Acenteler 'serbest kürsü'de

Geçen yıl sürdürülen serbest kürsü toplantılarının gerekçeleri konusunda bir değerlendirme yapan Aksigorta Genel Müdürü Ragıp Yergin, "Sektörümüzde dağıtım kanallarının yapısı Avrupa ülkelerine benzer olmakla birlikte...

Geçen yıl sürdürülen serbest kürsü toplantılarının gerekçeleri konusunda bir değerlendirme yapan Aksigorta Genel Müdürü Ragıp Yergin, "Sektörümüzde dağıtım kanallarının yapısı Avrupa ülkelerine benzer olmakla birlikte, serbest acentelerin üretimdeki ağırlığının ülkemizde halen devam etmekte olduğunu ve ileride de devam edeceğini düşünmekteyiz. Sektörün hayat dışı prim üretiminin yüzde 75'ten fazlasını üreten ve Aksigorta olarak bizim de üretim kanalımızın temelini oluşturan güçlü acente ağımız, 2006 yılında da çalışanlarından ve bizlerden aldığı destekle yoluna devam edecektir" diye konuştu.
Şirket politikasına katkı
"2005 yılında, göreve geldiğimiz ilk andan itibaren yeni bir yönetim anlayışı benimseyerek acentelerimizi dinledik ve onları destekleyerek yeni Aksigortalılar oluşturmaya odaklandık" diyen Ragıp Yergin "2006 Yılında Herkes Cepheye' sloganı ile bu yıl da acentelerimizi cephede yalnız bırakmayacağız ve 'serbest kürsü' toplantılarımıza devam ederek, onları dinlemeye özen göstereceğiz" dedi. Serbest kürsü toplantılarının şirket politikalarının belirlenmesine büyük katkı yaptığını vurgulayan genel müdür Yergin, şunları söyledi: "Aksigorta olarak bölgesel olarak düzenlediğimiz 'serbest kürsü' toplantıları ile acentelerimizle birebir görüşme fırsatı yaratarak, onlara, hem lokal sorunlarını ilk ağızdan dile getirme fırsatı veriyor ve çözüm önerileri geliştiriyoruz, hem de şirketimiz politikalarını ve uygulamalarını onların görüşleri ile yeniden şekillendirerek, çift yönlü iletişimimizin kesintisiz ve verimli bir şekilde yürümesini sağlıyor ve birlikte hareket edebileceğimiz noktaları yakalayarak yeni sinerjiler yaratıyoruz."
Acentelerin tüm sektör genelinde sigortacılık priminin büyük kısmını üreterek sektöre büyük katkı sağladıklarını vurgulayan Yergin, "Aksigorta olarak vazifemiz, işinin uzmanı bu vasıflı gruba iyi hizmet vermek, onları daha çok dinleyerek sorunlarını çözmek, onların önerilerini de dikkate alarak operasyonel yüklerini en aza indirgeyecek önlemleri almak ve bu sayede onları, asıl işleri yani cephe görevleri olan sigortacılık pazarlama ve satışına yönlendirmektir" dedi.
'Acenteler çok seviyor'
Ragıp Yergin, "Acentelerimizin de serbest kürsü toplantılarını çok sevdiğini, özellikle Anadolu'daki acentelerimiz için senede birkaç kez bile olsa şirket genel müdürü ve ekibiyle bir araya gelerek sıkıntı ve ihtiyaçlarını görüşmenin büyük anlam ifade ettiğini görmekten mutluluk duyuyoruz" açıklamasını yaptı.



82 yıllık sigorta okulu
Kuruluş yılı olan 1924'ten beri sektöre çok sayıda eleman yetiştiren Güven Sigorta'nın adeta bir okul görevi gördüğünü söyleyen genel müdür A. Kadir Şimşek, yeni eğitim programlarıyla şirketin acenteleri için de aynı misyonu sürdürmeye devam edeceğini açıkladı.
Eğitim önemli
Bu niteliğiyle 'Sektör okulu' tanımlaması yapılan Güven Sigorta'nın, acente eğitimine de aynı önemi verdiğini vurgulayan Kadir Şimşek şunları söyledi: "Şirketler prim üretimlerinin önemli bir bölümünü acenteler kanalıyla yaparken, aynı zamanda müşteriler de acentelerle şirketleri özdeşleştiriyor. Bu yüzden şirketler, kendilerini müşterileri karşısında temsil eden acenteleri mesleki ve kişisel gelişim eğitimleriyle desteklemek zorunda."
Güven Sigorta'nın eğitime büyük önem verdiğini dile getiren Şimşek, 2006 yılında yapacakları eğitim çalışmaları konusunda şu bilgileri verdi: "Gelecek için yapılan çalışmalardan en önemlisi de eğitim. Hem personelimiz hem de acentelerimiz için 2006 yılında da yoğun eğitim programları hazırladık. Çalışanlarımız mesleki eğitimlerin yanı sıra yoğun bir şekilde yabancı dil, bilgisayar ve kişisel gelişim eğitimleri alacaklar. Avrupa Birliği kapısında olan Türkiye'nin köklü bir şirketi olarak çalışanlarımızın mesleki bilgisinin yanında diğer alanlarda da yeterli olmalarını istiyoruz."


