ABD'de Toyota devrimi

ABD'de artan akaryakıt fiyatları ile birlikte tüketicilerin otomobil tercihleri de değişiyor. Tüketiciler daha çok akaryakıt tasarrufu sağlayan araçlara yönelirken, bundan en büyük payı da Uzakdoğulu firmalar alıyor.

İSTANBUL - ABD'de artan akaryakıt fiyatları ile birlikte tüketicilerin otomobil tercihleri de değişiyor. Tüketiciler daha çok akaryakıt tasarrufu sağlayan araçlara yönelirken, bundan en büyük payı da Uzakdoğulu firmalar alıyor. ABD'li dev üreticilerin satışlarının dibe vurduğu temmuz ayında Japon Toyota satışlarını yüzde 16.2 artırarak ABD pazarında da ikinci sıraya oturdu.
Yüksek seyreden petrol fiyatlarının ve faiz oranlarının satışları etkilediği görülürken, Chrysler Grup'un satışları yüzde 37, Ford'un yüzde 34, GM'in ise yüzde 19.5 azaldı. Toyota temmuzda 241 bin 826 adetlik rekor bir rakama ulaşırken, birinci sıradaki GM 410 bin 332 adet araç satışı gerçekleştirdiği görüldü.