Ajansların heyecanı azaldı Türkiye tanıtımı tehlikede

Bu yıl kötü bir turizm sezonu geçiren Türkiye, her yıl yapılan tanıtım ihaleleri nedeniyle 2007'yi kaybetme tehlikesiyle karşı karşıya.

İSTANBUL - Bu yıl kötü bir turizm sezonu geçiren Türkiye, her yıl yapılan tanıtım ihaleleri nedeniyle 2007'yi kaybetme tehlikesiyle karşı karşıya. Bu yıl gerçekleştirilen ihaleye katılan ajans sayısı da 14'e düşerken Türkiye'nin rakiplerinin aksine 'genel tanıtım' stratejisiyle hareket etmesinin rekabet şansını azalttığı belirtildi.
İlk ihaleye çıkıldığı 1999 yılında 81 projeyle karşılaştıklarını hatırlatan Turizm Yatırımcıları Derneği (TYD) Başkanvekili Oya Temelli, "Geçen yıl bu sayı 20'ye indi, bu yıl da 14 ajans proje sundu" dedi. Yeni İhale Kanunu'nun da zorlamasıyla Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın her yıl ihale açtığını, bunun da tanıtım stratejisi oluşturmak isteyen ajansları zorladığını vurgulayan Temelli, "Bu tür ihaleler üç-beş yılda bir yapılmalı. Bu yıl 75 milyon dolarlık bir tanıtım bütçesi belirlendi, bu rakamın artırılması gündemde ama ajansların heyecanı kalmadı" diye konuştu.
Türkiye'de bir logo ve tanıtım karmaşası yaşandığına da değinen Temelli, Türkiye'nin turizmdeki rakipleri İspanya, Yunanistan gibi ülkelerin 20 yıldır aynı sloganı kullandığını ifade etti.
2006 yılının turizm açısından kötü geçtiğini, 2007'nin de kaybedilmemesi için tanıtıma ağırlık verilmesi gerektiğini anlatan TYD Başkanı Oktay Varlıer ise, "Türkiye, rakipleri karşısındaki fiyat-kalite avantajını kaybetmeye başladı "açıklamasını yaptı.