Ağaoğlu'nu Reklam Kurulu'na şikayet ettiler

Ağaoğlu'nu Reklam Kurulu'na şikayet ettiler
Ağaoğlu'nu Reklam Kurulu'na şikayet ettiler
Maslak 1453 projesi ile tüketicinin yanıltıldığını savunan Tüketiciyi ve İklimi Koruma Derneği, Ali Ağaoğlu'nun peşini bırakmıyor.
Haber: ENİS TAYMAN - enis.tayman@radikal.com.tr / Arşivi

Radikal.com.tr - Tüketiciyi ve İklimi Koruma Derneği bu kez de Maslak 1453 projesi ile ilgili olarak bugün sabah saatlerinde Reklam Kurulu’na şikayet dilekçesi verdi. Dernek Başkanı Ali Çetin imzasıyla verilen dilekçede “MASLAK 1453 PROJE” adı ile ulusal kanallarda yayınlanan reklamın yayınının üç ay süre ile durdurulması ve para cezası verilmesi talep edildi.

Dilekçede reklamda projeden ev alan tüketiciler proje içinde gibi gösterilen Fatih ormanlarından istedikleri gibi yararlanacakları algısı yaratılmasına rağmen Orman ve Su İşleri Bakanlığı’nın projede Fatih ormanlarının kullanımını iptal ettiği belirtildi. Dilekçede Bakanlığın iptal kararı sonrası Ali Ağaoğlu’nun açıklamalarında da “Maslak 1453” projesi ile Fatih ormanlarının doğrudan bir ilişkisi olmadığı yolundaki açıklamaları kanıt olarak gösterildi. “Bu bilgiler ışığında yanıltıcı reklam yolu ile tüketicinin kandırıldığı ortaya çıkmıştır” denilen dilekçede reklamın 4822 sayılı yasa ile 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun’un 16. Maddesine aykırı olduğu savunuldu. Bu nedenle de reklamın aynı yasanın 17. ve 25. Maddesi uyarınca üç ay süre ile durdurulması ve altı bin lira para cezası kesilmesi istendi. Dilekçede son olarak Tüketiciyi Koruma Kanunu’nun 25. maddesi de örnek gösterilerek reklamın ülke düzeyinde yayın yapan yazılı, sözlü, görsel ve sair araçlar ile gerçekleşmiş olması halinde para cezasının on katı olarak uygulanır şeklindeki hükmün de yerine getirilmesi talep edildi.

Konuyla ilgili olarak Radikal’e konuşan Tüketiciyi ve İklimi Koruma Derneği Başkanı Ali Çetin, sorunun yalnızca Ağaoğlu reklamında bulunmadığını belirtti ve şöyle konuştu: “Sağlık programları çerçevesinde zaman zaman ilaçlar tanıtılıyor. Bu yanlış. Konut sektöründe de çok fazla yanıltıcı reklam var. Bunun dışında kredi kartlarıyla ilgili problemler de var. Ancak şu anda en önemli sorun konut sektöründe. Reklamları izliyoruz ve tüketiciyi yanıltan reklamlar hakkındaki girişimlerimiz sürecek.”

bigPara.com