Açık hava reklamcıları nefes aldı

BURSA - Açık Hava Reklamcıları Derneği (ARED) Başkan Yardımcısı Aziz Eren, “Seçimler sadece nefes almamızı sağladı, ancak krizi engelleyemedi” dedi. 29 Mart Yerel Seçimleri’nin açık hava reklamlarına etkisini değerlendiren Eren, krizin etkisini ilk olarak reklam bütçelerinde, dolayısıyla da reklam sektöründe gösterdiğini belirtti.  Reklam verenlerin, kriz döneminde reklam bütçelerinde kısıntıya gittiğini, bu nedenle de durgunluk yaşandığını ifade eden Eren, bunu her şeyden önce bilinçli olmamaya bağladıklarını, çünkü markaya yapılan en iyi yatırımın reklam olduğunu dile getirdi.

‘Boş bilboardlar doldu’
Eren, şöyle devam etti:
“Seçimler sadece nefes almamızı sağladı ancak krizi engelleyemedi. Sektörümüz, önceki seçimlerde yaşadığı hareketliliği maalesef bu seçimlerde bulamadı. Her sektör gibi açık hava reklamcılığı da seçimlerle birlikte ufak bir hareketlilik yaşadı. Yılın ilk aylarında boş kalan bilboardlar seçimle doldu. Ancak, sektörün tabanı olan Anadolu’daki üreticilerimiz, seçimden yeterince pay alamadılar. Partiler büyük şehirlerde para harcıyorlar, diğer şehirlerde ise genel merkezden gönderilenler ön planda oluyor.” ARED’in, Türkiye’de 200’ü aşkın üyesi bulunuyor. (aa)