Akıllara ilk Arçelik geliyor

ACNielsen'ın 1994 yılından bu yana gerçekleştirdiği markalar araştırmasında ilk hatırlanan marka, ilk hatırlanan firma, bulaşık makinesi, buzdolabı, çamaşır makinesi, şofben ve TV kategorilerinde birinciliği yine Arçelik kazandı.


Büyütmek için tıklayınız
İSTANBUL - ACNielsen'ın 1994 yılından bu yana gerçekleştirdiği markalar araştırmasında ilk hatırlanan marka, ilk hatırlanan firma, bulaşık makinesi, buzdolabı, çamaşır makinesi, şofben ve TV kategorilerinde birinciliği yine Arçelik kazandı. Tüketicilere hiçbir kategori hatırlatması yapılmaksızın akıllarına ilk gelen markanın hangisi olduğu sorulduğunda her 4 kişiden biri Arçelik markasını belirtti. Ülker, giderek artırdığı trendi ile 2003'te yerleştiği ikinci sıradaki yerini korudu.
Adidas ise ilk hatırlanan marka sıralamasında üçüncü sırada yerini aldı. 2005 yılında yıldızı en fazla parlayan marka ise sabun kategorisindeki Hacı Şakir oldu. Hacı Şakir'i çay kategorisinde ÇayKur ve mayonezde Tat izledi.
ACNielsen şirketinin 'Markalar araştırması'nın 12'ncisinin sonuçları açıklandı. Araştırmaya 2005 yılında eklenen 5 yeni kategori ile sorgulanan kategori sayısı 108'e ulaştı. Ayrıca 'kendinize yakın hissettiğiniz marka' ve 'marka olduğuna inandığınız sanatçı' soruları da araştırmada yer aldı. İlk hatırlanan marka sorusunda olduğu gibi yine hiçbir ürün, marka ya da kategori hatırlatması olmadan tüketicilere 'ilk hatırladığınız firma hangisidir ?' sorusu yönetildiğinde Arçelik'in burada da lider olduğu görüldü.
Sabancı en fazla hatırlanan ikinci firma oldu ve 2002 yılında oldukça gerisinde yer aldığı Koç'a göre 2004 yılında elde ettiği ikinciliği sürdürdü. Koç ise geçen yıl üçüncü sırada yer aldı.
Markalara yakınlık arttı
Tüketicilere hiçbir kategori hatırlatmadan "Kendinize en yakın hissettiğiniz marka hangisidir?" sorusu yöneltildiğinde de Arçelik ilk, Ülker ikinci sırada yer aldı. En dikkat çeken ise kendilerine hiçbir markayı yakın hissetmediğini belirtenlerin oranının yüzde 35'ten yüzde 12'ye gerilemesi oldu. Kategorilerinde lider markalar olmalarına karşın belirtilme düzeyleri en düşük olan kategori ve markalara bakıldığında ise antiromatizmal ilaç kategorisinde Voltaren en düşük belirtilme düzeyine sahip lider marka oldu.
Avşar, markasını pekiştirdi
2004'te araştırmaya dahil edilen 'marka olmuş sanatçı' sorgulamasında Hülya Avşar ilk sıradaki yerini ve oranını daha da artırarak pekiştirdi. İkinci sırada yine İbrahim Tatlıses yer aldı ve önceki yıla göre oranı daha da arttı. Tarkan'ın marka olduğuna inananlar ise kendisini üçüncü sıraya yerleştirdi, oranı ise önceki yıla göre fazla değişmedi.