Cahit Nomer: 2005 kaybedilmiş bir yıl oldu
Milli Reasürans Genel Müdürü Cahit Nomer, dünya genelinde 2005'in can ve mal kayıplarına neden olan büyük fırtınaların ve su baskınlarının yaşandığı bir yıl olarak değerlendirilebileceğini söyledi. Nomer, felaketlerin sigorta ve reasürans sektörlerini olumsuz etkilendiğini belirtti ve şöyle devam etti: "Türkiye açısından 2005 yılı büyük bir hasarın meydana gelmediği şanslı bir yıl olarak nitelenebilir. Ancak yine de, 2005 yılının sektörümüz açısından tatminkâr bir yıl olduğunu söylemek mümkün değil. Özellikle oto-kasko branşındaki bilinçsiz ve teknik dışı rekabet, bazı şirketlerimizi zararla karşı karşıya bırakmıştır. Bilinçsiz rekabetten dolayı sektörümüz için 2005 yılı kaybedilmiş bir yıldır."
Hedef dışa açılmak
Milli Reasürans'ın sigorta piyasasının yüzde 30-35 oranında reasürans ihtiyacını karşıladığını hatırlatan Nomer, sektörüde yaşanan iyi ya da kötü olayların şirketi etkilediğini dile getirdi.
Milli Reasürans'ın hedefinin Türkiye dışında da faaliyette bulunan reasürans şirketi haline gelmek olduğunu söyleyen Nomer, "Bu amaçla Destek Reasürans alındı, Milli Reasürans'ın özkaynak ve aktifleri arttırıldı. Uluslararası sigorta piyasalarının en yaygın derecelendirme kuruluşlarından AM BEST, bu yıl şirketimizi, mükellefiyetlerini yerine getirebilir mali güce sahip bir reasürör olarak 'secure' şeklinde derecelendirdi. Bu gelişme, şirketimizin gelişen sigorta piyasalarında aktif bir reasürör olmasını sağlayacaktır" dedi.


Anadolu'ya yine ödül
Anadolu Sigorta, 2004 yılında olduğu gibi, bu yıl da "Ürün ve hizmetlerinden genel olarak en fazla memnun olunan sigorta şirketi" seçilerek Active Academy Sigortacılıkta Bireysel Müşteri Memnuniyeti Ödülü'nü bir kez daha kazandı. Ödülü Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mahir Bayyurdoğlu, Devlet Bakanı Ali Babacan'dan aldı. Mahir Bayyurdoğlu, "Müşteri memnuniyetini gösteren bu ödülü kazanmamızda emeği herkese teşekkürlerimizi iletiyoruz" diye konuştu.


AM Best'ten not artışı
Milli Reasürans'ın mali yeterlilik notu B+'ya yükseldi. AM Best derecelendirme kuruluşu tarafından tarafından verilen 'B+' şirketin mali yeterliliğinin çok iyi olduğunu gösteriyor ve A.M. Best, bu notu poliçe sahiplerine karşı süregelen yükümlülüklerini yerine getirme kapasitesi iyi olan şirketlere veriyor. A.M. Best'e göre, bu not Milli Reasürans'ın üstlendiği riskler ölçüsünde sermayeleşme becerisi, ve operasyonel performansındaki başarısını yansıtıyor.


Aviva Sigorta şans dağıtıyor
Aviva Sigorta, düzenlediği çekiliş kampanyasıyla poliçe sahiplerine şans dağıtıyor. 'Bireysel Sigorta Ürünleri Çekiliş Kampanyası', 1 Nisan 2006'ya kadar yaptırılan trafik, kasko, ev, DASK, işyeri ve ferdi kaza poliçelerini kapsıyor. Kampanyaya katılan tüketiciler, bir Opel Vectra otomobil, beş Panasonic 106 ekran sehpalı plazma TV, 10 Panasonic video kamera ve 50 Panasonic ev sinema sistemi kazanma imkânı bulacak.


BES, yeni bir çözüm yolu
Oyak Emeklilik, Oyakbank yönetimi ve Ankara Park Otel ve İzmir Sheraton Çeşme'de bir araya gelerek 2005 yılını değerlendirip 2006 yılı hedeflerini paylaştılar. Oyak Emeklilik Genel Müdürü Gökhan Dereli, Türkiye'de sosyal güvenlik sistemine destek sağlamak amacıyla gündeme getirilen BES'in sosyal güvenlik sorununa çözümde alternatif olacağını kaydetti.