'Acenteler değişimi yakalamalı'

Ray Sigorta Genel Müdürü Nüzhet Atabek, acentelerin ayakta kalabilmesi için büyümeleri gerektiğini söyledi. Şirketlerin teknolojik altyapısıyla birlikte veri tabanı oluşturması, müşterisini iyi tanıması ve onların ihtiyaçlarına uygun ürünler oluşturması...

Ray Sigorta Genel Müdürü Nüzhet Atabek, acentelerin ayakta kalabilmesi için büyümeleri gerektiğini söyledi. Şirketlerin teknolojik altyapısıyla birlikte veri tabanı oluşturması, müşterisini iyi tanıması ve onların ihtiyaçlarına uygun ürünler oluşturması gerektiğini belirten Atabek, acentelerin sektördeki değişime uyum sağlayabilmesi için yurtdışında yaşanan gelişmeleri izlemesi gerektiğini ifade etti. Atabek, "Acenteler gittikçe büyüyor. Büyümeyen acentenin maliyeti çok yüksek kalıyor.
Özellikle rekabetin çok yoğun olduğu yerlerde küçük acenteliklerin işi çok zor" dedi.

'Anahtar sözcük şart'
Bir toplantıda yabancı sigorta şirket temsilcilerinin yurtdışındaki gelişmelere ilişkin aktardıkları bilgilere dikkat çeken Atabek,
"Amerika'da web tabanlı satış oranlarının toplam ciroda yüzde 10'lara geldiği, acentelerin bağlı acente olmaktan çıktığı belirtiliyor. Eskiden otomobil satıcıları tek marka satarken şimdi birden fazla marka satabiliyorlar. Acenteler de bu yönde farklılaşmış durumda. 20 milyon pound'luk iş yapan acente, Türkiye'deki küçük sayılabilecek bir şirket büyüklüğünde ciro yapabiliyor" diye konuştu.
Sigortacılığın gelişiminde anahtar sözcüğün ihtiyaç olduğunu vurgulayan Atabek, "Ben, sektördeki büyümenin toplumun bilinç düzeyinin yükselmesine bağlı olduğuna tam olarak katılmıyorum. Sigorta sektöründeki büyüme toplumun bilinç düzeyinin yükselmesiyle değil harcanabilir gelirin ve sigorta ihtiyacının artışıyla gerçekleşmektedir. İnsanların daha önceden parası ve sahip oldukları varlıkları yokken sigortaya da ihtiyaçları yoktu. Şimdi ise, uzun vadeli ev ve araba kredisi alınabiliyor. İnsanların sahip oldukları mevcut varlıkları arttıkça sigortaya olan talep de bu anlamda artmaktadır" dedi.

'Teknoloji geri kaldı'
Türkiye'de sigorta sektörünün teknolojik gelişmesini henüz büyüme hızı düzeyine getiremediğine dikkat çeken Atabek, sözlerini şöyle sürdürdü: "Sigorta sektörü daha henüz teknolojik gelişmesini ve insan kaynakları çizgisini bu büyümeyi sağlıklı seviyeye getirecek düzeye ulaştıramadı. Ancak gayretler var. Büyük kitlelere hizmet vermeniz gerektiği için teknolojik altyapının gelişmesi gerekiyor. Ayrıca, sektörümüzün henüz pazar ve ürün segmantasyonu, müşteri analizi, veri tabanı, veri ambarı yönetimi gibi konularda tam teşkilatlanmış olduğu söylenemez. Bu nedenle piyasayı anlayan, planlayan, pazarı yorumlayan kişilere de ihtiyaç var."
Eurotime, acenteleri bekliyor
Eurotime Sigorta Eğitim Akademisi, sektörde farklı teknik alanlara açılmak ya da belirli konularda bilgi derinliğine ulaşmak isteyenleri buluşturuyor

Eurotime Sigorta Eğitim Akademisi'nin kurucusu Seyran Çakmakçı, sektörün en önemli dağıtım kanalı acentelerden de hedef stratejilerini iyi belirlemelerinin ve geleceğe sağlam bir köprü atmalarının beklendiğini dile getirdi. Seyran Çakmakçı, "Sigorta sektörünün ciddi bir teknik eğitim altyapısına, donanıma ve mesleki formasyona sahip işgücüne duyduğu ihtiyaç gün geçtikçe daha da çok artıyor. Sigorta acentelerinin de bu niteliksel yapıyı geliştirerek sahiplenmeleri kaçınılmaz görünüyor" diye konuştu.

