Akbank gözünü KOBİ'lere çevirdi

Şirket bankacılığı ile Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelere (KOBİ) yönelik yeni bir hizmet başlatan Akbank, yıl sonuna kadar 400 bin KOBİ'ye ulaşmayı hedefliyor.

İSTANBUL - Şirket bankacılığı ile Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelere (KOBİ) yönelik yeni bir hizmet başlatan Akbank, yıl sonuna kadar 400 bin KOBİ'ye ulaşmayı hedefliyor. Akbank'ın şirket bankacılığına yönelik yeni kampanyasının tanıtım toplantısında konuşan Genel Müdür Zafer Kurtul, KOBİ'lere geçen yıl yüzde 100 artışla 2.5 katrilyon lira kredi kullandırdıklarını, yıl sonuna kadar bu rakamı 4.6 milyar YTL'ye çıkarmayı hedeflediklerini söyledi.
Sayıları 300 bini aştı
KOBİ'lere yönelik başlatılan 'şirket bankacılığı' kapsamında Akbank'ın toplam kredi hacmi içinde KOBİ'lere verilen kredilerin yüzde 20 seviyesine ulaştığına işaret eden Kurtul, "En fazla kredi kullandıran banka olarak 300 bin KOBİ'ye ulaştık. Amacımız yıl sonuna kadar 400 bin KOBİ'ye ulaşmak ve kredi hacmimizi 4.6 katrilyon liraya ulaştırmak" dedi.
KOBİ piyasasında daha aktif rol oynamak istediklerini ve farklı kredi sepetleri oluşturduklarını anlatan Kurtul, Akbank'ın 640 şubesinin bu amaca uygun olarak yeniden organize edildiğini anlattı. "Şirket bankacılığında akla gelen ilk banka olmak istiyoruz" diye konuşan Akbank Perakende Bankacılığı Genel Müdür Yardımcısı Hakan Binbaşgil ise KOBİ alanında sektörel bazlı bir yapılanmaya gidildiğini, bu amaçla sektörel paketler oluşturulduğunu belirterek, "Paket seçimi raftan ürün almak kadar kolay olsun istiyoruz" dedi.
Ana strateji Türkiye'de büyümek
Akbank Genel Müdürü Zafer Kurtul, "Hedefimiz Türkiye içinde büyümek. En çok potansiyel gördüğümüz ülke Türkiye" dedi. Akbank'ın yurtdışına yönelik stratejiyle ilgili bir soruyu yanıtlayan Kurtul, "Şu anda Türkiye'ye odaklandık. En çok potansiyel gördüğümüz ülke Türkiye. En hızlı büyüyen ülkelerden bir tanesi Türkiye. Ana stratejimizi Türkiye odaklı düşündük." diye konuştu.