruma sağlıyor. Yeni C3, daha geniş görüş açısı ve aydınlık sunarken, Citroen’in karakter özelliği olan güvenlik teknolojileri ve sürüş konforunu da sürdürüyor.
Yeni C3, kompakt bir otomobil olmasına karşın geniş kullanım alanları da sunuyor. Yeni C3’ün 300 litrelik bagaj hacmi ve çeşitli saklama bölmeleri var. Araçta RD4 mp3 müzik sistemi, USB Box (USB girişi, iPod uyumluluğu, Bluetooth hands free özelliği), MyWay navigasyon sistemi ve bunlardan maksimum verim alınmasını sağlayan Hi-Fi ses sistemi bulunuyor.

Emisyon düşüyor
Otomobilin lansmanı ile birlikte 99g/km karbondioksit salınımına sahip, HDi 90 DPFS motora sahip bir versiyonu da satışa sunulacak. 2011’de ikinci nesil Stop&Start sistemini de kapsayan yeni motorlar sayesinde yakıt tüketimi yönetiminde yeni bir çığır açılacak. Böylece 5 ve 6 vitesli manuel şanzımanlı 95 ve 90g/km karbonmonoksit salınımına sahip yeni dizel motorlar da pazara sunulacak. Benzinli versiyonda, yeni nesil 3 silindirli motorlarda salınım 100g/km olacak. (Radikal)