Mesleki beceri artacak
Çakmakçı, sözlerini şöyle sürdürdü: "Eurotime Sigorta Eğitim Akademisi, acentelerdeki insan kaynaklarının mesleki bilgi ve becerilerinin genişletilmesi, mesleki donanımın ve formasyonun kazandırılması, yetkinliklerinin artırılması amacıyla kuruldu. Sektörün duayenlerinden ve üst düzey yöneticilerinden oluşan eğitimci kadrosuyla eğitim verecek ve sektöre katkıda bulunacak olan Eurotime Sigorta Eğitim Akademisi, bir taraftan çalışmak isteyen genç insanlara sigorta sektöründe iş imkânı yaratacak, diğer taraftan da acentelerin, broker ve eksperlerin çalışanlarının yetiştirilmesinde görev ve sorumluluk üstlenmeye yönelik ciddi ve titiz bir yaklaşım sunacak."
Eurotime'¦n sigortac¦l¦k mesleğinde farkl¦ teknik alanlara aç¦lmak ya da belirli konularda bilgi derinliğine ulaşmak isteyenlerin buluştuğu ilk özel sigortac¦l¦k mesleki eğitim kuruluşu olacağ¦n¦ ifade eden Seyran Çakmakç¦, Eurotime Sigorta Eğitim Akademisi'nin sektördeki sağlam yerini alarak, geleceğe doğru emin ad¦mlarla ilerleyeceğini sözlerine ekledi.
Aviva geleceğe yelken açtı
Genç nüfusun BES ve sigortacılık konularında bilinçlendirilmesinin önemine dikkat çeken Aviva Türkiye Murahhas Azası Carl Boehr, sektörün spor ve sanata sunacağı desteğin katma değer olarak geri döneceğini söyledi.
Aviva plc'nin verdiği destekle, İngiliz yelkenci Dee Caffari ile bir ilke imza attığını kaydeden Boehr, "Aviva bu çalışmayla, dünyanın etrafını dönüş yönünün tersine deniz üzerinden hiç durmadan dolaşan ilk kadın yelkenci unvanının doğuşunu sağladı. Aviva plc'nin Türkiye'nin de dahil olduğu tüm Avrupa ülkelerinde başlattığı 'Geleceğe Dokunmak' kampanyasının bir parçası olarak Aviva Hayat ve Emeklilik ve Aviva Sigorta Dee Caffari'yi Marka Konferansı'nda da ağırladı" diye konuştu. "Geleceğe Dokunmak" kampanyasının çıkış noktasının kamuoyunu geleceğe yönelik düşündürebilmek olarak açıklayan Carl Boehr, kampanyanın Aviva plc'nin tüm iş süreçlerine uyguladığı bir felsefeye dayandığını ifade etti.

Okyanusta tek başına
2004-2005 yıllarında Global Challenge Yat Yarışı sırasında amatör bir takımın lideri olan Caffari, aynı tekneyle fakat tek başına ve Aviva Grubu'nun desteğiyle 20 Kasım 2006'da dünyayı tersten dolaşan ilk kadın yelkenci unvanını aldı.
Anadolu Sigorta'ya ödül
Anadolu Sigorta, 2004 ve 2005 yıllarının ardından 2006'da da
'Ürün ve hizmetlerinden genel olarak en fazla memnun olunan sigorta şirketi" seçilerek 'Active Academy Sigortacılıkta Bireysel Müşteri Memnuniyeti Ödülü'nü üst üste üçüncü kez kazandı. 4'üncü Uluslararası Finans Zirvesi kapsamında gerçekleştirilen törende ödülü, Anadolu Sigorta adına Genel müdür Mustafa Su, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu'ndan aldı.
'Ne aldığınızı iyi bilin'
Uzun süredir ilk defa altıncı aydan itibaren prim üretiminde birinciliği ele geçirdiklerini söyleyen Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mustafa Su, "Yıl sonunda umuyoruz ki üst üste beşinci yıl birinciliğini ele geçireceğiz" dedi.
Genel müdür Mustafa Su, sigorta sektörünün lideri Anadolu Sigorta'nın reklam kampanyasında tüketiciyi bilgilendirmeyi amaçladığını belirterek, "Özellikle revaç gören bireysel sigortalarda poliçenin sadece fiyatı önemseniyor. Ama müşteri ne satın aldığını tam olarak bilmiyor. Örneğin kasko poliçesi satın alırken en fazla fiyat, hasarsızlık teminatı ve kademeleriyle ilgileniyor. Satın alınan poliçe karşılığında ne tür teminatlara sahip olunduğu çok iyi anlaşılmalı" şeklinde konuştu.

Kiraya sigorta güvencesi
Sigortacılar ödenmeyen kira sorununa da çözüm buldu. Genel Yaşam Sigorta tarafından geliştirilen 'Kirelaks' Kira Kaybı Sigortası hem kiracıyı hem de ev sahiplerini ödenmeyen kiralar konusunda güvence altına alıyor.
Kirelaks poliçesi kiracıların işini kaybetmesi ve iflası halinde, ev sahiplerinin de kiralarını alamaması durumda 12 ay süreyle kirayı ödüyor, ayrıca hukuki süreçlere asistans desteği sağlıyor. Aylık kirası 1000 YTL olan bir ev için yıllık 315 YTL prim ödeniyor. Kiracılar için hazırlanan Kirelaks poliçesi, çalışan kiracının işine son verilmesi halinde yeni iş bulana kadar bir yıl boyunca kirasını ödüyor. İşyeri sahipleri için ise kiracıların iflası halinde bir iş bulana ya da kurana kadar bir yıl boyunca kirasını karşılıyor. Kiracının yaşamını kaybetmesi veya hastalık, kaza gibi nedenlerle sakat kalması halinde de kira bir yıl boyunca ödeniyor.