Abdüllatif Şener: Üretim markalaşarak sürdürülmeli

Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Abdüllatif Şener, dünyanın devleri karşısında mücadele etmenin yolunun markalaşma olduğunu vurguladı.
Doğan Yayın Holding (DYH) bünyesindeki medya şirketlerinin katılımı...

SİVAS - Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Abdüllatif Şener, dünyanın devleri karşısında mücadele etmenin yolunun markalaşma olduğunu vurguladı.
Doğan Yayın Holding (DYH) bünyesindeki medya şirketlerinin katılımı, ticaret ve sanayi Odalarının desteğiyle 'Marka güçtür' temasıyla düzenlenen Anadolu'daki Avrupa Toplantıları'nın 19'uncusu Sivas'ta yapıldı. Toplantıda bir konuşma yapan Baş-bakan Yardımcısı Abdüllatif
Şener, şunları söyledi: "İnsanın ihtiyacı sonsuzdur. Bu da sonsuz mal ve hizmet üretme imkânı anlamına gelir. Bu anlayış doğrultusunda markalaşarak hayata ve üretime devam etmek gerekir. Her geçen gün değişen dünyayı kavrayabilmek için dünün bugünden, bugünün yarından farklı olduğunu anlamamız gerekir. Dünyanın geldiği noktayı iyi anlamak ve geldiğimiz değişimi iyi kavramamız gerekir. Dünya küçülmüştür. Değişen ve küçük bir köy haline gelen dünyada küreselleşme dediğimiz kavram ortaya çıkmıştır. Küreselleşme vakıadır. Küreselleşen dünyayla dünyanın bir ucundaki olay, anında yaşadığımız yeri de etkilemektedir. Bu değişimden maksimum şekilde yararlanmalıyız."
'Bazı şeyler değişmeli'
Başbakan Yardımcısı Abdüllatif Şener, Türkiye ve dünyayla nüfus karşılaştırması yaptı. Şener, "Üretim ve ticaret yapan firmalardan 700 bin nüfusu talep olarak gören mi ve bu doğrultuda üretim yapan mı daha güçlüdür, yoksa 70 milyona üretim yapan mı? Pazarınız ne kadar büyükse işletmenizin gücü o kadar büyüktür" dedi. Türkiyede birtakım şeylerin değişmesi gerektiğini de söyleyen Şener "İnsanımızın düşünce olarak, siyasal olarak ve kültürel olarak değişiklik taşımalarına rağmen, herkesin yanındakinin gücünü kendi gücü olarak gördüğü bir anlayışı benimsememiz gerekmektedir" dedi.
'Madımak'ı unutmadık'
Bugün marka yaratmanın yetmediğini, markanın tek başına bir şey olmadığını söyleyen Hürriyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Ertuğrul Özkök de yaptığı konuşmada, "Yaratılan markaları, sevilen, sayılan, güvenilir markalar haline getirmek gerekiyor. Onun için de son bir yıl içinde dünya pazarlama âleminde yeni bir kavram yaratıldı. O da lovemarks. Yani aşkla bağlanılan markalar diyoruz. Markanızı sürekli kılmak istiyorsanız, o markayı sevilen bir marka haline getirmeniz gerekiyor. Sevilen marka olmadığı zaman markanız güvencede olmuyor" dedi. Sivas'ta bir Madımak Oteli olayının yaşandığını da anlatan Ertuğrul Özkök, "Samimi olarak söylemek istiyorum. Doğru, ben de o olaydan çok etkilendim. Bana acı verdi. Sivas'a yakışmayacak bir olay. Ama dünyanın hiçbir şehri hiçbir ülkesi, bir tek olayla hatırlanacak kadar acımasız bir davranışa muhatap olmadı" diye konuştu. Hürriyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Özkök, bu sözleriyle salonda uzun süre alkışlandı.
Orhan Pamuk'un etkisi
Reklamcılar Derneği ve Reklamcılık Vakfı Genel Müdürü Ayşegül Molu, Orhan Pamuk'un Türkiye'yi çok kıymetli markalardan biri haline getirdiğini söyledi. Ayşegül Molu, "Orhan Pamuk bizim özgün değerlerimizi ortaya çıkardı, orjinal noktalarımızı vurguladı. Dolayısıyla, bence Türkiye'yi çok kıymetli markalardan biri haline getirdi uluslararası arenada" dedi.